Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er nyttårsaften en festdag hos dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 13:30   #21
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?

Det var det før vi fikk barn og jeg har i grunnen alltid vært vant til at dagen feires med stor ståhei, god mat og mange ilag.
Det har ikke vært sånn atter at vi fikk barn, jeg har delvis vært våken alene. Det er nokså kjedelig i grunnen.
Vi legger opp til god mat men ingen festivitas i år heller.

Og med fest mener jeg ikke fri flyt av alkohol og leven, men at man samles i lag og har det trivelig.

Sist redigert av Mani : 30-12-09 kl 13:36.
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:30   #22
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp,her blir det fest!!

Gammel 30-12-09, 13:41   #23
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Og med fest mener jeg ikke fri flyt av alkohol og leven, men at man samles i lag og har det trivelig.

Samme her. Men vi kan godt ha "fest" med kun oss fire hvor vi pynter oss og dekker et fint bord, og det kan gjerne også skje på landre dager ellers i året.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:45   #24
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ikke en festdag nei. Vi kan pynte oss litt, og vi spiser kalkun. Men vi har ikke folk hos oss (i alle fal ikke i år), og vi vil nok se tv ja.

Jentene spiser kalkun hjemme og mulig drar de ut en tur etterpå.
Syntes det er deilig å slappe av denne dagen og ta det helt med ro.

Gammel 30-12-09, 13:50   #25
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det full fest. Vi er tre faste familier som har feiret sammen i mange år. Det varierer litt hvert år hvor mange vi er, for noe år ber vi noen ekstra.

Det blir færre og færre av ungene som feirer sammen med oss, og om noen år blir det vel bare oss "gamlinger" som feirer nyttår sammen.

Vi har festpyntet bord, dress, pentøy og glass med stett. God mat og god drikke.

Vi spiller litt Wii, og har karaoke. Og ut på natta hender det vi har litt moteoppvisning med klær vi finner hist og pist. Ungene er med hele veien, og de yngste synes det er hysterisk morsomt med karaoke, men de største gutta synes det er pinling når pappa synger Walking on sunshine så inn i h**lvete falskt. Men morsomt er det.

Gammel 30-12-09, 13:51   #26
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi lager god mat og sender opp fyrverkeri, men bortsett fra det så er det lite som minner om fest her. Det kan hende at vi pynter oss litt. Vi har vært alene hjemme så og si hvert år etter at vi fikk barn.

Akkurat sånn har vi det også.
Koser oss vi!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:51   #27
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her blir det nyttårsfest med oss og en vennefamilie. Vi har god mat og pent bord og tidlig på kvelden går vi utenfor med stjerneskudd til de største barna. Etter at barna er lagt koser vi voksne oss videre med litt snacks og vin i moderate mengder. Ved midnatt går vi utenfor døra og ser på fyrverkeriet før vi fortsetter med kos og hygge inne til det er på tide for trøtte småbarnsforeldre å komme seg i seg

Gammel 30-12-09, 13:51   #28
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og i år har vi også bedt inn gamle farmor på 92. Hun skulle sitte alene i nabohuset. *best å kjøpe inn en flaske akkevitt til*

Gammel 30-12-09, 13:55   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min vil på fest. Jeg kunne godt tenke meg å sitte hjemme med god film. Siden vi kan se film så mange andre dager i året, så drar vi på fest på nyttårsaften. I år skal vi være sammen med tre andre barnefamilier, så festene er tilpasset vårt "nivå".

Gammel 30-12-09, 13:56   #30
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det er en fest/høytidsdag vi feirer med venner og god mat. Julebukk går vi, og koser oss med stjerneskudd og så videre. Gleder meg!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 14:00   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er en festdag med god mat og fine klær uansett om vi er hjemme bare familien, har gjester eller er på fest hos andre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 14:01   #32
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nyttårsaften betyr ikke så mye for meg, å for min del kan jeg godt være hjemme og ikke gjøre noenting. Når vi har feiret i Tromsø har vi gjort nettopp det, spist litt god mat, sendt opp litt raketter og thats it.
Er vi hos foreldrene mine har vi pleid å enten være her sammen med broren min og hans familie, eller som i år hvor vi skal være hos broren min, spise kalkun, pynte oss litt og ha en form for fest.

