Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

"Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-07, 14:24   #1
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Selv synes jeg også det er ganske tett at det skal bety så mye for folk. De Bærums-snobbene er vel ikke noe å trakte etter vel.. hihi Husker de oppførte seg ganske klysete på sommeren nede på Sørlandet. Rula hele by'n..

Men hvem er det som er snobbete? De som bor i Bærum eller de som drar fra andre distrikter for å få seg bærumsreg. biler?
Jeg er selv fra Bærum og "could'nt care less" om hvilket skilt jeg har på bilen vår. Kanskje vi skulle ha solgt vår BP reg. bil og kjøpt en maken med KT (er ikke det Buskerud?) skilter og tjent 10.000,-!

Gammel 21-01-07, 15:31   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Hva skal jeg si da tro

Splitter ny BMX X3, bor i Mjøndalen og har BR registert på nye EU skilt

Det stemmer nok veldig godt det med skiltene på bilene ja
(har også vært i bilbransjen)

Helt ubevisst ble min bil registrert slik den ble.
Tronrud Bil, BMW forhandleren i Drammen var på utkikk etter den bilen for meg, og Tronrud Bil i Asker/ Bærum hadde MIN bil, så der er forklaringen
Foretrekker i grunnen å ha Drammens skilter når jeg knoter og kjører i Oslo :fniser:

Sist redigert av Angelique : 23-01-07 kl 10:22.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 18:03   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Foretrekker i grunnen å ha Drammens skilter når jeg knoter og kjører i Oslo :fniser:

Jeg var egentlig fornøyd med å ha S?-skilter da jeg først kom til byen. :bonde:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 20:24   #4
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg var egentlig fornøyd med å ha S?-skilter da jeg først kom til byen. :bonde:

For Mr. Dib og meg er hele Norge egentlig "provinsen"

Men, jeg er da glad for å bo på bondelandet, og umiddelbart er jeg da også mye mere innstillet på å kjøre på de lokale skilt enn å se ut som "wannabe bæring". Al mudderet på bilen forråder oss likevel . Bare litt dumt at skiltene potensielt har noe å sie for bruktbilprisen.

På den annen side kunne vi jo risikere å miste nabo-goder som spontan og gratis brøyting, lån av traktor, barnepass, invitasjoner til akedager m.m. hvis de lokale mente at vi hadde fått "mahogniflis i rævva". De var nervøse nok da vi - "akademikerne" - flyttede inn.

Morsomt med alle tilbakemeldinger !

Gammel 20-01-07, 14:33   #5
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi har AX og BP på bilene våres. Aner ikke hva noen av dem står for!

Gammel 20-01-07, 17:58   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge, men jeg tviler ikke et sekund på at det finnes mennesker som henger seg opp i slikt...

En kompis av gubben kjører Harley Davidson. Han gikk virkelig omveier for å få registrert den sykkelen hvor enn i Norges land de har HD-skil...

Gammel 20-01-07, 18:06   #7
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bor i Bærum og har aldri kjørt en Bærums-registrert bil, kommer heller aldri til å gjøre det. Går så mye greiere med Oslo skilt.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 19:43   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det virkelig noen som bryr seg om slikt? Jeg fatter og begriper ikke at det skal ha noe å si. Jeg vet knapt hva slags skilter vi har selv jeg og ingen ville fått fem flate øre ekstra av meg for de "rette" skiltene.

Dette har jeg aldri hørt om før. Det har aldri noen sinne vært et tema blant noen jeg har truffet, det må være en liten, lokal greie blant folk som har mer tid og penger enn vett.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 20:10   #9
tutta
Passiv

Standard

Jeg er stolt over å komme fra Oslo og vil helst ha Oslo skilter på min bil. Min forrige bil hadde Osloskilter ,mens min nye dessverre har Bærumsskilter

Men som flere andre her inne påpeker kjøpte jeg bilen ikke skiltene.

Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 22:17   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hatt en BR-registrert bil. Den kom sånn, rett og slett, jeg ante lite om hvor og hva, men det var et par som poengterte at den hadde Bærums-skilt. Jeg kan forsikre om at jeg ikke kjøpte bilen på grunn av skiltene. Skulle jeg først være veldig jålete hadde jeg nemlig valgt noe annet enn Nissan Micra, som dette var snakk om.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 13:57   #11
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Finnes det virkelig noen som bryr seg om slikt? Jeg fatter og begriper ikke at det skal ha noe å si. Jeg vet knapt hva slags skilter vi har selv jeg og ingen ville fått fem flate øre ekstra av meg for de "rette" skiltene.

