Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rød mann

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Går du på rød mann?
Aldri 25 14,71%
Alltid 1 0,59%
Av og til 140 82,35%
Rød mann? 4 2,35%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-09, 23:36   #61
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød mann

Ja, hvis jeg ikke har med barna, og selvfølgelig ikke hvis det er biler i nærheten. Jeg løper ikke sikk-sakk mellom bilene, liksom.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:39   #62
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Ja, om det er klar bane og jeg ikke har med unger, så gjør jeg det. Her oppe i Gokk har vi forøvrig ikke hverken grønne eller røde menn, her kan vi bare håpe på at bilene faktisk stopper.

Ja, for det er ingen selvfølge at sjåførene her stopper ved fotgjengerovergangene. Selv ikke om man har med seg barnevogn og fireåring.

Gammel 21-12-09, 04:31   #63
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Aldri hvis det er unger i nærheten. Enten det er mine egne eller andres. Kjefter på gubben hvis han går når vi har med ungene.

Når jeg er alene vurderer jeg det.

Det var det jeg skulle skrive.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 09:56   #64
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender, om jeg er alene og det ikke er biler. Gidder ikke stå fem minutter å vente på grønn "ikke-kjønnspesifisert-person" ( ) om det ikke er traffikk og passe seg for, lizzm.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 11:42   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg går som det passer meg ja. Fordi det ikke bare ikke straffeforfølges i dette landet - det er sågar lov. Dersom det er klart. Jeg pleier ikke å hoppe ut midt mellom bilene.

Når jeg sykler stanser jeg på rødt lys eller går av sykkelen og går over da syklister ikke har lov å hverken sykle eller trille over på rødt.

Om det står små barn der som er truandes til å være i opplæring på smart adferd i trafikken så venter jeg. Er det en baby i en barnevogn så går jeg. Er det en unge på ca tolv så går jeg også.

Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 12:01   #66
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går sjelden på rød mann. Da må det være totalt bilfritt rundt meg. Jeg hadde en skummel opplevelse da jeg var gravid med eldstemann og jeg gikk på rødt lys. En sjåfør av en sportsbil som var temmelig langt unna merket seg tydeligvis dette og gasset på som en gal og nærmest siktet seg inn på meg, så jeg måtte kaste meg ut av veibanen. Vitnene mente jeg skulle anmelde, men ingen hadde rukket å ta nummeret. Etter det fikk jeg meg en støkk og forventer nesten at det skal komme biler ut av det store intet og kjøre på meg hvis jeg går på rødt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 12:19   #67
sykkelpappa
<insert something witty>

sykkelpappa sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
sykkelpappa er litt kulsykkelpappa er litt kul
Standard

Jeg står aldri og venter alene på rød mann hvis det ikke er trafikk, kan også finne på å løpe over i luker i trafikken hvis jeg har lite tid. Sammen med barna er det fullstendig uaktuelt å gjøre noe annet enn å vente på grønt.

Men jeg må innrømme at jeg ikke tenker på om andre barn ser meg gå på rødt...

sykkelpappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 12:23   #68
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Rød mann er død mann
Grønn mann er skjønn mann

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 13:21   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Er det en unge på ca tolv så går jeg også.

Jeg går ikke når det er typ 10-12 åringer i nærheten. De er i den typiske "jeg er udødelig og kan forutse enhver fare"-alderen, men desverre ikke spesielt gode til nettopp det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 13:38   #70
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Dersom det er helt fritt for biler og jeg er alene så kan jeg vurdere det. Men vanligvis venter jeg.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 14:10   #71
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det aldri hvis jeg har barn med eller er i nærheten av andre barn. Jeg er bare bittelitt usikker på hvor grensen går for å være "barn" i slike tilfeller. Ettåringer bryr jeg meg ikke om og ikke de på 15 heller, men hva med de rundt 12?

Jeg gjør det hvis det er på steder hvor jeg kjenner trafikkbildet, det er ledig og barnefritt.

Gammel 21-12-09, 17:00   #72
Skvetten
Passiv

Standard

Av og til.

Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:26   #73
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Det skjer, om jeg er alene og det ikke er noe trafikk.

Gammel 22-12-09, 00:29   #74
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

tar dere virkelig hensyn til andre barn? eller er det noe man bare skriver her for å være "korrekt"
Er det fordi dere er redd for at ungene skal tro det er grønt og løper over etter deg? Eller er det fordi dere blir flau fordi de ser deg?

Det er ikke fordi jeg blir flau, nei. Det er for å hjelpe til med å lære dem at man venter på grønn mann. Unger er ikke i stand til å vurdere om det er trygt eller ikke - ikke engang alle voksne er det - og det absolutt tryggeste er da å vente til det blir grønt. Det er like viktig at andre unger lærer det som at min egen gjør det.

Gammel 24-12-09, 01:30   #75
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

tar dere virkelig hensyn til andre barn? eller er det noe man bare skriver her for å være "korrekt"

Jeg går ikke på rød mann om jeg går med eget barn, og forventer ikke at andre voksne skal ta hensyn til det. Barnet mitt lærer at barn aldri skal gå på rød mann, men at voksne kan gjøre det om de vil. Jeg tar heller ikke spesielt hensyn til om det står andre barn med foreldre/voksne der. Men jeg går ikke på rød mann om det er barn uten følge der, da er det for lett at de følger etter meg.

Gammel 26-12-09, 09:32   #76
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg går ikke når det er typ 10-12 åringer i nærheten. De er i den typiske "jeg er udødelig og kan forutse enhver fare"-alderen, men desverre ikke spesielt gode til nettopp det.

Det stemmer. Men jeg er i alderen sånne ikke hører på likevel.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.