|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Mer om ringerVi skal ut og lete etter forlovelsesringer som vi også har tenkt å ha som giftering når vi kommer så langt, og etter litt surfing på nett ser jeg at de mer tradisjonelle gullsmedene har dertil hørende tradisjonelle ringer i hvitt eller vanlig gull med diamanter osv. Vi vil egentlig helst ha sølvringer, og kanskje litt annerledes ringer enn de helt tradisjonelle. Noen som har tips om bra butikker i Oslo sentrum for å finne slike ringer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer om ringerPass på at sølv ikke er like slitesterkt som andre metaller; da er hvitt gull, platina eller kanskje rustfritt stål bedre. Utover det har jeg ingen tips.
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Mer om ringerJeg hadde gått for hvitt gull ja, ikke sølv - av overnevnte grunn. Noen litt bredere ringer enn de helt tradisjonelle kanskje? Jeg synes ringer som er litt brede er finere enn helt tynne f.eks.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Mer om ringerVi har ringer fra, eh, nå husker jeg selvsagt ikke hva merket heter.
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Mer om ringerVi laget våre på nettet først og tok med tegningen til butikken og gjorde noen endringer små endringer i samråd med betjeningen.
![]() |
#7 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Mer om ringerJeg ville også droppet sølv og heller gått for hvitt gull.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Mer om ringerDere har gode poeng om sølv, spørs om vi bør ta hvitt gull i stedet. Lovedsign ser veldig fint ut, takk for tips! Ellers får vi vel bare tusle litt rundt og kikke når vi er tilbake i sivilisasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Mer om ringerVi giftet oss i høst, og ville ha hvitt gull. Men , etterhvert fant vi ut at det var noe som het rhodium, og det ser ut som hvitt gull. Ikke så mange har rhoduimringer, og det er ikke vanlig heller. Rhodium holder seg bedre enn hvitt gull og er dermed litt dyrere. Hvitt gull mister sin glans etter noen måneder, mens rhodium ser likens ut etter lang tids bruk, bare slitasjen vises.
![]() |
#10 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Mer om ringerVi har ringer av hvitt gull. Velger dere det bør ringene leveres til rhodinering med jevne mellomrom, da blir de som nye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Mer om ringer
![]() |
#13 |
![]() |
#14 |
Plutselig tilbake
![]() ![]() |
![]() Sv: Mer om ringerHver 3. måned! Nei, annethvert år holder for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Plutselig tilbake
![]() ![]() |
Vi prøver å gjøre det til en tradisjon rett før bryllupdagen vi da, så vi har fine, blanke ringer da. Og så jobber jeg tvers over gata for en gullsmed, så det er lett å levere de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer om ringerVi har hvitt gull og gull,og det hvite gullet var etter noen md veldig stygt.Ripete og fæle,så jeg anbefaler ikke det.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Mer om ringerHva med titanringer? Så noen på nett nå fra Scrouples, dansk firma, de ser kjempefine ut! Men har ikke klart å finne noen norske butikker som selger dem, bare på nett og det tar tiiiid :utålmodig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
nju nja njo
|
Vi bestilte våre på nett, riktignok fra Norge, men det tok 2 dager. Hvis de har de inne så tar det vel ikke så mye lengre tid enn å traske i butikker?
![]() |
|
|