Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilbringer du tid i jula ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-09, 13:47   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Tilbringer du tid i jula ...

..med noen du helst skulle sluppet å være sammen med?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 13:49   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilbringer du tid i jula..

Nei, ikke i år iallfall.
Mer tilfeldigheter enn planlegging. Også har jeg ikke så mange folk rundt meg som jeg misliker heller egentlig.

Gammel 24-12-09, 14:00   #3
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Tilbringer du tid i jula..

På en måte. Jeg har svigermor i vranghalsen, men ville vært egoistisk av meg og ikke dra til henne fordi hun driver meg til vanvidd, jeg har jo barn med sønnen hennes. Så jeg må bare svelge de problemene jeg måtte ha og dra til henne.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 14:06   #4
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Tilbringer du tid i jula ...

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

..med noen du helst skulle sluppet å være sammen med?

Nei, det har jeg ikke gjort på veldig mange år. Hvorfor skal man det?

Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 14:08   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Gammel 24-12-09, 14:08   #6
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Nei, bare hyggelige mennesker. Jeg er heldig.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 14:09   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Nei, det har jeg ikke gjort på veldig mange år. Hvorfor skal man det?

Nei, du kan så si. Men noen ganger må man nesten "ofre" seg litt av hensyn til andre i familien, som muligens liker vedkommende. Jeg tilbringer ikke tid med mennesker jeg direkte misliker, men jeg tilbringer noen ganger tid med slektninger og svigerslektninger som jeg kanskje ikke akkurat hadde valgt å feire med hvis jeg fikk bestemme alt selv. Av hensyn til mann, barn og mange andre.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 14:12   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 14:20   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 14:21   #10
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, du kan så si. Men noen ganger må man nesten "ofre" seg litt av hensyn til andre i familien, som muligens liker vedkommende. Jeg tilbringer ikke tid med mennesker jeg direkte misliker, men jeg tilbringer noen ganger tid med slektninger og svigerslektninger som jeg kanskje ikke akkurat hadde valgt å feire med hvis jeg fikk bestemme alt selv. Av hensyn til mann, barn og mange andre.

Dersom det ikke er hyggelig for alle bør man la være er min mening, men så er jeg sær så det holder. Min tid er dyrebar og den ønsker jeg ikke å dele med mennesker jeg ikke setter pris på. Det hadde ikke falt meg inn å tilbringe julen sammen med mennesker jeg ikke satte stor pris på.

Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 14:24   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nja, egentlig litt i år, men det er spesielle omstendigheter, og blir forhåpentligvis den siste jula det skjer.

Gammel 24-12-09, 14:46   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom det ikke er hyggelig for alle bør man la være er min mening, men så er jeg sær så det holder. Min tid er dyrebar og den ønsker jeg ikke å dele med mennesker jeg ikke setter pris på. Det hadde ikke falt meg inn å tilbringe julen sammen med mennesker jeg ikke satte stor pris på.

Jeg er egentlig helt enig, men jeg feirer jo jul sammen med svigerfamilien selv om jeg aller helst ville ha feriet med min familie. Det var en del av pakka da jeg traff mannen min. Han kunne jo på samme måte sagt nei til å feire med min familie (noe som ikke ville vært aktuelt at han sa, men han kunne, i teorien). Jeg misliker ikke svigerforeldrene mine, men jeg elsker dem ikke over alt på jord heller. Når jeg feirer med familien min eller svigerfamilien min, hender det at det kommer andre i selskapet som jeg nesten misliker, men det er jo mitt valg å gå i det selskapet, da.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 14:50   #13
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er egentlig helt enig, men jeg feirer jo jul sammen med svigerfamilien selv om jeg aller helst ville ha feriet med min familie. Det var en del av pakka da jeg traff mannen min. Han kunne jo på samme måte sagt nei til å feire med min familie (noe som ikke ville vært aktuelt at han sa, men han kunne, i teorien). Jeg misliker ikke svigerforeldrene mine, men jeg elsker dem ikke over alt på jord heller. Når jeg feirer med familien min eller svigerfamilien min, hender det at det kommer andre i selskapet som jeg nesten misliker, men det er jo mitt valg å gå i det selskapet, da.

Det er så viktig at man faktisk tenker over at man har et valg. Det er den reflekterte måten å håndtere det på heller enn sutring over at man må omgås den og den.

Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 15:02   #14
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg feirer julekvelden med min mann og to av mine barn. Jeg elsker de jeg tibringer tida med i kveld.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 22:36   #15
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Ja gjør det.
Men det er minimalt med tid som avsettes

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 22:45   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På en måte, men bare delvis. Jeg er i et par juleselskaper med folk jeg har ellers lite til overs for. Den gode tingen er at jeg er i forholdsvis store selskaper med disse menneskene, så det er bare å hilse høflig og så tilbringe tiden sammen med den delen av familien man faktisk liker. Jeg hører tidsvis de idiotiske utsagnene folka kommer med, men forsøker etter beste evne å ignorere.

Gammel 24-12-09, 22:56   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nei, kun mennesker jeg trives med. Har heldigvis ikke noen i nærkrets som jeg ikke kunne tilbrakt tid sammen med.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 23:08   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Dersom det ikke er hyggelig for alle bør man la være er min mening, men så er jeg sær så det holder. Min tid er dyrebar og den ønsker jeg ikke å dele med mennesker jeg ikke setter pris på. Det hadde ikke falt meg inn å tilbringe julen sammen med mennesker jeg ikke satte stor pris på

Det er ikke min mening. Alt har en grense, selvfølgelig, men jeg synes faktisk at om man velger å ha en familie og være sammen med andre mennesker, så kan man også gå litt på akkord med seg selv innimellom. Jeg kan godt oppføre meg hyggelig og pent sammen med mennesker jeg gjerne skulle sluppet å tilbringe tid sammen med dersom det gjør at noen andre jeg bryr meg om blir glade/fornøyde/setter pris på det.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 23:29   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke alle jeg tilbringer tid sammen med som er på topp-10-lista mi over de jeg ønsker å tilbringe mye tid sammen med. Folk jeg direkte misliker orker jeg nok ikke å tilbringe tid med i jula, men jeg har heldigvis ingen slike i familien. Men jeg kan godt velge å bruke tid sammen med mennesker jeg ikke direkte liker fordi de tilfeldigvis er i familie med min mann, alternativene ville vært å be han unngå sin familie eller dele familien. Så ille er ikke svigerfamilien min at jeg ikke kan ha det rimelig greit der en stund.

Gammel 24-12-09, 23:30   #20
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke i år - skal bare omgi meg med personer jeg er glad i

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.