Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye penger på deg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye bruker du på deg selv i uken?
Sånn ca 0,- Her er det bare familien som gjelder 7 7,37%
Under 250,- 37 38,95%
Under 500,- 21 22,11%
Under 750,- 8 8,42%
Under 1000,- 13 13,68%
Under 1250,- 3 3,16%
Under 1500,- 3 3,16%
Under 1750,- 0 0%
Under 2000,- 1 1,05%
Under 2250,- 0 0%
Under 2500,- 1 1,05%
Under 2750,- 0 0%
Under 3000,- 0 0%
Under 3250,- 0 0%
Mer enn 3250,- 1 1,05%
Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 09:36   #21
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye penger på deg selv?

De fleste ukene bruker jeg null.
Men av og til så bruker jeg ganske mye. Eks frisør og nyr klær på samme uke

Gammel 13-12-09, 09:44   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere oversikt over slikt?

Jeg har ikke peiling. Jeg bruker en del penger. Er altfor sjelden hos frisøren, men det koster skjorta hver gang jeg gjør det. Jeg kjøper klær når jeg finner det og bruker for tiden en del penger på garn.

Gammel 13-12-09, 12:18   #23
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg innser at jeg har veldig lite oversikt over egen økonomi. Jeg tror jeg bruker ganske mye penger på meg selv.
Spiser lunch på kafè i snitt to ganger pr uke, er til frisøren og farger håret hver 7. uke (men kjøper shampo på rema), bruker kun Kanebo Sensai produkter i ansiktet (men bruker lite penger på sminke), drikker take away latte en gang i uken.
Kjøper sjelden klær til meg selv fordi jeg arver fra en venninne som er aktiv jojo-slanker, men kjøper Kari Traa ull, Bergans yttertøy og Lowa sko.

Gammel 13-12-09, 12:39   #24
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker under 250 kr i uken på meg selv. Kanskje 100 kr, ca 4-500 kr i mnd.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 12:41   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at jeg bruker veldig mye mer enn mange her. Men til mitt forsvar så er jeg over 40, og har hatt mange år der jeg har brukt mye større del av lønna på nødvendigheter og lite på meg selv. :dessutensåtrengsdetlittmerforåholdeseglitthalvfjo ngjoeldremanblir:

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 12:42   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg ser at jeg bruker veldig mye mer enn mange her. Men til mitt forsvar så er jeg over 40, og har hatt mange år der jeg har brukt mye større del av lønna på nødvendigheter og lite på meg selv.

...og jeg er over 25 og bruker det som unnskyldning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 13:05   #27
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svarte 250/uka. Det varierer jo litt, men det er ikke over 1000 kr måneden.

Vi sparer til bryllup, så har ikke kjøpt klær eller sminke til meg selv på lang tid. Pengene går da med til; kafèbesøk (150 kr 1-2 ganger i måneden), frisøren tar 550 kr annenhver måned, betaler 350 for treningssenter i måneden og rundt 100 kr på buss.

Gammel 13-12-09, 16:03   #28
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Er det så få som har oversikten altså? Jeg ser bare hvor mye jeg har på konto etter at regninger er betalt og så hva jeg har igjen når neste lønning kommer. Alt det går stort sett til meg. Vi har egen felleskonto der mat og det meste av klær til mini går fra. Fra min konto går det altså lunsjmat ute, kafeturer, pub-turer, trening, gaver til mine venner, taxi, frisør og shopping. Jeg bruker ca 1250,- i uken i snitt. Min mor som har god økonomi syntes det var sjokkerende mye. Min samboer bruker ca det samme så det blir jo en del penger i mnd vi kunne ha spart ekstra. Men jeg vet ikke helt om jeg er villig til å gi opp shoppingen.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 16:08   #29
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

1000 kr mnd ca. Da er det kun ting, cafe, frisør o.l til meg sjølv, ikkje klær til ungane eller interiør.

