|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() ABC for USA-ferieJeg trenger litt hjelp fra kloke hoder som har vært der før. Det er 12 år siden sist vi var der, og da bestilte vi gjennom reiseselskap så de ordnet jo det meste.
![]() |
#2 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABC for USA-ferie
... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Gå via ambassadens side. Vær obs på at det finnes endel scamsider på dette, det koster ikke penger å fylle det ut. Vær obs på at du kanskje må fylle det ut på flyet på nytt uansett.
Vi brukte Alamo sist, veldig bra. Om du bestiller via en norsk distributør blir det faktisk ofte billigere, fordi da er alle forsikringene bakt inn i prisen. Vi brukte Holiday Autos som vi hadde en deal med gjennom Mastercardet.
På BA får du hvertfall tannkrem og tannbørste. De hadde også en TV-skjermpå hvert sete med barnefilmer, Cartoon Network og spill. Glitterbarnet var opptatt med dette hele verden. I tillegg kjøpte vi en ny og spennende bok på Gardermoen. Husk å bestill barnemat om de er kresne, voksenmaten er ikke alltid spesielt delicious.
Har jeg aldri hørt om, selv om jeg har vært i USA et utall ganger de siste 20 årene. Kanskje ulik praksis fra selskap til selskap.
![]() |
#4 |
Shake it out!
|
![]() Sv: ABC for USA-ferieDu må fylle ut på nettet - ikke visum men innreisepapirer. Men du må fylle dem ut igjen på flyet okke som, sannsynligvis. Min mor fylte dem ut på nettet pluss to ganger underveis
![]() |
#6 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: ABC for USA-ferieTakk for mange gode råd.
![]() |
#8 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABC for USA-ferieDe hodetelefonene som var med hos oss var ganske dårlige, så om dere har noen selv, ville jeg ha tatt med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: ABC for USA-ferieDS har de alle tre.
![]() |
#10 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABC for USA-ferieVar der i påsken og kom da over en øy/Key som heter Anna Maria island. Ligger sør vest for Tampa. Veldig flott, og litt Key West stemning. Har vært i Florida mange ganger og også bodd der ett år. Dette stedet er det jeg definitivt har likt best.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: ABC for USA-ferieDet med å ringe for å bekrefte billetter husker jeg at jeg gjorde på de to første USA-turene mine + på en tur jeg hadde til Mellom-Amerika og Sør-Amerika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABC for USA-ferieDS har de alle tre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: ABC for USA-ferieKey West skal vi til! Vi har ikke bestilt noen overnatting nedover der, har hus i Orlando for alle tre ukene vi er der. Men jeg satser på at det er lett å få overnatting der nede.
![]() |
#15 |
Peppy!
|
![]() Sv: ABC for USA-ferietinkadott: Vi bodde på Loews Miami Beach i sommer, og det var utrolig bra altså. Fantastisk svømmebasseng, og det ligger på stranden. Nydelig frokost, pene rom, og veldig sentralt på South Beach. Det anbefales! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2009
![]() |
Det er desværre ikke så mange fine badestrender som ellers i Florida, men det finns noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
prokrastinator
![]() Sv: ABC for USA-ferieForresten; det er ikke Florida - men med Orlando som base bør dere virkelig vurdere en tur til Savannah. Fine, fine byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
prokrastinator
4-5 timer tenker jeg. Den er bare utrolig fin, i tillegg til å være stinn av old south-stemningen og historiske bygg. Har man et forhold til boken/filmen Midnight in the Garden of Good and Evil blir det enda bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: ABC for USA-ferieHar dere kommet hjem nå? Har du ferske tips? Vi reiser til Usa kommende lørdag. Vi skal være i Orlando mesteparten av turen, det vil si, vi skal ha to dager i Memphis, så til Orlando, en uke på cruise med RCCL. Vi skulle egentlig bare være noen dager i Orlando, og så nesten en uke i Miami, men det har vært så og si komplett umulig å finne hus/leiligheter til utleie, pga en stor musikkfestival eller noe lignende. Så da skal vi bo 4 netter på et resort i Orlando, før vi skal til et hus som vi har leid i en uke før vi setter kursen mot Fort Lauderdale og cruiset.
![]() |
|
|