|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?Vi har alltid kjøpt et nydelig økojuletre, med tette greiner og korte granbarpinner. Når vi kaster det har som regel julepynten begynt å dette av fordi alle pinnene ramler av. Hvordan hindrer man det i å drysse så innmari? Jeg har hørt om kokt vann, sitronvann, sitronbrus, regnvann, sage av litt av stammen og what not, men hva funker garantert?
Sist redigert av Tallulah : 14-12-09 kl 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?
![]() |
#4 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?Kan dette hjelpe deg?
![]() |
#5 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?Hm, kommer du inn på innslaget de hadde på TV?
![]() |
#6 |
WF: BNBE
![]() Sv: Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?Jeg så på God Morgen Norge i dag at juletreansvarlig på Plantasjen ga gode råd om hvordan man skulle behandle juletreet. Han tipset om å sage av stammen 2-3 cm, samt bruke god tid på aklimatisering for treet. Og muligens noe mer, men lillebror krevde også litt oppmerksomhet.
![]() |
#7 |
WF: BNBE
![]() Sv: Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?Ved nærmere ettersyn ser jeg at Camomilla har linket til akkurat den reportasjen jeg referer til (går jeg ut fra i hvert fall).
![]() |
#8 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?Stemmer IOA, så det i morrest, men fikk ikke med meg alt, Propellen trengte meg så jeg hørte ikke alt.
![]() |
#9 |
Sviiisj!!
|
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?Husker å vanne det jevnlig. Vi husker sjelden å vanne det, så kjøper klok av skade treet lille julaften og pælmer det første januar. Største nytten vi har av den såkalt franske balkongen, bare sjekke fortauet for fotgjengere og gi treet et lite dytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Nei, bare til artikkelen, men der står det ingen overlevningstriks.
Jeg henger det ikke i barnålene da, jeg henger det langt inn på greinene. Men når alle barnålene (se jeg har lært!) ramler av så er det ingeting som holder igjen pynten, og den raser i gulvet. Vi må kjøpe det neste helg, for vi skal ha juleselskap på søndag, og da må vi ha pyntet tre. Og da har det blitt hogget i Østfold ca en måned tidligere, tenker jeg.
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?Jadda, den er sikkert veldig øko. Men hvor u-øko er en furu hogd i Norge da, tror du? Er det vanlig at de sprøyter juletrærne mens de vokser? Skjønner at det er mindre øko med et tre dyrket i danmark og fraktet over havet.
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?Man vanner det, man har en femtiøring i juletrefoten - og sist men ikke minst:
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
Og så får man seg et skikkelig ferskt tre. Og akklimatiserer det godt. Hadde vanlig gran i fjor, drysset ikke i det hele tatt.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Ok, da sitter jeg igjen med: Det er så peeeeeent! Jeg liker ikke sånne med tykke granbarpinner. Selv om jeg ser at svigermors tre ikke drysser en eneste pinne. Barnål.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan hindrer man juletreet i å drysse?Men atte vi bor i sentrum av Oslo. Og jeg vil ha økotreet fra Østfold. Det får jeg på Kiellands Plass. En uke før julaften. Jeg kan ikke dra å hogge det selv. Jeg vil at det treet skal overleve litt lenger.
![]() |
|
|