Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin-off: "Re-gifter" dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 20:37   #81
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror vi bare misforsto hverandre.

Gammel 27-12-09, 15:37   #82
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva synes dere om å gi gaver tilbake til mottaker neste år? Det skjedde nemlig med oss i år, og babyen var mottaker av en leke som er langt utenfor hennes aldersgruppe. Jeg kjenner at det går innpå meg litt pga. manglende omtanke (det var fra noen av de nærmeste), men mannen bare trekker på skuldrene og sier at jeg er barnslig, og at vi kan kjøpe alt vi vil til henne selv.

Regifting er i mine øyne å gi videre, men ikke returnere til mottaker. I utgangspunktet synes jeg det er helt greit, så lenge det gjøres med kløkt.

Gammel 27-12-09, 15:48   #83
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hva synes dere om å gi gaver tilbake til mottaker neste år? Det skjedde nemlig med oss i år, og babyen var mottaker av en leke som er langt utenfor hennes aldersgruppe. Jeg kjenner at det går innpå meg litt pga. manglende omtanke (det var fra noen av de nærmeste), men mannen bare trekker på skuldrene og sier at jeg er barnslig, og at vi kan kjøpe alt vi vil til henne selv.

Regifting er i mine øyne å gi videre, men ikke returnere til mottaker. I utgangspunktet synes jeg det er helt greit, så lenge det gjøres med kløkt.

Å returnere til mottaker høres ut som om noen burde skaffe seg bedre oversikt over gavelageret sitt. Ikke sånn man pleier å gjøre nei. I verste fall kan det jo bli tatt som et dårlig hint.

Gammel 27-12-09, 15:53   #84
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det har jeg aldri gjort.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 15:59   #85
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Å returnere til mottaker høres ut som om noen burde skaffe seg bedre oversikt over gavelageret sitt. Ikke sånn man pleier å gjøre nei. I verste fall kan det jo bli tatt som et dårlig hint.

Mottaker her har tydeligvis oversikt, for det ble spesifisert på medfølgende kort.

Gammel 27-12-09, 16:15   #86
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mottaker her har tydeligvis oversikt, for det ble spesifisert på medfølgende kort.

Ga de babyen deres den samme gaven som avsenders barne fikk av dere til jul i fjor? Og skrev på kortet at det var det de gjorde?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 17:35   #87
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Min mor har gjort det en gang, jeg holdt på å dø av skam da jeg fikk vite det. Jeg har altså en tante (min fars søster) som alltid har gitt rare gaver, billig ræl rett og slett, eller såper som lukter pyton o.l. Min søster og jeg fikk hvert vårt sett med gudene vet hva, og de ble liggende uåpnet i 3 år før min mor sendte den ene tilbake i gave til vår kusine som er et par år yngre enn meg.

Det ble aldri tatt opp på noen som helst måte, så vi aner ikke hvordan gaven ble mottatt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 17:41   #88
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ga de babyen deres den samme gaven som avsenders barne fikk av dere til jul i fjor? Og skrev på kortet at det var det de gjorde?

Det var da i tilfelle meget zpeziellllt!!

Gammel 28-12-09, 01:25   #89
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Ja om det passer seg slik så gjør vi da det.

I år f.eks. Så fikk mannen en fancy smancy likør til bursdagen sin. Vi drikker ikke slik. Ei heller rødvinen han fikk av en kollega. Men min tante og onkel liker å kose seg med slike ting, så når mannen i tillegg fikk et par stinkende oster, kjeks og en slags spekepølse fra jobben så ble alt dette tilsammen en flott matkurv for tante og onkel. Det var den fineste og dyreste gaven de fikk dette året, og den kostet oss kr 15,- for vi la også i en sjokoladeplate på tilbud! De var fornøyd, vi var fornøyd, kan julen bli bedre?

Gammel 28-12-09, 01:40   #90
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Husker dere sånt? Hmm. Jeg har sikkert gjort det jeg også, men kan ikke komme på en spesifikk gave jeg har gitt videre.

Dette tenkte jeg og men kom på i løpet av tråden at det var vinflasker jeg fikk her og der det året jeg var gravid. Ble diverse gaver til folk som ønsket seg vin.

Jeg synes det er helt greit jeg, så lenge man viser skjønn.
Såklart er det ikke noe ok å gi bort ting man synes er for stygge til å beholde selv. Og jeg ser også et problem ang bytterett av gaven, jeg er ikke så glad i å gi vekk gaver som ikke kan byttes.
Men om man vet at vedkommede ønsker seg noe sånt, ser jeg virkelig ikke noe problem med saken!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 02:47   #91
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en sønn som driter i lego, etter å ha hatt ørten uåpna legoesker som vi ikke får bytta regifter jeg med god samvittighet. Men så er nå mannen trønder og vi har campingvogn OG hvitt kjøleskap så whitetrash faaktoren kommer vi ikke unna alikavæl...hmm kansje jeg skulle begynne å skrive på dialekt også?:grubble:

Gammel 28-12-09, 09:31   #92
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jepp, det gjorde de. Muligens var det litt humoristisk ment, men i så fall mangler jeg humoristisk sans, for jeg syntes bare det var simpelt.

Gammel 28-12-09, 09:36   #93
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg synes det er pussig at det er sånn aversjon mot å gi bort en gave? Jeg skjønner det dersom vedkommende har lagt hele sin sjel i gaven - strikket en genser i navlelo eller noe.

Dette er jo faktisk superinteressant. Gaver har jo en verdi - ut over det rent matrielle. Det er mye symbolikk i gaver. Hvem man gir til, hvor mye penger man legger i gaven, hvor mye omtanke man legger i gaven etc.

Jeg re-gifter, og jeg vil tro det kommer til å bli mer og mer trendy å gjøre det på grunn av det er mer fokus på miljø og forbruk i hverdagen. Men det er nok "regler" (sosiale) for re-gifting også. Det er ikke alle gaver, eller alle mottakere man kan re-gifte.

Gammel 28-12-09, 12:46   #94
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, det gjorde de. Muligens var det litt humoristisk ment, men i så fall mangler jeg humoristisk sans, for jeg syntes bare det var simpelt.

Spesielt. Høyst spesielt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:06   #95
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Mat- og vingaver fra jobb o.l. kan fint regiftes synes jeg. Da jeg jobbet på bakeri fikk vi et kjempedigert julebrød og en svær sirupskake. Disse ble delt i to og ble gitt bort til mine besteforeldre som var kjempeglade i sånt.

I år fikk jeg en pose med hudpleieartikler fra ei jeg kjenner som jobber med sånt (type sånt som man kjøper i vanlig butikk) Dette var ting som hun nok hadde fått gratis. Samtidig fikk jeg en stor kurv med tilsvarende produkter, bare at dette var produkter fra et parfymeri. Dette i bursdagsgave fra mannen min. Ergo fikk jeg ikke bruk for de første jeg fikk.

De ble gitt bort til svigerinnen min. I TILLEGG til den ordentlige gaven. Dette ble en såkalt 'julenissegave' eller tilleggsgave om du vil.

Gammel 28-12-09, 15:50   #96
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det sitter langt inne, men jeg kan nok finne på å gjøre det. I år fikk for eksempel lillebroren min bl.a. et gavekort på en musikkbutikk som jeg fikk av jobben. Han ble veldig glad og jeg vet at jeg kunne funnet på å kjøpe det til han om det ikke lå her.

Gammel 28-12-09, 16:01   #97
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Rødvin re-gifter jeg uten problem.
Egentlg ikke så mye annet, for ting vi får i gave passer alltid veldig godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.