|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Forslag?Oskar har hatt en vane en stund med å spise to frokoster.
![]() |
#2 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag?Jeg synes barnet skal få spise så mye han vil, når han tydeligvis har behovet for det.
![]() |
#3 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag?Jeg er enig med Ekorn.
![]() |
#4 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag?Det er jo tre timer siden hans første måltid når han spiser på barnehagen, så det er ikke rart at han da er sulten. La ham spise du, men kanskje si en gang til til personalet at de skal passe på å la det være en skive igjen til ettermiddagsmåltidet, det må de greie å huske mener jeg.
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Forslag?Jeg syns ikke du skal begrense spisingen hans. Ikke ennå, i alle fall. Han er jo bare ett år, og vokser mye nå. Det du evt. kan gjøre er jo å tilby annen type mat, mer proteinrik, enn bare brødskiver. Eller i alle fall tilby grovt brød. 4 skiver av kjøpt kneip er ikke akkurat mettende. Se også litt på hva slags pålegg han får, og se om du kan gjøre det mest mulig proteinrikt - kjøtt-, fisk- og eggepålegg. Liker han egg, grov pasta, avocado, tomater og andre greie plukkegrønnsaker er det jo kjempefin mat.
![]() |
#7 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Forslag?han spiser bare grovt brød med alt slags pålegg; skinke, makrell og servelat er favorittene. og smøreoster. han får ofte cherry tomater og agurkskiver og druer osv i matboksen også.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Forslag?
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Forslag?Mine to spiser også to frokoster. De spiser en youghurt hjemme og skiver til frokost i barnehagen - det er kanskje ca 2 timer mellom disse måltidene. Nå er mine småspist og skranglete, men jeg synes det høres fornuftig ut å la barnet styre dette selv. Så lenge maten er så sunn og næringsrik som du beskriver så høres det veldig greit ut.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Forslag?Knerten spiste lenge to frokoster. Etter en stund sluttet han av seg selv. Han var ganske lubben som ettåring, men nå springer han altfor mye til å være rund i kantene.
![]() |
![]() |
|
|