Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hulebjørnens klan - må ha svar på noe nå!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-09, 12:09   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hulebjørnens klan - må ha svar på noe nå!

Jeg leste de bøkene på ungdomsskolen, og husker de kun som husmorporr.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 12:10   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg leste de bøkene på ungdomsskolen, og husker de kun som husmorporr.

Det blir veldig mye av det utover i serien, ja. Men ikke så mye før Jondalar dukker opp i bok 2, da.

Gammel 14-12-09, 12:27   #23
Albertine
Passiv

Standard

Jeg liker ikke han der jeg altså. Men jeg synes landskapsskildringene er veldig bra. Bok nr. 3 er best, den er toppen på pyramiden.

Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 12:31   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg liker ikke han der jeg altså. Men jeg synes landskapsskildringene er veldig bra. Bok nr. 3 er best, den er toppen på pyramiden.

Når folk synes landskapsskildringene er mer interessante enn sexscenene, da vet man at forfatteren ikke helt har lyktes.

Gammel 14-12-09, 13:08   #25
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

det er iallefall èn trist ting relatert til barn i bok 3(tror jeg), som jeg husker jeg gråt fælt av.

Gammel 14-12-09, 13:33   #26
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

det er iallefall èn trist ting relatert til barn i bok 3(tror jeg), som jeg husker jeg gråt fælt av.

Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 13:37   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Si hva det er, gjerne i en spoiler. Jeg må være forberedt på sånt, ellers vil jeg ikke lese boka.

Gammel 14-12-09, 14:07   #28
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Bare vent til Jondalar og han digre negeren kommer, da blir det action! Ikke mye bruk for det hemmelige tegnet da.

Artig at du vet dette.

Gammel 14-12-09, 14:19   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke la være å fnise. Jeg var så pitte liten da jeg leste disse, så uskyldig ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

Og dette er vel et område der gjeldende teorier stadig endrer seg, og det er lenge siden jeg har lest noe om dette. Men jeg husker også at jeg har lest at det er uklart hvor nært beslektet neandertalerne og cro magnon-menneskene var, og f.eks. om det ville være mulig med "cross-breeding", altså at de fikk barn med hverandre.

Det er vel ingen som tror disse menneskeartene hadde noe interaksjon, vel? Sånn egentlig?

Var det ikke en kvinnegruppe i en av de siste bøkene? Som dro mennenes hofter ut av ledd for å kue dem? Classic!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 14:25   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Det er vel ingen som tror disse menneskeartene hadde noe interaksjon, vel? Sånn egentlig?

Intraksjon, som i kontakt? De levde jo i samme områder i delvis overlappende tidsrom, så det er vel ikke helt umulig. Men litt kjapp googling tilsier at rådende oppfatning er at de var så fjernt i slekt med cromagnon-menneskene (som genetisk er identiske med oss) at de ikke kunne få barn sammen.

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Var det ikke en kvinnegruppe i en av de siste bøkene? Som dro mennenes hofter ut av ledd for å kue dem? Classic!

Ja, det var noe sånt? Jeg husker ikke detaljene, merkelig nok.

Gammel 14-12-09, 14:28   #31
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker lite fra bøkene merker jeg, ikke kan jeg huske kvinnene som dro ut leddene og ikke kan jeg huske det triste som skjedde i bok tre. Men jeg husker at den tredje definitivt var den beste. Hestenes dal var fin den også men litt lite som skjedde.

Hva var den den tredje het da?

Gammel 14-12-09, 14:29   #32
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mammutjegerne ja.

Gammel 14-12-09, 14:32   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor gidder ingen å svare meg på det trist som skjer i bok 3?

Gammel 14-12-09, 14:48   #34
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvorfor gidder ingen å svare meg på det trist som skjer i bok 3?

De møter på et annet blandingsbarn, som Ayla får et forhold til pga sønnen, og så dør han

Gammel 14-12-09, 15:00   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

De møter på et annet blandingsbarn, som Ayla får et forhold til pga sønnen, og så dør han

Ånei. Hvordan da, er det grusomme omstendigheter? Hvor gammel er han? Jeg må vite alt.

Gammel 14-12-09, 15:09   #36
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Finnes Jondalar og Negeren på film, altså den andre boka? *pirret bare av tittelen på denne tråden*

Gammel 14-12-09, 15:18   #37
Mani
Helt vanlig

Standard

Det var det ja.

Gammel 14-12-09, 15:57   #38
Albertine
Passiv

Standard

Negeren kommer i bok 3, Hondacrv.

Iset, gutten er svakelig og har dårlig hjerte, og kan ikke snakke. Han har alltid vært utstøtt og kalt dyr, og han blomstrer opp når Ayla kommer og lærer folket språket hans. Han spiller en stor rolle i forholdet mellom Ayla og Jondalar og dør helt mot slutten av boka, sju år gammel. Han har betydd enormt mye for Ayla fordi hun alltid har kunnet forestille seg sin egen sønn som ham, med intelligens og humor og menneskelige trekk.

Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 16:00   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Takk, Albertine.

Hehe, det er så sykt å lese om Ayla og Uba som virker så voksne, Ayla som bærer på sitt nyfødte barn osv, og så er hun fader meg ELLEVE år gammel! Og Uba som gifter seg 8 år gammel, og barn ned i ganske lav alder som "har seg" med hverandre osv. Absurd. Men det var jo en helt annen tid.

Gammel 14-12-09, 16:00   #40
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde det forferdelig når jeg måtte vente 12 år på at bok nummer 5 skulle komme ut. Og jeg venter fremdeles i spenning på at bok nummer 6 kommer. Lurer på hvor mange år det tar denne gangen ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.