Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dronning Maud-fromasj uten portvin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 10:03   #41
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dronning Maud-fromasj uten portvin?

Jeg rører ut gelantinen i varmt vann (0,5 dl) og blander den med kaldt vann slik at den blir litt kaldere enn lunkent. Da klumper den seg ikke.

Gammel 30-12-09, 10:07   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det blir vel det samme som å avkjøle den litt uten at den stivner, for det var det jeg gjorde i går og da ble det fullt av klumper. Men jeg rørte gelatinblandingen inn for hånd da, i den ferdige fromasjen. Rørte med visp for HARDE livet, men det hjalp lite. I går brukte jeg Kenwooden og skrudde den på fullt mens jeg helte oppi gelatinen, som var varm. Da ble det perfekt. Men jeg blandet inn kremen etterpå da, selvsagt.

Gammel 30-12-09, 10:26   #43
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg avkjøler den med 0,5 dl kaldt vann. Da blir den perfekt. Rører den sakte inn med tynn stråle. Hun på NRK (dagen før dagen) vendte det inn, tynn stråle. Så lenge du har funnet noe som funker for deg så er jo det helt supert!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.