Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaskemaskinen luktet svidd - anbefal meg en ny maskin

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 20:43   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskemaskinen luktet svidd - anbefal meg en ny maskin

Vaskemaskinen var har i noen uker laget uvanlig mye bråk under sentrifugering, men klærene har blitt rene og ferdig sentrifugert. I dag laget maskinen enda mere støy enn vanlig så jeg sendte mannen ned for å se på den mens den "danset". Joda, den hadde flyttet seg ganske mye ut på gulvet og det luktet røyk og var litt tåkelagt i rommet. Plutselig bare stoppet den også, før vi rakk å trekke ut kontakten selv.

Heldigvis gikk det bra og heldigvis var klærene nesten ferdig så det var bare å henge opp.

Men nå trenger vi altså ny! Anbefal meg, gjerne.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 20:49   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen luktet svidd - anbefal meg en ny maskin

Oi!
Den lyden hørtes ikke bra ut da vi var hos deg nei.
Kanskje greit med ny maskin da

Vi har en fra Siemens. Har hatt den i åtte år ca, og har aldri hatt noen feil på den. Var faktisk en gang i forrige uke den laget noen rare lyder, men har ikke hørt noe siden, og heller ikke før det.

Anbefaler deg en som viser hvor lang vasketid som er igjen. Det savner jeg.

Gammel 10-12-09, 20:52   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår gamle er 10 år gammel så den har jo gjort nytten sin.

Anbefaler dere sånn med tørketrommel og vask i ett eller det ikke å anbefale. Tørketrommelen vår sluttet å virke i vår, men vi har ikke kjøpt ny.

Gammel 10-12-09, 21:04   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke hatt vaskemaskin og tørketrommel i ett. Har hørt at de ikke tørker så bra og? Men det er muligens bare tull.
Grunnen til at jeg ikke vil ha det er at jeg da ikke kan kjøre noe i trommelen samtidig som jeg kjører noe i vaskemaskinen. Ergo vil klesvasken okkupere mer tid.

Gammel 10-12-09, 21:10   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg savner ikke trommelen vår så jeg mener vi kan droppe det. Mannen som mumler noe denne dobbelkomboen. Vi har sånn på hytta da, men har bare prøvd den til vask en gang.

Gammel 10-12-09, 21:17   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg hadde gått for separat vask og tørk.

Gammel 01-01-10, 03:23   #7
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg savner ikke trommelen vår så jeg mener vi kan droppe det. Mannen som mumler noe denne dobbelkomboen. Vi har sånn på hytta da, men har bare prøvd den til vask en gang.

Ikke finn på å kjøpe det kombi greiene!
Vi tenkte at det blir genialt når vi kjøpte det. Men det ble bare klunder. Ikke blir det tørt heller, og du må vaske en tom maskin ettert hver gang, før du kan legge i nytt lass, ellers får du forrige vaskas etterlatenskaper utover hele neste maskin. :erfart:

De svarte buksene blir ikke så fine om det er deres tur etter at de hvite hånklærne har fått tørket seg litt for å si det sånn

Gammel 01-01-10, 08:19   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kombi og bruker det aldri. Tar alt for mye tid.

Har jeg skulle kjøpt maskin og ikke brydd meg om penger, tror jeg at jeg har kjøpt Miele - med ullvugge og sånn. Koster nok litt mer, men likevel...

Gammel 01-01-10, 09:47   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vår gamle er 10 år gammel så den har jo gjort nytten sin.

Anbefaler dere sånn med tørketrommel og vask i ett eller det ikke å anbefale. Tørketrommelen vår sluttet å virke i vår, men vi har ikke kjøpt ny.

Jeg anbefaler IKKE kombi-vask/tørk-maskin, i alle fall ikke UPO sin. Den er laget slik at den ikke har noe sted å gjøre av lo og støv fra tørkingen, så det setter seg inni maskinen og blir brent. Ganske skummelt, faktisk.

Nå har vi separat vaskemaskin og tørketrommel, men vi får ikke fordelene av å kunne vaske og tørke samtidig siden kursen på badet vårt ikke er sterk nok.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 09:48   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har kjøpt ny vaskemaskin fra AEG, og er veldig fornøyd med den. Den er "børsteløs", det skal visst være veldig bra, mindre slitasje og mindre støy.

Gammel 01-01-10, 12:08   #11
Left
Passiv

Standard

Mener jeg så Mielemaskin på nyttårssalg til 7000,- nå, med 1600 omdreininger og 7 kg kapasitet, men husker ikke om det var elprice, Lefdahl eller hvor det var. I en av disse tilbudsavisene i hvert fall.

Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:09   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Vi er veldig fornøyd med Asko. Jeg presterer å tenke at den er ny, men den er jo 7 år gammel. Ikke noe kluss.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:54   #13
Left
Passiv

Standard

Jeg har forøvrig Hoover, som tar 9 kg, og bare elsker den. Den tar et lass med tøy i en smell, og er tilnærmet lydløs.
Styr unna kombimaskin. Ryker trommelen og du må ha den på rep, så har du jo ikke vaskemaskin heller. Dessuten blir slitasjen på slike maskiner større, så jeg innbiller meg at de ikke varer så lenge som separat vask og tørk.

Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 14:04   #14
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Som de andre sier, ikke velg kombi.
Ellers så hadde jeg prioritert en som gikk stille, sentrifugerer bra og har plass til mange kg.

Gammel 01-01-10, 14:13   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Vi har kjøpt ny maskin for lengst. Elektrolux til ca. 8000.

Gammel 01-01-10, 14:14   #16
Left
Passiv

Standard

Her er link til min:
http://www.hoover.co.uk/Product.aspx?Product=446

Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 14:14   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Vi har kjøpt ny maskin for lengst. Elektrolux til ca. 8000.

Godt å høre!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.