|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Måneheks
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Månen
![]() |
Sv: Påkjørsel av kattHåper for Guds skyld at de som kjørte på katten ikke vet det selv. Grusomt at noen bare kjører videre |
|
|
|
|
|
#22 |
|
can-jur
|
Sv: Påkjørsel av kattÅ kjøre videre er faktisk ganske så vanlig. Enten man kljører på katt, hund, sau eller ku for den del.
|
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Påkjørsel av kattEn kjæreste av meg (nå ex) kjørte på et rådyr en gang som ble skadet nok til at det ikke kunne leve lenger. Han drepte det selv, men jeg er usikker på hvordan han gjorde det.
|
|
|
|
#24 |
|
can-jur
|
Sv: Påkjørsel av kattEr avlivning av skadede dyr en manne oppgave?
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Påkjørsel av katt
Kanskje det er slik at de fleste kvinner som er på fp ikke er oppvokst på gård, at de fleste kanskje synes det er ekkelt å avlive et dyr med egne hender? |
|
|
|
#26 |
|
can-jur
|
Hva har det med å være oppvokst på gård med saken å gjøre?
|
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Det er vel mer det at terskelen er litt høyere dersom man ikke: a) jakter/har jaktet b) er oppvokst på går og vant til slakt c) jobber på gård/er gårdbruker og vant til dette. Jeg vet med meg selv at jeg neppe hadde foretatt avlivning dersom jeg ikke hadde kunnskaper om dette og var rimelig vant med det i forbindelse med jakt og gårdsdrift. |
|
|
|
#28 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Selv om det nå er langt flere kvinner enn før som jakter er det fremdeles et mannsdomene enten man vil eller ei. Jeg har full forståelse for de som ikke ønsker å foreta en avlivning selv. |
|
|
|
#30 |
|
can-jur
|
Sv: Påkjørsel av kattHm. Jeg blir litt forundret over dette ja.
|
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Påkjørsel av kattOm man aldri før har tatt livet av noe som ser tilbake på en så kan jeg faktisk forstå det følelsesmessige som gjør at man tilkaller mannen, eller viltnemda eller politiet for den sakens skyld. Det er jo mange alternativer. Lovverket sier vel at man skal ta kontakt med viltnemd eller politi, det er noe med humane avlivningsmetoder også, Floksa. |
|
|
|
#32 |
|
can-jur
|
Loven om avlivning er ganske klar, og jeg kjenner det ganske godt.
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Dersom man treffer der man skal og hardt nok ja. Jeg ville personlig hatt problemer med å slå et dyr ihjel på den måten og hadde valgt en mindre makaber måte å gjøre det på. |
|
|
|
#34 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg kan godt se for meg at Langøre ville blitt litt spak og gitt meg spaden om et dyr skulle avlives i vårt nærvær. Jeg har tross alt vokst opp med en katt som kom rekende med halvdøde dyr stadig vekk, han derimot, har vokst opp med en hund som spiste ett og annet hamster, men det var det, liksom.
|
|
|
#35 |
|
can-jur
|
*nå veltet jeg jammen tekoppen min i iveren etter å svare*
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Det å knuse hjernen på en katt er ikke en human avlivningsmetode da. Tror jeg kjenner få som ville få seg til å gjøre det. |
|
|
|
#37 |
|
can-jur
|
Å knuse/ødelegge hjernen er vel en av de få lovelige avlivningsmetodene vi har.... Hvordan ellers skal man avlive et dyr, dersom man ikke er veterinær?
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Det hadde definitivt ikke knust hjernen på et levende vesen gitt. |
|
|
|
#40 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkjørsel av kattJeg tenker som smilefjes. Jeg hadde i teorien villet avlive dyret, humant, men i praksis hadde jeg ikke hatt noen idé om hvordan jeg skulle gjøre det. Jeg ville definitivt ikke klart å slå ihjel et større dyr (større som i større enn en edderkopp). |
|
|
|
![]() |
|
|