Det er mulig at når ungene blir større at jeg velger å feire sammen med venner.

Gammel 30-12-09, 14:01   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Betyr fest bare fest og fyll?

Ja nå har vi riktignok rødvin til maten, og det blir sikkert noe ekstra til kaffe senere på kvelden for enkelte av de voksne. Men for barna i huset er dette en dag med god mat og fine klær - jeg kaller dette en fest, selv om den hadde blitt gjennomført uten alkohol.

Undrer meg litt over at det er motsetning mellom fest og det å markere nyttårsaften sammen med barna. Med forbehold om at alle er friske selvsagt, da blir nok både mat og pynting tonet ned.

Ja, enig. Jeg svarte ikke ut fra "feste-dag" som i drikke masse, men fra festdag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 14:15   #34
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

For meg, og oss er det vel egentlig en festdag, men ikke noen rølpedag nei.
Jeg har bursdag, så jeg har feiret dagen på mange forskjellige måter oppigjennom årene. Noen år bare sammen med familie, andre år med venner.

I fjor og i år feirer vi her hjemme med middag og gode venner. I ganske rolige former ja. Noen tar seg litt vin og blir fin i formen, andre holder seg edru og bare skravler og koser seg.

Syns nyttårsaften passer best som kosekveld egentlig. Litt god mat og drikke, og så ut og se på rakettene ved midnatt i varmedress og med stjerneskudd for å ønske det nye året velkomment.

Gammel 30-12-09, 14:20   #35
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

For min egen del kunne jeg gjerne sitti i joggedress og kost meg med god mat og mann og unger. Ungene har litt høyere forventing til dagen så vi pynter oss, lager god mat, har en vennefamilie på besøk og koser oss. Spiller spill eller bare skraveler frem til rakettene skal opp (for min del skulle de også vært kuttet ut, men eldste forventer det og vennefamilien liker det). Det er tradisjon å være sammen med denne familien og det er veldig koselig.

Gammel 30-12-09, 14:21   #36
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Njei, vil ikke si det. Vi har rolig feiring med ett eller flere vennepar, med mat og overnatting og alt det innebærer med små barn.

Gammel 30-12-09, 14:23   #37
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke nyttårsaften noe særlig fordi den varer til over midnatt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 14:24   #38
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Her feirere vi med barn om ettermiddag- tidlig kveld, deretter lager vi voksne deilig middag sammen, med rødvin + kaffe avec til desserten. Deretter er det muligens champagne, en pils eller så. Festlig, men ikke tenna - i - taket -fest. Ungene sover fra i 20-21 tiden.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 14:27   #39
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja det er en fesdag med god mat og fine klær. I år reiser mannen bort etter middagen å jeg får besøk av 2 venninner og jenta til ene venninna kommer også. Hun å mini fårvære oppesålenge de orker.Vi skal spille spill , prate å kose oss.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 14:33   #40
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei

Vi bruker å spise hos mamma og pappa. Før hos svigers,men etter at svigerfar døde har svigermor hatt kalkun nyttårsaften og det spiser vi julaften og jeg vil ha pinnekjøtt. Eller vi vil ha pinnekjøtt
Så sender vi opp litt raketter før vi drar hjem å legger ungene i ca vanlig tid, i fjor kom vi hjem kl 21. så litt senere. Men ingen av de bruker å være oppe til kl 24. turbo har sovnet av før det for lengsiden. har prøvd å vekke han før kl 24 men fpr bare som svar"neeei sove mere"
Han har bestandig sovet over alle rakettene . Hun og.

Så ser vi på tv,film eller surf og kos oss og ser ut vindu kl 24 om jeg er våken da
Vi ser ut hele fjorden ,byen osv fra stuvindu. Så trenger ikke gå ut.

Vi har nesten bare venner som er "ung" alkohlisert og vill
Har et par venner med unger men de gjør andre ting, eks er ilag med sin familie. og så bor de på andre siden av "byen" uten bil.

Så vi blir nå sittende for oss selv

Sist redigert av Honda : 30-12-09 kl 15:50.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.