Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF 11 5,53%
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF 97 48,74%
Synd på noen av dem 75 37,69%
Dustepoll/har ikke sett programmet 20 10,05%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 21:02   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Hvorfor i all verden er ikke personlig økonomi et fag i ungdomsskolen? :avsporer:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 21:05   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hvorfor i all verden er ikke personlig økonomi et fag i ungdomsskolen? :avsporer:

Det burde det være; eller i hvert fall et tema innen samfunnsfag eller noe.

Men jeg studerte jo faktisk økonomi på forholdsvis høyt nivå og underlig nok var det flere av mine medstudenter som også hadde trengt et kurs i personlig økonomi. Som regel er det jo i langt større grad viljen enn kunnskapen det skorter på ....... tenker på meg selv og slanking, forresten

Gammel 29-12-09, 21:08   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det burde det være; eller i hvert fall et tema innen samfunnsfag eller noe.

Men jeg studerte jo faktisk økonomi på forholdsvis høyt nivå og underlig nok var det flere av mine medstudenter som også hadde trengt et kurs i personlig økonomi. Som regel er det jo i langt større grad viljen enn kunnskapen det skorter på ....... tenker på meg selv og slanking, forresten

Jeg synes det burde vært et eget fag. Minst to timer i uka i minst ett år. Det er nok ofte viljen det står på, men det er tydeligvis også ofte kunnskaper som mangler. Manglende evne til å regne ut hvor mye renta på et forbrukslån vil utgjøre i løpet av et år, f.eks. Det er mye som bør det bør terpes på, så alle får det med seg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 21:49   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det er en del av samfunnsfagspensumet på vgs.
Tror det er passe å ha det der, ikke på ungdomsskolen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 21:51   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg syns det er litt seint. Dette er temaer jeg diskuterer med åtteåringen min.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 22:25   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg syns det er litt seint. Dette er temaer jeg diskuterer med åtteåringen min.

Jeg underviser samfunnsfag - og dermed også personlig økonomi - på videregående, og jeg er fullstendig enig med deg. Det er for seint å introdusere temaet for alvor først når ungene er 16 - da er de allerede drevne forbrukere. Dessuten er det ikke nok tid til å gå igjennom temaet grundig nok. Etter K-06 kuttet man ut økonomi som obligatorisk fag og lurte inn et par små læreplanmål i samfunnsfag i stedet. Det blir for lite, og det er ikke alle samfunnsfaglærere som kan nok om temaet heller.

Jeg har for øvrig bare sett en fire-fem episoder, og det er bare én av familiene jeg har sett jeg syntes litt synd på. Stort sett rister jeg bare på hodet over alt folk synes de må bruke penger på til tross for at de ikke har noen.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 21:52   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Tror ikke det hadde hjulpet så mye, faktisk. Jeg tviler på at det alltid er lite kunnskaper det kommer an på. De fleste vet at søppelmat er usunt, allikevel blir flere og flere overvektige. Folk vet at røyk er skadelig, men folk røyker fordet. Folk med dårlig økonomi bruker og bruker på penger selv om de vet de ikke har råd til det. Det handler nok ofte mer om tilfredstillelse av behov de ikke klarer å stille på andre måter, selv om det selvsagt ikke gjelder alle.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.