Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-09, 14:55   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Avatar

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Joda, sikkert. Man kan sikkert hevde at Donald Duck er skremmende også. Jeg hadde fremdeles ikke latt Plutte sett Avatar da han var 10 år gammel.

Det er nå et helt greit valg. Men da går jeg ut fra at han neppe hadde fått se Christmas Carol heller. Eller andre ting som er voldelige. Det eneste jeg ville frem til var at Avatar ikke er verre enn eksempelet.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:00   #22
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er nå et helt greit valg. Men da går jeg ut fra at han neppe hadde fått se Christmas Carol heller. Eller andre ting som er voldelige. Det eneste jeg ville frem til var at Avatar ikke er verre enn eksempelet.

Det var Avatar det var snakk om her. Jeg kan legge til at ungen ikke så Ringenes herre før han var gammel nok. : streng og upopulær mor til tider:

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:02   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men gammel nok til Ringenes Herrre vil jo si 11 år? RH er da uhorvelig mye verre enn Avatar?

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:10   #24
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men gammel nok til Ringenes Herrre vil jo si 11 år? RH er da uhorvelig mye verre enn Avatar?

Han var eldre enn det, aldersgrensen er ikke nødvendigvis tilpasset det som er tilrådelig. Min unge trengte ikke å se så mye vold før han var eldre. Jeg vet at Barnevakten ba om 15 år på grunn av den grove volden i Ringenes herre, men at medietilsynet valgte å legge den vurderingen til side og opprettholde latterlige 11 år.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:11   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå motsier du deg selv, Skvetten.

Gammel 28-12-09, 15:14   #26
Skvetten
Passiv

Standard

Nei, Sitron. Det jeg anså som gammel nok for mitt barn når det gjaldt Ringenes herre var langt eldre enn 11 år, dermed fikk han ikke se den før jeg mente han var gammel nok.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:15   #27
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Lengre oppe sier du at du ikke ville tatt med en tiåring og se Avatar. Og rett over her sier du at aldersgrensene nødvendigvis ikke er tilpasset det som er tilrådelig. Så hva er det?

Gammel 28-12-09, 15:25   #28
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei. Lengre oppe sier du at du ikke ville tatt med en tiåring og se Avatar. Og rett over her sier du at aldersgrensene nødvendigvis ikke er tilpasset det som er tilrådelig. Så hva er det?

Jeg ikke ville tatt en tiåring med å se filmen, det stemmer. Når Smilefjes henviser til 11 års grensen på Ringenes herre svarer jeg der at det ikke alltid at de satte grensene er tilrådelig. Uansett må enhver se hva sitt/sine egne barn bør se og ikke basere sine valg på hva mennesker på nettet sier.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:29   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg refererte til at du sa at han ikke fikk se RH før han var gammel nok. Jeg regnet da med at du mente gammel nok i forhold til aldersgrensen - ikke individuell tilpasning. Jeg mente å poengtere at jeg synes RH er verre enn Avatar - mye verre og på alle vis verre enda aldersgrensen er lik.

Også tenkte jeg å legge til at Avatar er lov for barn fra åtte år sammen med en voksen.

Men jeg er enig i at man må tilpasse film etter barnets modenhetsnivå. Det er derfor min åtteåring gjerne får se Avatar om igjen så mye han vil, men han får aldri i livet se 2012 som har samme grense.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:50   #30
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg ikke ville tatt en tiåring med å se filmen, det stemmer. Når Smilefjes henviser til 11 års grensen på Ringenes herre svarer jeg der at det ikke alltid at de satte grensene er tilrådelig. Uansett må enhver se hva sitt/sine egne barn bør se og ikke basere sine valg på hva mennesker på nettet sier.

Så hvorfor sier du konsekvent nei til en tiåring, uten engang å vite hva den tiåringen det var eventuelt snakk om takler å se?

Gammel 28-12-09, 16:32   #31
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke se at denne filmen skal være skummel for en tiåring såfremt ikke det barnet er veldig engstelig av seg, var for lyder etc. Men klart, barn er forskjellige, og det som er ok for et barn, blir helt feil for et annet.

Gammel 28-12-09, 17:00   #32
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så hvorfor sier du konsekvent nei til en tiåring, uten engang å vite hva den tiåringen det var eventuelt snakk om takler å se?

Fordi noen spurte om folkets mening. Det er fullt lov å ha divergerende meninger sist jeg sjekket.

Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 00:11   #33
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har vært på kino nå og sett den. My Lord.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.