|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletiden og dem som ikke har det så greit …Jeg ser mange svarer med at de gir hele året. Det gjør jeg også, til både Plan og Leger uten grenser. Det betyr ikke at jeg bevisst tenker mye på det, at jeg i hverdagen tar innover meg hvordan verden ser ut for andre. For meg er det å gi og det å ta innover seg to ulike ting. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Juletiden og dem som ikke har det så greit …For meg er det å ta innover seg, og å gi, egentlig to sider av samme sak. Jeg føler jeg gir mer når jeg tar innover meg hvordan ting er og hvordan folk har det, og tar mine valg og standpunkt ut ifra det, enn når jeg gir penger til noe/n.
|
|
|
#23 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Juletiden og dem som ikke har det så greit …Jeg tenker ganske mye på det hele året egentlig. Spesielt skjebnen til barn skal jeg innrømme. Og jeg tenker oftere på det etter at jeg fikk barn, og det går mer innpå meg nå. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletiden og dem som ikke har det så greit …
Det kunne sikkert den jevne sudaneser sagt om hvem som helst av oss. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Helt sikkert. Jeg tenkte egentlig mest på de som ser ut til å gjøre neste hva som helst for å øke formuen sin, uten å bry seg om konsekvenser for mennesker eller miljø. Det være seg enkeltpersoner eller bedrifter/ konserner. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Synes dette er et veldig godt poeng. Det handler i bunn og grunn om å tenke seg litt om, om å flytte fokus fra sin egen navle. |
|
|
|
#27 |
|
geskjeftig
|
Sv: Juletiden og dem som ikke har det så greit …Julen er et godt påskudd til å gjøre nettopp det som er nevnt her, nemlig ta det inn over seg. Vi gir også penger (til Plan og Amnesty) gjennom hele året, men det er autotrekk, og ikke noe vi tenker over på det jevne.
|
|
|
#28 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Juletiden og dem som ikke har det så greit …Prøver også og gi hele året men vi har ikke så god råd. Så jeg gir når jeg kan.
|
![]() |
|
|