|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg ser ikke problemet med å bytte gaver man vet man aldri kommer til å bruke. Ungene fikk en danseband-CD til jul, og den kommer jeg til å bytte. Jeg er ikke utakknemlig av den grunn, jeg er glad for at vedkommende tenkte på oss, men jeg nekter å fylle opp huset mitt med ting som aldri kommer kommer til å bli brukt. Jeg bytter også klær som er feil i størrelsen, som jeg har to av, e.l. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg kunne godt finne på å kjøpe noe som er ment å byttes heller enn et gavekort. Da i min egen familie der det ikke er høy terskel for det. F.eks danseband CD eller enn gavekort. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Nei, jeg bytter ikke mye. Kun om jeg får like ting.
|
|
|
|
#104 |
|
Passiv
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter bare hvis det er klær som ikke passer i størrelsen, eller om det er noe vi har flere av fra før. Tror ikke jeg har gjort det mer enn kanskje et par ganger i mitt liv til nå. Ellers forsøker jeg å lære barna mine å se at det er tanken som teller. Noen har tenkt på deg, og kjøpt en gave til akkurat deg. |
|
|
|
#105 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Er ingen bytter nei, men bytter selvsagt klær som er for små/store, prøver da å få den rette størrelsen i de klærne som de hadde fått. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
flisespikker
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?
Ja, det gjør moren min også - hun kjøper forsåvidt noe hun tror jeg vil like (i år var det en veske), men ber meg gå og se i den aktuelle butikken i romjulen for å se om det er en annen modell jeg heller vil ha. Det er mye viktigere for henne at jeg får noe jeg liker enn at jeg ender opp med akkurat den hun kjøpte. Hun vet jo godt at det ikke er sikkert hun greier å plukke ut akkurat den jeg liker best.
|
|
|
#108 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg fikk hele 3 stk fleecepledd til jul. De blir byttet. Jeg bytter ting jeg vet at vi ikke kommer til å bruke, ting vi har fra før av og klær som er for store/små. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg vil bare tilføye at jeg er helt enig i at det er MYE bedre å bytte ting, enn at det skal ligge i et skap, og aldri bli brukt. Det er jo bare teit synes jeg. Jeg ser ikke problemet med å bytte, men jeg er ikke flink til det selv.
|
|
|
|
#110 |
|
Pauset
|
Om det betyr at gaven ikke blir brukt, så syntes jeg de skal få bytte den selv på det grunnlaget. Noen er særere enn andre, og det viktigste er jo at mottageren er fornøyd og at gaven ikke bare blir liggende, syntes jeg. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Jeg ble helt satt ut av å lese dette. Det er så frekt og ufint at jeg finner ikke ord.
|
|
|
#112 |
|
By the Sea
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Amelie; jeg er ikke spesielt tøff av meg, men akkurat den slektningen du snakker om, hadde jeg faktisk ikke kjøpt gave til mer. Makan! Voksne mannen! For min del er hele poenget med gaver borte når det blir sånn.
|
|
|
#113 |
|
Fartsfantom
|
Den er jeg veldig enig i. Jeg blir ikke snurt hvis noen skulle finne på å bytte en gave jeg har gitt. Mye bedre at de får noe de liker. Men stort sett så bytter ikke vi ting vi får. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Nei, ikke noen utstrakt bytteaktivitet....... Men om det er feil str. eller heilt feil fasong på kle/sko så byttes det. Og om det er noe man har mye av fra før, og som man slettes ikke trenger mer av.... |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter eller regifter uten skrupler. Det skjer hvis noe er i feil størrelse, vi har det fra før eller jeg vet at det ikke vil bli brukt. Da byttes det i noe som vil bli brukt, eller gis videre til noen jeg vet liker det bedre enn meg/kan bruke det.
|
|
|
#117 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Ja, vi bytter gaver. F.eks. fikk vi et år noe interiør-dill som overhodet ikke er vår stil, og det byttet vi i et ullpledd som vi bruker. Alternativet ville vært å fylle opp loftet med det, eller gi det til loppis til våren.
|
|
|
#119 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg får kvalm smak i munnen av å bytte og prøver å unngå det. Men bytter heller enn å stu det bort. Tror giver hadde blitt mer snurt om det var studd bort enn byttet.
|
![]() |
|
|