|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken grøt skal jeg velge, og hvorfor?Jeg har problemer med å skjønne hvordan naturen skal ha fremdyrket en art som er avhengig av industriprodukter for å vokse opp.
![]() |
#2 |
På vei
![]() Sv: Hvilken grøt skal jeg velge, og hvorfor?
Ja, hvordan i alle dager overlevde ungene i "gamle dager" da jernberiket ferdiggrøt ikke var å få kjøpt? Mine unger har aldri fått jernberiket feriggrøt. Jeg har selv kokt hver eneste porsjon grøt de har spist. De lever enda. Ikke har de, eller har hatt, jernmangel heller. Min nestyngste spiste forresten nesten ikke grøt heller som liten, hun ville ikke ha det. Ja, hun ville ikke ha annen fast føde heller, for den saks skyld. Og min yngste på 10 måneder har ikke spist annen grøt enn havregrynsgrøt kokt på lettkokt havregryn. Hun har derimot spist brødskive med leverpostei fra hun var ca 7 måneder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken grøt skal jeg velge, og hvorfor?Jeg tror ikke at grøtmerkevalg påvirker overlevelsesraten i nevneverdig grad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
Slik tenker jeg også. Heldigvis kan vi tilby mer variert og mer nærigsrik kost enn det naturen i denne delen av verden kan tilby. Men jeg liker heller ikke Nestlè sin markedsføring, og skulle ønske det fantes noen fullgode alternativer (som også er like lettvinte |
![]() |
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
Vi har hovedsaklig brukt mat fra Semper (fruktmos, baby-yoghurter, middagsglass, grøter++), men det er kanskje litt vanskelig å anskaffe på vestlandet? Med unntakt av MME så hadde vi nok klart oss fint uten Nestlé ved å bytte til Semper.
![]() |
#6 |
På vei
Nemlig! Det var nettopp det som var poenget mitt. Jernberiket grøt eller ikke, industrifremstilt eller ikke. Store forskjeller er det ikke, selv om bl.a. denne testen i F&B kunne få det til å høres slik ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
nju nja njo
|
Ikke sant.
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilken grøt skal jeg velge, og hvorfor?Jeg ville sjekket Kinsarvik frukt i Haakonsgaten for Semper, Holle og diverse annet. Det er ikke mye jobb å koke grøt, altså, man trenger en liten kjele med slipp-belegg, en god visp og that's it.
![]() |
#9 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
![]() Sv: Hvilken grøt skal jeg velge, og hvorfor?Jeg ser det er en stund siden det ble skrevet i denne tråden, men jeg ville bare gi en kommentar hvis andre er og leter etter informasjon senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|