Gammel 13-12-09, 16:14   #30
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ganske lite. Det hender jeg kjøper salat til lunsj på fredag, kanskje en avis eller en pose nøtter i løpet av uka.

Gammel 13-12-09, 19:09   #31
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Alt for mye tipper jeg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:19   #32
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Teflona - jeg svarte 250, men i lang tid kunne jeg fint svart 0. Det er mange som har det sånn. Da er man ikke til frisør, man kjøper ikke kaffe, man bruker de klærne man har fra før og aner ikke hvor nye skal kommer fra når disse er utslitt og man legger tankegang ned i hver eneste krone som brukes på noe som helst fordi en femmer er forskjellen mellom om man har en firstpricekneip de siste par dagene før lønn eller ikke.

Det er nok ikke bare jeg som har hatt det sånn en periode.
Heldigvis kommer man seg gjennom sånne perioder også.

Smilefjes sa det.
Jeg stemte under 250,- fordi det hender jeg kjøper en kaffekopp eller snop når jeg er ute og triller, i tillegg er jeg tegneserioman og må ha mitt månedlige fix på den fronten
(Billy, Pondus, Nemi - kanskje også kollektivet og M om vi har riktig god råd en måned).
Det går i finregning på det meste, og har jeg valget mellom en kopp kaffe på kafé eller to liter melk til husholdningen og that's it, prioriteres fellesskapet.

Gammel 13-12-09, 19:32   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Er det så få som har oversikten altså?

Jeg har overhodet ikke peiling, virkelig ikke.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:39   #34
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Teflona - jeg svarte 250, men i lang tid kunne jeg fint svart 0. Det er mange som har det sånn. Da er man ikke til frisør, man kjøper ikke kaffe, man bruker de klærne man har fra før og aner ikke hvor nye skal kommer fra når disse er utslitt og man legger tankegang ned i hver eneste krone som brukes på noe som helst fordi en femmer er forskjellen mellom om man har en firstpricekneip de siste par dagene før lønn eller ikke.

Det er nok ikke bare jeg som har hatt det sånn en periode.
Heldigvis kommer man seg gjennom sånne perioder også.

Ja, jeg betviler det ikke, er full av beundring for at et faktisk går an, tror ikke jeg klarte det da jeg var student og hadde dårlig råd engang.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:43   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge budsjettet skal jeg i hvertfall bruke under 250 kroner i uka på meg-ting. Jeg har ikke råd til annet. Likevel ser jeg på kvitteringsbunken at de to pubturene jeg har i måneden får det snittet til å dobles flere ganger.

Gammel 13-12-09, 20:01   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Luksusting? Hmm, fint lite. I snitt én kaffe latte i uka, noen ganger et kafé- eller restaurantbesøk, men langtfra hver uke. Et par kinoturer i måneden kanskje, og svært sjelden klær eller duppedingser. Det jeg bruker mest penger på er sikkert sjokolade. Så jeg vil si at i snitt er det under 250 kroner.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:06   #37
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Tror det ligger på rundt 250, noen ganger blir det litt mere.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 22:18   #38
Noras mamma
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Noras mamma er litt kul
Standard

Varierer veldig fra uke til uke men ligger på ca 1000 kr tror jeg.

Gammel 16-12-09, 12:58   #39
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sant og si så vet jeg ikke. Setter av penger til utgifter og mat, kjøper det barna trenger, sparer litt og og bruker resten på det jeg har lyst til. Ofte tror jeg at jeg har brukt mye på meg selv mens jeg i realiteten kommer hjem med ting til barna.

Det viktigste for meg er å sørge for at det som må prioriteres kommer først, og at jeg ikke bruker penger jeg ikke har.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 15:48   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg bruker penger på, er lunsj de dagene jeg ikke har matpakke, og evt. sjokolade og et blad eller to.
Jeg kjøper ikke sminke ofte nok, og går aldri til frisøren, så evt. kostnader der klarer jeg ikke å beregne.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.