|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken av disse gryterettene skal jeg lage?Jeg har en oppskrift jeg antar er autentisk (sånn utenom elgen
|
|
|
#22 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken av disse gryterettene skal jeg lage?Nå har jeg ikke sjekket ut oppskriften på curryen (jeg elsker Boeuf bourgignon), så om den er autentisk eller ikke på andre områder kan jeg ikke bedømme. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvilken av disse gryterettene skal jeg lage?
Hvis den kan lages dagen før er den absolutt av interesse! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Audacious
|
Sv: Hvilken av disse gryterettene skal jeg lage?Jeg kunne godt ha funnet på å servere en indisk-inspirert curryrett, men ikke den der. Sorry!
|
|
|
#25 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken av disse gryterettene skal jeg lage?Mulig det spises storfekjött i enkelte deler av India, ja. Der vi var, var det ikke aa faa. Du har forsaavidt rett i at det ikke spiller noen rolle naar de som kommer ikke er Indere, men jeg tenkte saann at resten kanskje ikke smakte saerlig indisk hvis oppskriften var fornorsket, og det er jeg skeptisk til. Men det er jo ikke verre enn at du kan prövelage paa forhaand. Var jo ikke akkurat noen komplisert greie aa pröve ut, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilken av disse gryterettene skal jeg lage?Dette er en meget autentisk oppskrift, den går andre oppskrifter en høy gang. Kan med fordel lages dagen før. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Har fått viljen sin
|
Det er jo inspill jeg vil ha! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ekvilist
|
De fleste gryter kan vel lages dagen før? Jeg aner ikke, sjelden jeg lager gryte.
|
|
|
#32 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvilken av disse gryterettene skal jeg lage?En av gjestene er ikke glad i søte ting til kjøtt. Det vil si at kokos kanskje utgår når jeg tenker meg om? Rent bortsett fra det får jeg jo utrolig mange gode forslag til hva som skal i kokeboksen min og prøves i 2010! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Audacious
|
Sv: Hvilken av disse gryterettene skal jeg lage?Svin Balchao-oppskriften passer godt til skåler med kokosmasse, bananer, rosiner, cashewnøtter, mangochutney, raita + ris (gjerne med gurkemeie) og gjerne et indisk brød. (Juks og bruk pitabrød hvis du ikke rekker/orker bake, halvstekte nanbrød synes jeg ikke noe særlig om.) Balchao er nemlig fra Sør-India, hvor dette tilbehøret er vanligere.
|
|
|
#36 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Nei da så, da er du ute og kjøre. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken av disse gryterettene skal jeg lage?Jeg laget jo Biff Burgund nettop med stort hell. Serverte med ferskt landbrød, aioli og salat. Du kan jo lage en skikkelig god og lukseriøs salat til. Det har du kanskje tid til når gryten ellers er laget dagen før. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvilken av disse gryterettene skal jeg lage?Jeg stemmer for Boeuf Bourguignon.
|
![]() |
|
|