Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 17:51   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Vi bytter kun ting i feil str, eller noe vi har fra før eller får flere like av til jul.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 17:53   #22
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bytter bare om vi får noen klær som er for små eller noe vi har fra før. I år blir det ingen bytting.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 17:59   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter veldig lite. Hvis vi bytter er det fordi gutta feks har fått noe de har fra før. Eldstemann fikk feks to like spill til DS, det ser jeg ikke helt vitsen med. I tillegg fikk minsten en greie som vi ikke skjønner helt, noe man må koble til TVn, den skal vi bytte. Vi har bare en TV i huset og den greia hans kan ikke ta opp TV.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 18:20   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her byttes det svært sjelden. Poden har fått to like legobiler iår men tror han får beholde begge to allikevel.Orker ikke bytte.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 18:52   #25
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bytter sjeldent. Får vi klær som er for stort eller for smått så er likevel sjansen stor for at en av jentene kan bruke det. Nå i år fikk jeg 2 helt like røkelsebrennere fra Black Design, og det er mulig jeg bytter den ene i noe annet.

Gammel 25-12-09, 18:54   #26
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjelden vi trenger å bytte noe, men det hender det dukker opp to like ting (spill feks) da er det greit at det ene kan byttes.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:24   #27
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bytter kun ting vi har fra før, eller klær til ungene som er for små. Er de for store, legges de på vent.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:26   #28
Mrs Butler
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
Mrs Butler er litt kul
Standard

Bytter klær som ikke passer, og bøker vi allerede har.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:29   #29
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal bytte en BH fra samboer i en annen størrelse.
Storesøster må bytte 2 DS spill som hun fikk dobbelt av.

Jeg bytter ytterst sjelden noe hvis det ikke er en obvious grunn.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:31   #30
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er som smilefjes.

Gammel 25-12-09, 19:32   #31
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter klær som ikke passer (eller som ikke faller i smak) og filmer, bøker og spill som vi eller ungene allerede har. For meg er det en selvfølge, ellers vil jo ikke gavene bli brukt og det synes jeg er kjempedumt.
Jeg fikk superundertøy (som jeg ønsket meg) i feil størrelse, og klart det skal byttes slik at det kan brukes. Mellomsøster fikk en Harry potter bok som hun allerede har, og den skal byttes i den hun mangler. Storebror fikk hettejakke, som skal byttes i en hettegenser, da han ikke bruker klær med glidelås.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:37   #32
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg bytter som regel aldri noe. Jeg er for lat rett og slett.

Der er jeg også litt

Men bytter hvis klær er for små eller at vi får 2 av samme ting
Storebror fikk en nattdrakt han har fra før av, men vi den beholder vi (nattdrakter kan man ha to like av)

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:42   #33
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Har drevet utstrakt bytting til tider, i år er det visst bare en dvd som skal byttes.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:45   #34
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei det er sjelden. Kunne tenkt meg å bytte en bukse lillebror fikk, men tviler på at jeg gidder å stresse med det..

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:59   #35
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bytter ikke om det ikke er noe vi har fra før, eller størrelsen er for liten feks.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 20:00   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter ting de har fra før/får to av. Jeg synes det er mye av det.

Og så må jeg innrømme at noen kjøper ting til oss som aldri kommer i bruk. I år endte vi opp med å gi en slik gave videre til noen andre. Det var i og for seg en praktisk ting, men når vi ikke tok den i bruk og bare samlet støv hos oss, så håper jeg at noen andre kunne få mer bruk for den.

Gammel 25-12-09, 20:01   #37
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vi bytter ikke bare for å bytte, men i år skal jeg bytte en hettegenser i str 12 år som min lille tiåring regelrett svømmer i. Genseren er fin, så vi bytter den i 10 år slik at den kan brukes.

Gammel 25-12-09, 20:12   #38
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi bytter stort sett bare om ting ikke passer, eller vi har fått flere eksemplarer.

Gammel 25-12-09, 20:13   #39
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det er svært sjelden vi bytter noe. I år skal vi bytte noe LilleVenn fikk to like av. Klær som ikke passer må det vel være bedre blir byttet enn aldri brukt?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 20:30   #40
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forstår jeg det riktig om tonen i tråden er at det å bytte er en uting, en form for nonsjalanse? I så fall er jeg uenig. Jeg synes bytting er smart jeg. Hvis man får noe man ikke liker så er det bedre at man returnerer den og heller får noe man har bruk for/liker. Det er både mer miljøvennlig og vitner (i mitt hode) også om en større respekt for verdien av gaven.

Altså, misforstå meg rett, jeg ignorerer ikke omtanken som ligger i en gave. Om min mann har gitt meg et smykke han synes var veldig pent, som han vil glede meg med, så vil jeg nok ikke bytte. Men om jeg får en genser jeg ikke synes er fin eller kledelig, og jeg ikke kommer til å bruke den, da synes jeg det er bedre å bytte enn å kaste/legge ubrukt bakerst i skapet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.