|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
| Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
|
11 | 5,53% |
| Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
|
97 | 48,74% |
| Synd på noen av dem |
|
75 | 37,69% |
| Dustepoll/har ikke sett programmet |
|
20 | 10,05% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Det må være godt å vite. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Narkomane? Det tviler jeg på. Alkoholikere? :gjemmer rødvinsglasset: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg har en gang sett et amerikansk program der deltagerne åpenbart hadde "issues" som gjorde at det var synd på dem. Et eget rom der innkjøp gjort nærmest i blinde bare var kastet inn og aldri brukt fikk jo en del alarmer til å gå.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Vi har vært litt på det kjøret det selv og det var definitivt IKKE synd på oss. Vi dreit oss rett og slett ut og brukte mer penger enn vi hadde. Vi har fått ryddet opp og ALDRI MER. Vi har fått oss en skikkelig fiskedask begge to og det trengte vi! Det er egentlig er det skikkelig flaut å innrømme at vi dreit på draget. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg har sett et par program. På en måte syns jeg synd på dem, fordi de blotter sin manglende evne til styring PÅ TV. Det er umulig å si om det er dumskap eller andre ting som har gjort at de havnet i denne økonomiske suppa, men noen av dem fremsto vel ikke akkurat som de skarpeste.
|
|
|
#8 |
|
Lett rørt
|
Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Synes ikke direkte synd på noen av dem jeg såg i de episodene jeg fikk med meg, men at mange av dem trengte hjelp, det er jeg ikke i tvil om.
|
|
|
#9 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg syns dessuten at de bør komme tilbake til deltagerne etter seks eller 12 måneder.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
Joda - det finnes mange av dem, dessverre.
|
|
|
#11 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Det ligger veldig mye rart inne i læreplanene både på ungdomsskolen og vgs. Læreplanforfatterne har som regel noen kjepphester som de vil ha på plass, og med mange nok kjepphester blir det lite plass til "nyttige" ting (naturfagslæreplanene er grelle eksempler på merkelig detaljstyring). Både økonomifaget på vgs, og de delene av heimkunnskapen der vi skulle innrede hybler og sette opp budsjett husker jeg som meningsfulle timer. Alt dette er vel borte nå. Deler er puttet inn litt her og der, litt i matteboka, litt i samfunnsfag. Dessverre får man ikke tid til å virkelig sette seg inn i noe som helst.
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Det er faktisk blodslit å gå ned 5 kg. :erfaren:
Så det er sosialdemokratiet sin feil? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Nå får Polyanna svare for seg selv, men jeg tror jeg skjønner litt av hva hun mener. Det er rett og slett klin umulig å gå skikkelig på ræv i Norge, selv om man går inn for det. Noen kommer alltid og ordner opp. Jeg synes jo i og for seg det er en Bra Ting, men tror nok tankegangen om at "alt ordner seg til slutt" sitter dypt hos de fleste nordmenn. (Iallfall vår generasjon.) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Definer skikkelig på ræv. Det er fullt mulig å havne såpass ute å kjøre at du kan se langt etter ting andre ser på som normale. Som bolig og normalt grei økonomi. Man kan til og med gifte seg inn i et sånt uføre uten å være klar over det. Har jeg hørt.
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Jeg definerer det som å miste hus og hjem uten at noen hjelper deg med å finne et sted å bo. Som å miste inntekt uten at noen sørger for at du og familien får noe å spise. Å gå glipp av ferie og bil, annser ikke jeg som å gå på ræv, men vi har sikkert forskjellig definisjon av dette, ja. Vi har jo gjeldsordning i Norge, forresten, så det er faktisk mulig å rote det skikkelig til økonomisk og få slettet deler av gjelden sin. En generøs ordning, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
© All rights reserved
|
Min erfaring tilsier at det er null problem å gå på ræv i dette landet. Prøv å skylde overforbruket på psykisk sykdom, og se hvor god hjelp en får. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Lett tilgjengelige kredittlån gjør det jo komplett umulig å være god gammeldags uøkonomisk uten å havne totalt i gjeldsgjørma.
|
|
|
#18 |
|
Shake it out!
|
Kom hit i tråden, og signerer Kaisa.
|
|
|