Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser du lutefisk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 16:08   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du lutefisk?

Jeg spiser det, men jeg synes ikke det er spesielt godt.
Har smakt det flere ganger.

Gammel 11-12-09, 16:22   #42
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg liker det, men har ikke smakt det på i alle fall 25 år (da bestemoren min lagde det), så jeg husker ikke smaken. Er det litt salt, mon tro?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:05   #43
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Med sennep og masse bacon er det greit nok.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:14   #44
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det er nydelig.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:29   #45
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var julemiddagen hjemme hos foreldrene mine, så for meg er det skikkelig julestemning. Vi er vant med å spise den med poteter, kokte gulrøtter, smelta smør og lefser. Bacon og ertestuing var helt ukjent fenomen på mine trakter.

Ellers må jeg si at om man har smakt lutefisk en gang, så betyr det ikke at man har smakt lutefisk... Den kan være utrolig forskjellig i smak og konsistens.

Har spist lutefisk på restaurant to ganger. Første gangen var den helt fantastisk god, og jeg tenkte dette skal blir en tradisjon! Neste år var det en vassen geleklomp som smakte ingening.... det ble siste gangen jeg bestilte det ute.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:30   #46
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. :nordlending:

Gammel 11-12-09, 19:04   #47
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Ja det er faktisk hakket verre. Jeg tror nok jeg har fått det servert på "riktig" måte når jeg har smakt det. Både mamma og pappa er/var veldig flinke til å lage mat og veldig pirkete på hvordan lutefisken skal/skulle være. Flere i familien elsker det, jeg klarer det ikke.

Det er vel sånn som meg og grøt før når jeg var liten. Jeg klarte det bare ikke....

Gammel 11-12-09, 19:07   #48
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er nydelig. Spiser det med potet, bacon/baconfett, ertestuing og sennep.

Gammel 11-12-09, 19:12   #49
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ikke noen favoritt, men spiser når jeg får servert. Rakfisk derimot ...

Gammel 11-12-09, 19:47   #50
Left
Passiv

Standard

Sv: Spiser du lutefisk ?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg elsker lutefisk- dog med sennep- IKKE brunostsaus eller sirup!. Synes faktisk at det er den aller beste julematen

Ah - utrolig deilig! Jeg liker lutefisken best med poteter, sprøstekt bacon, ertestuing og ribbefett.
Vi har alltid spist lutefisk på julaften da jeg vokste opp. Hos mormor var det hjemmelaget potetmos, lutefisk, smør og lefse. Spiste risengrynssuppe med rosiner, som var kokt i flere timer først

Så ja - jeg liker lutefisk.

Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 19:51   #51
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Nei. *grøss*

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 22:33   #52
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Oh no!

Gammel 12-12-09, 16:16   #53
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Har smakt det en gang og det fristet ikke til gjentakelse.

Det er derimot livretten til pappa, pleier aa fleipe med at jeg aldri har faatt sjansen til aa smake engang for han spiser alt.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 16:20   #54
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Spiser du lutefisk?

Nei, det gjør jeg ikke.

Gammel 12-12-09, 16:22   #55
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Oh Yes! Det er noe av det beste jeg får. Jeg bruker sirup, bacon og baconfett, poteter og litt ertestuing. Tilbehøret bruker jeg mest på poteten og så snavler jeg fisken for seg selv. Som flere her sier, smaken fra fisken drukner lett i andre smaker hvis det blir dynget ned med alle de andre smakene. Men, potenene blir jo så gode med alt tilbehøret.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 22:42   #56
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Oh Yes! Det er noe av det beste jeg får. Jeg bruker sirup, bacon og baconfett, poteter og litt ertestuing. Tilbehøret bruker jeg mest på poteten og så snavler jeg fisken for seg selv. Som flere her sier, smaken fra fisken drukner lett i andre smaker hvis det blir dynget ned med alle de andre smakene. Men, potenene blir jo så gode med alt tilbehøret.

Det er jo hele poenget med smakssrikt tilbehør til lutefisk.

veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 13:22   #57
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vel bare smakt det en gang etter at jeg ble voksen. Greit nok, men heller ikke mer enn det.

I barndommen måtte mamma og pappa gi opp lutefiskmiddagen før jul. Vi fire jentene laga så mye spetakkel og surmuling om smak og lukt at de gav opp til slutt...

Gammel 14-12-09, 14:38   #58
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lutefisk er en av mine favoritter. Med lefse, erter og bacon.

Gammel 15-12-09, 14:19   #59
2+5
Nybegynner

2+5 sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
2+5 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei. Bare fordi det smaker ingenting, og konsistensen er litt ekkel. Tilbehøret er jo godt.

Gammel 15-12-09, 21:13   #60
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 2+5, her.

Nei. Bare fordi det smaker ingenting, og konsistensen er litt ekkel. Tilbehøret er jo godt.

Da har du ikke fått smake skikkelig god lutefisk, hele poenget er jo at det skal smake lut ... og fisk.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.