|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sviiisj!!
|
![]() HASTER: er karamellpuddingen ferdig?Det står at man skal kjenne med baksiden av en vætet skje oppå karamellpuddingen, og hvis den er fast oppå men myk under, så er den ferdig. Min er tydeligvis fast oppå, men den er helt skvulpete under. Er det riktig? Nesten vann-seng-følelse...
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?Ja, den stivner når den kjøler seg. Men du skal kjenne litt motstand i skjeen, den skal ikke være rennende. Hvis den fortsatt er rennende i midten men begynner å danne skorpe, er ovnen for varm. Du har den vel i vannbad?
![]() |
#3 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?:lusker ut av tråden: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?
Du kjenner det med skjeen - men du må gjøre det noen ganger for å kjenne igjen følelsen av når den er ferdig.
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?
![]() |
#7 |
Bare sær
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?Jeg var redd for det.
![]() |
#8 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?Uææææ!! Jeg husker nå at jeg glemte å ha i sukker i røra!? Er det mulig?!
![]() |
#9 |
Bare sær
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?Det blir vel en slags eggestand, da? Sett den i kjøleskapet, sjekk om den er stiv i morgen, i så fall vet du ihvertfall hvordan ferdig karamellpudding kjennes. Så kan dere spise den til røkelaks.
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?Min erfaring er at karamellpuddingen må stå inne lenger enn oppskriftene sier. Min sto inne i dag i over to timer. Enda var den litt løs i midten. Men satser på at den stivner i kjøleskapet i natt.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?Min stod kortere enn oppskrifta faktisk. Trur ikkje den stod lenger enn 1,5 time og skulle stå to. Laga to stk, så eg testa den eine. Må innrømma at eg gleder meg til karamellpudding med krem i måro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?Til du kjenner motstand med skjeen midt på, sto det i min oppskrift. Plutselig var min veldig ferdig - så jeg er spent på om den er perfekt eller bare spisbar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: HASTER: er karamellpuddingen ferdig?Den kan sikkert spises etter å ha vært frossen. De har jo karamellpudding i frysedisken på Rema, jaffal.
![]() |
|
|