Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva er de tre beste filmene du har sett i 2009?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 19:46   #21
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de tre beste filmene du har sett i 2009?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Whatever works er helt klart med på listen (den MÅ dere se).

Ennå ikke fått sett den, men den er definitivt på "må-se-listen".

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 19:51   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Den var så ufattelig kjedelig i mine øyne.

Synes du det? Jeg synes den var ufattelig nydelig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 20:14   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

The Wrestler

Å ja, den er kjempebra! Jeg greide bare ikke å komme på i farten om vi så den i år eller i fjor.

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

... og 3. juledag så jeg Skjult (den franske, ikke den norske med samme tittel)på TV, og den var utrolig bra.

Caché, av Michael Haneke? Ja, ikke sant den var utrolig bra? Vi så den da den gikk på kino, det er vel en tre års tid siden, og det er absolutt en av de filmene som har gjort mest inntrykk på meg de senere årene.

Gammel 30-12-09, 20:37   #24
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er jo aldri på kino lenger ...
Men jeg har sett og likt
Slumdog millionaire
Jenta som lekte med ilden (likte den bedre enn Menn som hater kvinner)
Harry Potter

Vi har Inglorious bastards på dvd her og mannen så den i går, men jeg gadd ikke.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:40   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Likte iallefall filmatiseringen av Stieg Larsson sine bøker.

Jenta som lekte med ilden er den eneste kinofilmen jeg har sett i år. Det var et dårlig valg, synes jeg (og jeg fant ikke på det selv). Jeg visste jo hele veien hva som skjedde , og den typen action er ikke noe for meg. Jeg var ikke alene i følget om å nesten sovne hele veien.

Gammel 30-12-09, 23:45   #26
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Caché, av Michael Haneke? Ja, ikke sant den var utrolig bra? Vi så den da den gikk på kino, det er vel en tre års tid siden, og det er absolutt en av de filmene som har gjort mest inntrykk på meg de senere årene.

Rart hvor forskjellig filmsmak man kan ha! Jeg og mannen holdt på å forgå av kjedsomhet av den

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:57   #27
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Kino?

- Harry Potter et eller annet
- Gubben og katten
- Spøkelset Laban

*spennnende liv*

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:19   #28
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

1. Twilight - evighetens kyss
2. Twilight - new moon
3. hm.......

Sånn ved første impuls hadde jeg vel også svart de to øverste.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:48   #29
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har visst vært på kino noen ganger i år, men ikke sett noe ekstremt minneverdig.

Here goes:
1) The Hangover - årets definitivt morsomste film
2) Menn som hater kvinner - fordi jeg gledet meg så ekstremt til den etter å ha lest boka.
3) Knerten - den var bare søt og koselig og gledesspredende!

Gammel 31-12-09, 07:58   #30
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

1. Twilight - evighetens kyss
2. Twilight - new moon
3. hm.......

Signerer! Men har Slumdog på tredje.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 12:12   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jenta som lekte med ilden er den eneste kinofilmen jeg har sett i år. Det var et dårlig valg, synes jeg (og jeg fant ikke på det selv). Jeg visste jo hele veien hva som skjedde , og den typen action er ikke noe for meg. Jeg var ikke alene i følget om å nesten sovne hele veien.

Jenta som lekte med ilden var den dårligste synes jeg. Nr 1 og nr 3 var mye bedre. Men klart, om man nettopp har lest bøkene og husker alt blir det jo ikke akkurat voldsomt spennende.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 12:29   #32
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Menn som hater kvinner
2. Jenta som lekte med ilden
3. Inglorious bastards

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 12:57   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er altfor sjelden på kino. I år ønsket vi oss gavekort til kinoen i håp om å komme oss avgårde litt mer. Vi fikk tre, så vi skal en del på kino i 2010.

I går så vi In the loop. Vi lo masse, men en hel film av sjanger the Office var egentlig litt mye. På bursdagen min så jeg Upperdog. Den likte jeg veldig godt.

Ellers kommer jeg bare på barnefilmer jeg har sett på kino i år.

Gammel 31-12-09, 14:02   #34
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi er altfor sjelden på kino. I år ønsket vi oss gavekort til kinoen i håp om å komme oss avgårde litt mer. Vi fikk tre, så vi skal en del på kino i 2010.

I går så vi In the loop. Vi lo masse, men en hel film av sjanger the Office var egentlig litt mye. På bursdagen min så jeg Upperdog. Den likte jeg veldig godt.

Ellers kommer jeg bare på barnefilmer jeg har sett på kino i år.

Vi har jo sett opptil flere chick flicks sammen! Nå husker jeg ikke hva de het, så så langvarig inntrykk har de kanskje ikke gjort, men vi likte de jo da vi så de.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:04   #35
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Hm. Jeg kommer bare på Slumdog Millionaire. Eller jo! Jeg har også sett The Wrestler og The boy in the striped pyjamas var veldig sterk.

Gammel 31-12-09, 14:06   #36
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Inglorious bastards så vi forrige helg, den var helt grei bare.

Gammel 31-12-09, 14:12   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Inglorious bastards så vi forrige helg, den var helt grei bare.

Så den i går vi. Jeg synes også den var helt grei, men den bergtok meg ikke akkurat.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:15   #38
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

The man who came back.
The Wrestler
Jenta som lekte med ilden.

Kunne skrevet mange fler, men siden det var de 3 beste, så skriver jeg de 3 jeg likte best som jeg kommer på.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:15   #39
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke sett så mange filmer i 2009.

2012 synes jeg var knallbra
Transformers Revenge of the fallen, var også bra
Menn som hater kvinner var fin.
New Moon var søt, men det var liksom noe som manglet.

Men jeg er en sucker for sci-fi/fantasy, så jeg likte Star Trek også.

Inglorious Basterds ble jeg skuffet over. Ventet en film med mer action egentlig.

Gammel 01-01-10, 23:18   #40
Mett
Gjendekjeksfantast

Mett sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Det første året som småbarnsforeldre har gjort sitt til at antall kinobesøk har blitt betydelig færre enn tidligere år. Det har blitt med en håndfull filmer. Favorittene:

1. District 9
  2. Watchmen
  3. Avatar
I tillegg til Avatar ble det tid og anledning til Sherlock Holmes på tampen av året. Ikke akkurat en klassiker, men den var så underholdende at den fortjener å nevnes.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.