Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er nyttårsaften en festdag hos dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-09, 01:05   #81
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?

Her har vi hatt fast tradisjon de siste årene at et vennepar med barn på samme alder kommer til oss. På menyen er det kalkun og krumkaker med multekrem. De overnatter alltid og så legger vi ungene etterhvert (det blir jo litt lenger oppetid etterhvert som de vokser til).

Gammel 31-12-09, 14:18   #82
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er bordet dekket med nystivet hvit duk, pen servise, sølvtøy, krystall og blomster. Kalkun nr. 2 er i ovnen, og det er egentlig bare å gjøre seg selv i stand.

Og Jonas klager over vondt i magen. Tror det er julens generelle meny som gjør utslag. Mye godis og brus, mindre skikkelig mat og vann.

Gammel 31-12-09, 14:23   #83
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alltid vært en form for festdag, med litt pyntet stil og god mat, vin og hygge.

I år skal vi være hjemme alene kjernefamilien for første gang.. og jeg gruer meg faktisk litt
Alltid feiret med resten av familien også, men i år takket faktisk sambo nei til lag i Oslo fordi det tok litt vel mye av i fjor.. og i år kom det bortimot 25 stk, å det foregår IKKE i edrulige former overhodet.
Foreldrene mine har søskene mine hos seg, og siden vi ikke har blitt bedt...så benytter vi sjansen til å være alene.

Skulle nok gjerne feiret med venner, men de aller fleste har faktisk barnevakt og er på fester rundt om.. ikke har vi barnevakt, og ikke ønsker vi feire uten barna så da blir det sånn

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 16:52   #84
Skvetten
Passiv

Standard

Ingen festdag, feirer med Pelsen hjemme.

Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 18:14   #85
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg undrer meg på hva endel mener med "fest"? I mitt hode trenger det slett ikke innebære full fart, masse folk og mye alkohol.
Da jeg vokste opp var det mang en julekveld og nyttårsaften mamma og meg var alene (Min pappa seilte i utenriksfart) men fest klarte vi å¨skape likevel. Vi pyntet oss, tente masse lys og dekket fint bord. En ting skal hun ha og det er at nettopp på slike dager klarte hun å skape stemning/høytid selv med kun oss to.
I kveld blir vi 6 personer og bordet står dekket og vi har nettopp pyntet oss. Det blir en rolig kveld men "fest" blir det.

Sist redigert av Michelle : 31-12-09 kl 18:23.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 21:07   #86
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi pleier alltid å feire med vennegjengen, hvor de fleste har barn. Da blir det sen middag, og mange gode samtaler. Vi ser på fyrverkeriet, så pleier vi å trekke oss tilbake ikke lenge etter midnatt.

I år er alle spredt til alle vinder, og det passet godt, siden jeg hadde et SA i går og var innom sykehuset i dag. Selv om det går greit med meg psykisk, er man ikke i så veldig festhumør rett etter noe slikt. Jeg får se om vi kan kjøre en tur nærmere fjorden slik at vi kan se noe av fyrkverkeriet.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 19:17   #87
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næmmen, C3PO, da. Så trist.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 20:42   #88
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi lager god mat, inviterer gjerne ett vennepar, pynter oss, skravler og koser oss uti de små timer.
Vi kjøper aldri raketter og har heller ikke festfest da vi har små barn som våkner på normal tid 1. Januar hvert år.

Hadde vi vært alene ett år hadde det overhodet ikke vært noen krise.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 22:42   #89
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nyttårsaften er ikke noen 'big deal' for meg, men vi er som regel alltid sammen med noen andre og har en festlig tilstelning av et eller annet slag.

I år har vi vært her med besøk av to vennepar og barn, akkurat passe.

Ser for meg at det kanskje blir enklere å stelle i stand til litt større lag når ikke alle har småbarn lengre. Våre er blitt ganske store, men venneparene rundt omkring har stort sett vært litt senere ute så det er forholdsvis små barn rundt omkring.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 23:04   #90
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I går var vi invitert til en familie i nærheten her med jevnaldrende barn. Vi spiste pinnekjøtt og hadde god dessert i 20-tiden. Ungene var ute hele kvelden og så på fyrverkeri og lekte seg i snøen. Vi var hjemme kl 02.00 og gikk å la oss trette og glade. Det var en meget hyggelig kveld med ogd mat og god drikke.

Gammel 01-01-10, 23:36   #91
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Jeg er ikke fan av fyllefesting, dessuten synes jeg nyttårsaften er litt oppskrytt. I år jobbet jeg. Ifjor var vi hos et vennepar og feiret under rolige omstendigheter, da verten var høygravid, det andre paret hadde med en nyfødt og vi hadde med frøkna vår.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.