Dette har jeg aldri hørt om før. Det har aldri noen sinne vært et tema blant noen jeg har truffet, det må være en liten, lokal greie blant folk som har mer tid og penger enn vett.

Nei, det er mer utbredt enn som så. Dette kjenner jeg til fra min tid i bilbransjen.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 15:39   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Dette har nok hverken med tid og penger å gjøre gitt. Svært mange er veldig opptatt av dette. Mange kjøper ikke biler utenfor Oslo og Bærum fordi de er redd for å bli sett på som bønder når de kjører i byen med "feil" reg.nr.
Det er absolutt ikke en lokal greie.

Gammel 21-01-07, 16:05   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette har nok hverken med tid og penger å gjøre gitt. Svært mange er veldig opptatt av dette. Mange kjøper ikke biler utenfor Oslo og Bærum fordi de er redd for å bli sett på som bønder når de kjører i byen med "feil" reg.nr.
Det er absolutt ikke en lokal greie.

Man er ikke mye opptatt av de viktige tingene her i livet hvis det er så om å gjøre å ikke oppfattes som bonde i byen. Jeg fastholder at dette har med vett å gjøre, d.v.s. mangel på sådann.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 16:38   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man er ikke mye opptatt av de viktige tingene her i livet hvis det er så om å gjøre å ikke oppfattes som bonde i byen. Jeg fastholder at dette har med vett å gjøre, d.v.s. mangel på sådann.

Østlandsfenomen kaller jeg det. :dukker:

Gammel 20-02-07, 19:14   #15
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Er det mulig

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 20:10   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har hørt om det, og det er jammen det dummeste jeg har hørt. Faktisk hadde jeg blitt skeptisk til å kjøpe en bil av f.eks. en mossing som hadde reist til Bærum for å få skilt. Hvor mye annen unødvendig dustekjøring har han gjort da?

Jammen greit å ha firmabil :aner ikke hva som står på skiltet:.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 22:03   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som gammel haldenser kan jeg informere om at det KAN være lurt å ha AA på bilen sin (altså bil registrert i Halden).

Sannsynligheten for å stoppet over Svinesund er nemlig mindre da siden tollerne vet at de folka som bor i Halden kan stikke over grensa når som helst og derfor ikke gidder å smugle.

Vel; dette har jeg blitt fortalt i hvert fall.

Gammel 21-01-07, 00:51   #18
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Som gammel haldenser kan jeg informere om at det KAN være lurt å ha AA på bilen sin (altså bil registrert i Halden).

Sannsynligheten for å stoppet over Svinesund er nemlig mindre da siden tollerne vet at de folka som bor i Halden kan stikke over grensa når som helst og derfor ikke gidder å smugle.

Vel; dette har jeg blitt fortalt i hvert fall.

Ja se det kan jeg forstå hensikten med! Men hadde fortsatt ikke betalt ekstra..

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:19   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Eneste jeg vet om som dro et annet sted for å få skilter var en som dro til Kongsvingerområdet (ett eller annet sted) for å få HB skilter.
(HjemmeBrent)
Mulig stedet er helt feil altså, husker best grunnen til at han ville ha skilter derfra.
Når jeg tenker meg så er jeg jammen ikke sikker på om han dro eller det bare var et ønske han hadde.
Bilen fikk skilter og jeg kan ikke si jeg fikk meg meg hvilke boksatver han fikk jeg.

Gammel 21-01-07, 01:25   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Eneste jeg vet om som dro et annet sted for å få skilter var en som dro til Kongsvingerområdet (ett eller annet sted) for å få HB skilter.
(HjemmeBrent)
Mulig stedet er helt feil altså, husker best grunnen til at han ville ha skilter derfra.
Når jeg tenker meg så er jeg jammen ikke sikker på om han dro eller det bare var et ønske han hadde.
Bilen fikk skilter og jeg kan ikke si jeg fikk meg meg hvilke boksatver han fikk jeg.

Kongsvinger-området du! Pøkj! absolutt ikke!! Nå blir jeg snurt!! Kongsvinger har HJ og har hatt det siden tidenes morgen omtrent. HB er Elverum.... Vesentlig forskjell!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.