Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Chai latte?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 21:52   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chai latte?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Altså, chai-te? Er ikke bare chai te på andre språk? F.eks. portugisisk?

:fester seg ved det essensielle:

På tyrkisk heter te çai (uttales med tsj-lyd), og på indiske restauranter er chai krydderte med melk - jeg vet ikke hvilket språk dette er (hindi?), men jeg la merke til at jeg kjente igjen flere tyrkiske ord fra "indisk restaurant-språk" (tandır var grill eller noe sånt, som lignet veldig på tandoor, for eksempel).

Gammel 11-12-09, 21:57   #22
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Chai
Kaffefuglen har ordentlig Chai med pepper og det hele. Nam!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 22:33   #23
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det så jeg at Mike Rowe drakk i går, på Americas dirtiest jobs.

Finn én feil.

Gammel 12-12-09, 10:35   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

30sek i mikroovnen, så bitteliten batteridrevet cappuccino-visp. Jeg har forsøkt mye rart, men dette er det jeg har landet på. Minst oppvask.
http://www.netonnet.no/art/hjem_og_h...0,3424%29#tabs

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 10:59   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En slik batterivisp funker fin-fint altså. Chaite er kjempegodt!

Gammel 12-12-09, 18:20   #26
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Varme og skumme med visp funker til en viss grad, men det kan hende det spruter oppover skapdørene på kjøkkenet har jeg hørt.

Har jeg også hørt, merkelig det der

Cahi er deilig. Det var ganske poppulært på kafeen jeg jobbet på.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 09:02   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da har jeg testet litt ymse. Og landet på favoritten:

En kopp sterk chai fra Stockfleth, et par suketter og en skvett H-melk rett og slett. Det blir det aller besteste.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.