|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
intro
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?
Jeg sitter faktisk og tygger på en fortsettelse her nå.
|
|
|
|
#63 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi fikk badehåndklær i år i perfekte farger, men ett nummer for små. Jeg foretrekker de største, og da vi fikk 4 - 2 i hver farge, bytter jeg de i 3 samme farge ett nummer større. Gjør jeg det ikke, blir de aldri brukt. Jeg kan da aldri tenke meg at det skulle være et problem for giveren, og ikke kommer jeg til å spørre giveren om lov heller. Jeg synes det er fint at folk bytter det de ikke liker, eller ikke vil ha sånn at gaven kommer til nytte. Da blir jeg mer fortvilet over plastrælet ungen alltid får som jeg ikke aner hvor er kjøpt eller om det i det hele tatt kan byttes.
|
|
|
#64 |
|
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi kommer til å bytte 2 bøker, 1 genser og 2 tallerkner(tallerkener?) i år. Bøkene fordi guttene allerede hadde dem, genseren fordi den var i minste laget og tallerknene fordi jeg ikke trenger flere enn til 12, og fordi jeg trenger flere dessertskåler.
|
|
|
#65 |
|
Fola Blakken
|
Vi pynter med den pynten vi får.
|
|
|
|
#66 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja. Jeg tror aldri jeg har byttet noe i hele mitt liv.
|
|
|
|
#67 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Ungen fikk forresten en kjempefin jakke - bare hakket for liten. Den blir nok byttet i ett nummer større.
|
|
|
#68 |
|
intro
|
Det er noe med det også, ja. "Feilen" ligger ikke alltid hos en kresen mottaker når noe byttes heller, tenker jeg. Noen ganger kan en jo lure på hvor mye omtanke som ligger bak enkelte gaver - som når jeg får kaffe av noen som utmerket vet at jeg aldri har drukket det, f.eks., eller et avholdsmenneske får vin.
|
|
|
|
#69 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg tror faktisk ikke jeg har byttet en julegave i hele mitt liv, selv ikke da jeg fikk 3 stykker av samme ting. Men det var vel mest pga. latskap og fordi det gjerne var litt praktisk å ha 3 av den tingen. Jeg synes det er helt greit å bytte om størrelsen ikke passer, men da bytter man jo ikke ut selve gaven på en måte.
|
|
|
#70 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter så godt som aldri, og de få gangene det har skjedd, så er det enten fordi vi hadde maken fra før/fikk to like, eller størrelser som ikke passer.
|
|
|
#71 |
|
*_*
|
Nei, det tror jeg jaggu ikke jeg gjør. I hvert fall ikke noen som åpent forteller om det. Da hadde jeg nok reagert på samme måte som deg, og følt litt på at det hadde vært like greit om den det gjaldt bare ønsket seg penger for å kunne shoppe det man liker best selv.
|
|
|
|
#72 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter ja. Synes det er veldig unødvendig å ha ting vi ikke trenger, eller som er feil str hvis vi allikevel må kjøpe nytt. Da leverer jeg det tilbake i butikken og får noe vi har bruk for. Noen ganger sier jeg at vi har byttet det, kommer an på hvem giveren er. Sist redigert av Lyppa : 25-12-09 kl 23:59. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Jeg kjenner ei sånn. Jeg må innrømme at det er en av mange ting som gjør at jeg stadig mister litt respekt for henne. Hun beholder absolutt ingen gaver hun får, og får nærmest panikk om hun får noe hun ikke kan bytte. Jeg synes det er helt sprøtt, og jeg gidder i alle fall ikke legge sjela mi i å finne på gave til henne... Hun bytter alt fra ting kjøpt av ungene hennes, til smykker fra mannen, stæsj til huset som hun har ønsket seg men sett for seg annerledes osv. Sist redigert av Snippa : 26-12-09 kl 00:23. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter om ting har feil farge eller str. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter sjelden, men bytter hvis dobbelt eller feil str. I fjor byttet jeg et kjede fra mannen som absolutt ikke var meg. Men det satt langt inne, sjelden jeg gjør sånn. Selv har jeg overhodet ingen problemer med at folk bytter gaver de har fått av meg, heller det enn at det skal ligge å støve ned. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter ikkje så mykje, men f.eks feil størrelsar og ting ein har akkurat lik av fra før vert bytta.
|
|
|
#78 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter bøker om jeg får 2 like eller om det er feil størrelse på klær, men det er sjelden det er mye å bytte her. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Javel
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Nei, hater og bytte og bytter minst mulig. Kun om det er noe vi/ungene får dobbelt av eller er i feil størrelse.
|
|
|
|
#80 |
|
trenger lading
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter ikke så ofte, men har ikke noe problem med å gjøre det, eller at andre gjør det. Hender noen bommer totalt på alderanbefaling på leker,
|
|
![]() |
|
|