|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Æss. hver sin lyst vil jeg si. Kast en syden ferie etter meg og jeg donerer den til første og beste som vil ha den. Ja kanskje StarTour og Ving og alle de andre tror at det er å treffe midt på spikeren med en sånn reklame. Kanskje de er dritt lei januar i Norge, og alt det medførere. Men gudbedre meg de glemmer oss damer litt i regnestykket sitt altså. Det er mange av oss som finner gode tilbud på nettet før de trenger reklamere. Og den der fra Ving med at dea lokker pappaer til syden, og bla bla blir for dum for meg.''
![]() |
#82 |
fornyet
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Det er en overmåtes rævva reklame som spiller på noens lyst til å reise sydover og får andre til å kaste opp.
![]() |
#83 |
fornyet
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Fy søren, de småbarnsforeldrene jeg har sett i Syden (hva nå det innebærer ) , det har hatt fint lite med ferie med å gjøre i min målestokk.
![]() |
#84 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Teit reklame som gir meg litt vemmelig smak i munnen.
![]() |
![]() |
#85 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng»
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Jeg syns mange tar Vimsen for alvorlig her.
![]() |
#87 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Jeg har rosa strømper (med noen røde striper og prikker her og der), synes syden er FERIE og synes denne reklamen mest av alt diskriminerer alle ferdrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Tenker dere over at alle rettighetene og mulighetene dere ser på som selvsagte er kjempet frem av feminister og rødstrømper?
![]() |
#92 |
godt brukt
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)[quote=Liven;200585]Jeg har rosa strømper (med noen røde striper og prikker her og der), synes syden er FERIE og synes denne reklamen mest av alt diskriminerer alle ferdrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)
Jepp, og likestilling handler like mye om menn og deres rettigheter, muligheter og hvordan de blir fremstilt.
![]() |
#94 |
Epikur
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Ja, reklamen er teit og spiller på stereotype forestillinger om hvordan mennesker av ulikt kjønn agerer. Feks; "I syden vil damene være hysteriske hønemødre kun opptatt barnas ve og vel, påkledning og matinntak, mens mennene helst vil slippe unna familien og surfe på internett, en teknologi så komplisert at kvinner ikke mestrer det."
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 20-01-07 kl 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
kamerat
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Jeg får alltid litt lyst til å melde meg inn i Ottar etter sånne tråder, og signerer Mim i sin helhet. Reklamen er steinteit og -aldersk, og jeg er skikkelig stolt av de røde strømpene mine.
![]() |
#96 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Denne formuleringen fra vingkatalogen reagerte jeg på lenge før den ble kjent i media. Angrer på at jeg ikke sendte en mail til Ving slik jeg tenkte, for nå argumenterer de med at saken er helt grei (og morsom
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 20-01-07 kl 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
"De"
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)
Jeg håper nesten det. Om ikke føler jeg meg en smule misforstått. Jeg har ingenting mot rødstrømper. Det hele begynte med en spøk til mandarin (som jeg forøvrig kjenner litt i RL og dermed regnet jeg med at det ikke var krise). Og så ble det et voldsomt styr ut av dette.
![]() |
#99 |
Epikur
|
Du har sikkert godt av å kjempe litt du også.
![]() |
#100 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Jeg føler bare for å presisere at jeg hverken har brukt ordet rødstrømpe, eller Ottar-tendenser her.
![]() |
|
|