|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan noen forklare veiavgiften for meg?Nå spør jeg bare fordi jeg ikke vet noe om det altså, ikke fordi jeg skal sukke og stønne over høye avgifter og slikt i Norge. Jeg havner stadig i diskusjoner om dette her med bommer og veiavgift (av en eller annen grunn) og vet altfor lite om det. Så enlighten me, noen.
|
|
|
#2 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Kan noen forklare veiavgiften for meg?Jeg kjenner jeg river meg i håret bare ved innlegget ditt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kan noen forklare veiavgiften for meg?Du mener årsavgiften? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Kan noen forklare veiavgiften for meg?
Aha, ja det er den jeg mener. Het det veiavgift før, eller er det bare et sånn folkemunne-ord, slik som "mamma-permisjon" osv? Og det er en avgift man må betale bare for å eie en bil og det er det? Litt rart, egentlig.
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Kan noen forklare veiavgiften for meg?Det er nok sikkert i utgangspunktet tenkt som en veiavgift, selv om den ikke øremerkes. Så har pengene gått til andre poster på budsjettet, og man har måttet finansiere veier med bompenger blant annet.
|
|
|
#6 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kan noen forklare veiavgiften for meg?Meningen er at de som er med på å forurense og skade mennekser og dyr skal også være med å betale. På den ene og andre måten. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Jeg aner ingenting om veiavgifter, men ville bare flisespikke litt, fordi så vidt jeg kan se fra SSBs statistikker, så stemmer ikke dette. Det er betydelig flere familier med en bil, enn med to. Nå har jeg ikke sortert vekk byer, riktignok.
|
|
|
#8 |
|
Bare sær
|
![]() |
|
|