|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan holde liv i en Azalea?Fortrinnsvis noe lengre enn en uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?Gi den masse vann. Helst hver dag. Mine har trives best når de har stått i vinduskarm der hvor det er sol på sommeren og panelovn under på vinteren. Azalea tror jeg er eneste blomsten jeg ikke klarer og ta livet av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?Hmm, var det ikke noe med å la dem stå og suge til seg vann, i en bøtte eller i kummen, og ta dem opp og sette tilbake i potteskjuleren når de høres ferdige ut (de lager en sånn sildrelyd mens de står i vannet). Evt bare passe på å vanne dem nok.
![]() |
#6 |
lakenskrekk
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?Den slipper jo alt den har. Både blomster og blader. Det går ikke an å drukne den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?
Den skal druknes, midlertidig. Men så redder du den fra vannmassende slik at den er akkurat passe utørst. Det kan jo være at du var uheldig med innkjøpet, at den allerede var dømt til å drysse ihjel... (Jeg tror ikke det dyrkes azaleaer som den som min mor og mormor hadde, lenger
![]() |
#8 |
lakenskrekk
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?Hrmf. Det som ikke alt har drysset av er blitt brunt og plukkes vekk. Den ser ganske så ribba ut der den står, men det er ikke så veldig mye lys på den da, og ganske varmt også. Flyttesjau, kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?Åh, akkurat denne kan jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?Vi hadde en på jobben en gang som vi måtte kaste til slutt fordi den ble så stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?Jeg også har lært aC-metoden, funka som tusan den gangen jeg gadd gjøre det.
![]() |
#14 |
lakenskrekk
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?Herregud nå får dere meg til å virke udugelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
lakenskrekk
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?Jeg hiver skiten og prøver på nytt. På aC-vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?
Kan den ha fryst før du fikk den i hus? Høres ikke ut som så mye håp for den der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Hvordan holde liv i en Azalea?Jeg har hatt en i en måned nå. Hver 3. dag har jeg druknet den, likevel visnet alle blomsterskuddene og ble helt tørre. De er nå pellet vekk, og den ser ribbet ut. Men det er noen lysegrønne blader her og der, så jeg tror det er håp.
![]() |
|
|