Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du alkohol på julaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 14:58   #141
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du alkohol på julaften?

Nei.

Gammel 21-12-09, 16:54   #142
Truntemor
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2009
Truntemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

nei det blir ingen alkohol på julaften!!

Truntemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 16:58   #143
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes det er veldig stor forskjell på å selv ikke drikke alkohol med ungene tilstede og å mene at det er feil at noen andre kan finne på å gjøre det.

Gammel 21-12-09, 17:22   #144
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, drikker ikke alkohol på julaften. De andre voksne tar seg gjerne et glass Cognac til kaffen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 17:37   #145
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Jeg vil ikke at barna mine skal oppleve å se meg eller mannen synlig beruset. Det er ikke mye som skal til før man forandrer litt på stemmebruk og væremåte.

Det er det vel ingen oppegående foreldre som vil, men ikke alle blir synlig beruset av et par glass alkohol. En har da lært seg gode drikkevaner i årenes løp.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 18:06   #146
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Nei. Ene grunnen er at det alltid skal være en kjørbar person når avkommet er med, dersom han skulle bli akutt dårlig. Grunn nr 2 er at jeg kjører hjem etter endt fering hos familien min.

Sist redigert av Kate : 25-12-09 kl 15:57.
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 18:13   #147
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei

Gammel 21-12-09, 18:17   #148
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er vokst opp med øl, akevitt (gjerne to), cognac/likør til kaffen og gjerne en drink etterpå. Kan aldri huske å ha sett fulle/endrede foreldre. Selv drikker jeg gjerne vin og en likør. Hvor mye jeg drikker vet jeg faktisk ikke, sitter ikke og teller. Nå er jeg gravid, så da blir det jo ikke noe.

Mulig jeg må tenke mer nøye gjennom vanene når vi har barn som er store nok til å være oppe hele kvelden (?), nå er han uansett i seng senest kl 20. Føler at vi pleier å begrense oss selv, blir sikkert ikke mer enn 2 enheter eller noe.

Gammel 21-12-09, 18:37   #149
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg drikker nok en øl og et glass vin til maten og en likør til kaffen etterpå. Men samboern liker ikke alkohol til mat, og skal dessuten kjøre til svigers etterpå.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:02   #150
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tar gjerne et glass vin til julemiddagen, og mannen min kanskje en juleøl, om ikke faren min er der. Han er alkoholiker.

Jeg har vokst opp med (alt)for mye alkohol også på julaften, så jeg kjenner godt til det problemet. Men det problemet er der ikke om man drikker små mengder til maten og ellers ikke har noe forhold til alkohol som plager omgivelsene. Mine unger blir ikke redde av å se en vinflaske, heldigvis.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:04   #151
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg tenker at jeg viser mat man kan drikke alkohol uten å drikke mye og at man kan takke nei hvis man ikke vil ha, heller enn at det ikke skal forekomme drikking i det hele tatt når barna er tilstede.

Akkurat det er jeg veldig enig i. Jeg syns ikke et godt forbilde trenger å være totalavhold. Jeg har ikke noe spesielt ønske om at ungene mine skal bnli totalavholds som voksne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:15   #152
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi drikker øl og akevitt (ikke jeg) til ribba. Når ungene er i seng tar vi et glass vin/en øl til før vi legger oss. Ungene er vant til at vi kan ta oss et glass vin eller en øl til maten. Selv har jeg opplevd juleselskaper hvor det ble nytt alt for mye alkohol, og det er noe jeg ikke ønsker at mine barn skal måtte oppleve ...

Gammel 21-12-09, 19:24   #153
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Nei.

Gammel 21-12-09, 19:28   #154
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei.

Vi spiser hos mamma og pappa å de har brukt å drikke vin til maten. Men siden pappa må kjøre opp til oss etterpå. Vå åpner pakkene her. Og mamma har fruktose ting så har de kuttet ut vinen.
Jeg liker ikke vin eller øl

De bruker å drikke conjak og likør når de er kommer seg hjem til seg selv igjen.

Vi drikker aldri med barn tilstede.

Gammel 21-12-09, 20:41   #155
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Vi drikker aldri alkohol når barna er sammen med oss uansett om de sover eller er våkne. Vi skal være hos mamma og dem på julaften og de tar seg nok øl og akevitt til maten, men bare litt.

Jeg stiller meg i rekken av folk med dårlige erfaringer. At andre velger å ta ett glass vin eller to har jeg ingenting imot, men dette valget føler både sambo og jeg oss mest fortrolige med .

Gammel 21-12-09, 21:40   #156
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar sikkert et glass juleøl til middagen. Akevitt liker jeg ikke, det blir vel bare pappa som tar et lite glass av den. Verken mannen eller svigers liker det heller.

Jeg er vokst opp med at øl og akevitt er fast følge til julematen for de voksne, men har ALDRI opplevd at noen har blitt beruset på julaften.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:16   #157
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Ett glass vin, det blir meg og svigermor som tar det i år.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:25   #158
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det gjør jeg. Evt vin eller øl, aquavit liker jeg ikke...

Gammel 21-12-09, 22:30   #159
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Ja, det gjør jeg vanligvis (akevitt og øl til middagen).
I år skal jeg muligens kjøre, så da blir det naturligvis vannvogn inntil vi kommer hjem til svigermors kåk igjen - kommer i såfall til å avslutte kvelden med et glass rødt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:49   #160
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker ikke med 3 små barn som vi skal ta med hjem etter endt feiring. Dessuten ammer jeg fortsatt. De andre voksne drikker øl og akevitt til maten og sikkert cognac til kaffen. Jeg har aldri opplevd berusede voksne på julaften.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.