Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Eplekake med vaniljekrem

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 19:39   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Eplekake med vaniljekrem

Nyttårsaften har jeg tenkt å gjøre det enkelt og ha eplekake med vaniljekrem og is til dessert.

Har fått det servert en gang og syns det var veldig godt, men har ingen oppskrift. Fant denne oppskriften på detsoeteliv.no.

Noen som har prøvd den, evt. annen oppskrift som kan anbefales?
Noen andre tips så jeg ikke går på en smell? Har nemlig ikke mulighet til å teste oppskriften i forkant.

Og hvilke epler er godt egnet til eplekake, søte eller syrlige? Tips?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:28   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eplekake med vaniljekrem

Den i linken din laget jeg faktisk i dag, til selskapet. Har laget den mange ganger før og den blir alltid like god og vellykket! Cluet er å legge vaniljekremen øverst på kaken, under eplene. I noen oppskrifter legges vaniljekremen i midten (altså deig først, så krem, så deig), og da synker den jo til bunns!
Jeg er VELDIG fornøyd med denne og det er de som har smakt den også. Veldig lett å lage, og blir aldri mislykket.

Jeg har forresten prøvd den med alle slags epler, har oftest søte i hus så det blir det.

Gammel 29-12-09, 21:11   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar, da satser jeg på denne oppskriften.

Er steketiden sånn ca riktig hos deg eller må du legge til litt?

-Pippi
Gammel 29-12-09, 21:13   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Har det forresten mye å si for steketiden/resultatet om jeg steker i 24 cm form i stedet for 26?

-Pippi
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.