Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gryte av elgkjøtt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-09, 13:51   #1
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gryte av elgkjøtt

Vi skal ha dåp på søndag og skal ha gryte med elgkjøtt... jeg akter ikke bruke kjøpt basis, og skal lage den fra bunn av selv.. men trenger tips.

Noen som har gode oppskrifter, eller råd til hvordan jeg bør gå frem for å få en NYDELIG gryte med elgkjøtt

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 14:11   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gryte av elgkjøtt

Vi lagde faktisk jaktgryta til toro her om dagen med elgkjøtt, bacon sopp og løk. Brukte mye rømme i den. Knallgodt!

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 18:13   #3
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Har ei veldig god oppskrift... skal prøve å huske å finne den til deg etterpå.

Gammel 17-12-09, 19:04   #4
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Lagde vanlig sosa-kjøtt jeg, kokte det lenge, lagde brun saus fra bunnen av med kokekrafta (kokte med løk og laubærblad først, og litt buljong.

Gammel 17-12-09, 19:22   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Elggryte

Skjær kjøttet i passende biter. Brun i smør i varm panne og legg over i gryte, kok ut pannen med vann og hell i gryten. Skjær sjalottløk i båter og gulrøtter i skiver og brun før de tilsettes i gryten med kjøttet. Kok opp og la trekke ca 25 min.
Stek piggsopp og ha i gryten. Rør hvetemelet ut i rømme og tyttebærsyltetøy og tilsett i gryten sammen med salt, pepper og krydder. Kok opp og la trekke i ca 20 min.
Server med potetmos av mandelpoteter og tyttebær eller ripsgele.

Høstgryte med sopp og brunost

FREMGANGSMÅTE:
Skjær kjøttet i terninger og brun det i en gryte. Krydre med salt og pepper. Tilsett kraft/vann og matfløte til det står i underkant av kjøttet. Kok opp og la trekke. Del opp løken i båter og surr i smør og tilsett i gryten. La kjøtt og løk trekke til kjøttet er mørt 30-40 min. Del soppen i båter og brun i smør og tilsett i gryten. Tilsett brunost, kok opp og la trekke i 10-15 min. Smak til med salt og pepper og jevn om nødvendig med litt maisennamel rørt ut i litt kaldt vann.
Server med nykokte poteter. Kokte grønne bønner og rørte tyttebær.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.