Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg har en ukokt lammerull her

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 18:51   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en ukokt lammerull her

.. og en ukokt bayonneskinke også. Er det bare å ta av plasten, legge dem i saltet (?) vann og la dem koke... hvor lenge? Eller er det noe mer avansert som bør gjøres?

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 18:53   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har en ukokt lammerull her

Bayonneskinke (hvis den skal kokes) kokes (trekkes, altså) med plasten på (dvs. plasten som er under utenpåplasten). Nå den er ferdigkokt har du ferdigkokt skinke + deilig kraft som du lager verdens beste tomatsuppe på. :juletradisjon:

Gammel 21-12-09, 18:54   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ja jeg har ikke tenkt å kaste vannet nei. Noen husmorgener har jeg tross alt. Er det plast under plasten altså? :myser: Og trekkes? Det vil si; forsøke å holde jevn høy temperatur uten at det koker? Når er den ferdig?

Gammel 21-12-09, 19:25   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Du trenger iallfall ikke ha salt ivannet, det er salt nok som det er. Jeg bruker å koke opp, kaste vannet og så koke opp på nytt når jeg koker juleskinke og røkt lammelår for å få vekk litt av saltet.

Gammel 21-12-09, 19:36   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bayonneskinkene jeg har brukt har hatt kokepose og trekketidpåskrift.

Gammel 21-12-09, 20:03   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lammerull skal presses når den er kokt. Legg den i en brødform, legg en annen brødform oppå og fyll den med noe tungt. Veldig tungt. Hvis du ikke har rullpresse.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 20:05   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Har presse, men ikke her. Hvor lenge skal den ligge i press da? Og hva skal kjernetemperaturen være når den er ferdig?

Gammel 21-12-09, 20:06   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke hvor lenge jeg trakk rull - to timer? Og la den i press over natten.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 20:07   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Vi er fortsatt i rute altså.

Gammel 21-12-09, 20:21   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men kjære deg, var ikke du på rullkurs hos meg i fjor?

Gammel 21-12-09, 21:31   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men kjære deg, var ikke du på rullkurs hos meg i fjor?

Jeg har visst ikke repetert i løpet av året, og da sitter det ikke.

Har du tenkt å svare eller?

Gammel 21-12-09, 21:58   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den skal ikke kokes, den skal trekke. Dvs. ca. 80 grader. 1,5-2 timer, avhengig av rullens størrelse. La den avkjøles litt før du legger den i press, ellers renner kjøttsafta ut. Hvis du ikke finner pressa di legger du den mellom to fjøler med en gryte med vann oppå. Eller murstein.

Gammel 21-12-09, 23:22   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Min tante sverger til å steike den i folie i ovnen til den når 80 grader kjernetemperatur. Da slipper man visstnok å surre den. Deretter presser hun den med symaskinen sin. Er hun til å stole på?

Gammel 22-12-09, 12:26   #14
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Sikkert!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.