|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Går du på rød mann? | |||
| Aldri |
|
25 | 14,71% |
| Alltid |
|
1 | 0,59% |
| Av og til |
|
140 | 82,35% |
| Rød mann? |
|
4 | 2,35% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rød mannJa, hvis jeg ikke har med barna, og selvfølgelig ikke hvis det er biler i nærheten. Jeg løper ikke sikk-sakk mellom bilene, liksom. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rød mann
Ja, for det er ingen selvfølge at sjåførene her stopper ved fotgjengerovergangene. Selv ikke om man har med seg barnevogn og fireåring.
|
|
|
|
#63 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Det var det jeg skulle skrive.
|
|
|
|
#64 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Rød mannDet hender, om jeg er alene og det ikke er biler. Gidder ikke stå fem minutter å vente på grønn "ikke-kjønnspesifisert-person" (
|
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Sv: Rød mannJeg går som det passer meg ja. Fordi det ikke bare ikke straffeforfølges i dette landet - det er sågar lov. Dersom det er klart. Jeg pleier ikke å hoppe ut midt mellom bilene. |
|
|
|
#66 |
|
Textrovert
|
Sv: Rød mannJeg går sjelden på rød mann. Da må det være totalt bilfritt rundt meg. Jeg hadde en skummel opplevelse da jeg var gravid med eldstemann og jeg gikk på rødt lys. En sjåfør av en sportsbil som var temmelig langt unna merket seg tydeligvis dette og gasset på som en gal og nærmest siktet seg inn på meg, så jeg måtte kaste meg ut av veibanen. Vitnene mente jeg skulle anmelde, men ingen hadde rukket å ta nummeret. Etter det fikk jeg meg en støkk og forventer nesten at det skal komme biler ut av det store intet og kjøre på meg hvis jeg går på rødt.
|
|
|
#67 |
|
<insert something witty>
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Rød mannJeg står aldri og venter alene på rød mann hvis det ikke er trafikk, kan også finne på å løpe over i luker i trafikken hvis jeg har lite tid. Sammen med barna er det fullstendig uaktuelt å gjøre noe annet enn å vente på grønt. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Glamorøs
|
Jeg går ikke når det er typ 10-12 åringer i nærheten. De er i den typiske "jeg er udødelig og kan forutse enhver fare"-alderen, men desverre ikke spesielt gode til nettopp det.
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rød mannDersom det er helt fritt for biler og jeg er alene så kan jeg vurdere det. Men vanligvis venter jeg. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Rød mannJeg gjør det aldri hvis jeg har barn med eller er i nærheten av andre barn. Jeg er bare bittelitt usikker på hvor grensen går for å være "barn" i slike tilfeller. Ettåringer bryr jeg meg ikke om og ikke de på 15 heller, men hva med de rundt 12?
|
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Sv: Rød mannAv og til. |
|
|
|
#73 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rød mannDet skjer, om jeg er alene og det ikke er noe trafikk.
|
|
|
#74 |
|
flisespikker
|
Det er ikke fordi jeg blir flau, nei.
|
|
|
#75 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg går ikke på rød mann om jeg går med eget barn, og forventer ikke at andre voksne skal ta hensyn til det. Barnet mitt lærer at barn aldri skal gå på rød mann, men at voksne kan gjøre det om de vil. Jeg tar heller ikke spesielt hensyn til om det står andre barn med foreldre/voksne der. Men jeg går ikke på rød mann om det er barn uten følge der, da er det for lett at de følger etter meg.
|
|
|
#76 |
|
Passiv
|
Det stemmer. Men jeg er i alderen sånne ikke hører på likevel. |
|
![]() |
|