Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 11:53   #41
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?

Jeg skal følge dine råd, Persian. Jeg skal ikke bruke Gurkemeie. Jeg har prøvd før, men det ble IKKE godt.

Jeg tror fargen blir gul nok, og smaken også blir god nok. Jeg skal bruke 1 gram i min deig. Eller rettere sagt, 0,75 gr.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 12:01   #42
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Flott men nå husker jeg ikke helt lussekatter sin oppskrift i hodet. Så hvis du må blandet alt det våte sammen så blander du safranen i det våte. Jeg har tatt bildet av min safranvann og skal legge ut bildet nå!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 12:12   #43
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Halv glass med vann. Ca 1 dl. Og ca 1 t-skje med safran. På bildet er det halv malt. Men jeg hadde den i morter før helte det i vann.

Etter 1-2 minutt ble det knallrødt som det ser ut på bildet, men la den få stå og god gjøre seg så blir det enda bedre!

Har du lussekatt oppskrift å dele meg Brenda? Blir jo nødt til å bake nå skjønner jeg!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sks.jpg (186,2 KB, 9 visninger)
Filtype: jpg SDC12301.jpg (171,6 KB, 9 visninger)
Gammel 09-12-09, 12:28   #44
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Halv glass med vann. Ca 1 dl. Og ca 1 t-skje med safran. På bildet er det halv malt. Men jeg hadde den i morter før helte det i vann.

Etter 1-2 minutt ble det knallrødt som det ser ut på bildet, men la den få stå og god gjøre seg så blir det enda bedre!

Har du lussekatt oppskrift å dele meg Brenda? Blir jo nødt til å bake nå skjønner jeg!

Ja, denne. Som Nenne la ut i en annen tråd.

Skal absolutt prøve tipset ditt, Persian.

Gammel 09-12-09, 12:29   #45
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Supert!! Takk skal du ha for kjapp svar.

Gammel 09-12-09, 12:44   #46
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På butikken vår selger de safran for 69 kr for 4 gram - hva er det da egentlig de selger mon tro - om safran egentlig er så dyrt. Kan de ha feilregnet prisen? (De selger andre ting merkelig billig og, nemlig)

Gammel 12-12-09, 14:44   #47
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Nå har jeg fulgt tipset ditt, Persian. Har 3 doblet oppskriften, slik at jeg lager 90 lussekatter. Jeg har brukt knapt 2 gram med Safran. Fant malt Safran på Coop Mega i går til 50 kr. 0,5 gram. Og så hadde jeg 0,75 gram fra før.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.