Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den filmen som har berørt deg mest?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-07, 00:55   #121
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

Akkurat nå er det Der Untergang som sitter lengst fremme. Så den i romjulen, stappet mett, lykkelig unge sov i senga, godis tøt ut ørene - det ble så enormt kontrastfylt.

Men jeg kjenner meg igjen i mange andre svar her også. Glemmer ikke den gang jeg så Dead Man Walking heller.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:17   #122
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg husker godt filmene The Champ, Tid for ømhet og kramer mot kramer. disse så jeg på kino, Jeg prøvde å få tak i dem på dvd strax for noen dager siden siden, men fikk bare tak i Tid for ømhet, så den venter jeg i posten nå,

Gammel 21-01-07, 10:35   #123
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Glemte Love Actually... Den får jeg bare den ultimate feel good følelsen av!

Gammel 23-01-07, 10:21   #124
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kom også på en til plutselig. The Wall.
Det gjorde veldig inntrykk førset gang jeg så den.

Gammel 24-01-07, 08:13   #125
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Se her: http://www.playx.no/index.php?SCREEN=item&item=738

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg husker godt filmene The Champ, Tid for ømhet og kramer mot kramer. disse så jeg på kino, Jeg prøvde å få tak i dem på dvd strax for noen dager siden siden, men fikk bare tak i Tid for ømhet, så den venter jeg i posten nå,

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 11:18   #126
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

En film som traff meg midt i magen var Djevelens advokat. Det er vel egentlig ingen dyp film, men akkurat der jeg var i livet mitt ble det utrolig sterkt å se hvordan de valgene vi tar noen ganger kan påvirke hele livsløpet vårt.

Den filmen traff meg også midt i magen. Såpass at jeg gikk strigråtende ut av kinoen etterpå, uten helt å skjønne hvorfor.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 11:24   #127
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

La vita e Bella
Pianisten
Schindlers Liste
Den filmen om Steve Biko, som jeg ikke husker navnet på, fra åttitallet...
Hotel Rwanda
Lilja 4Ever

En meget trist film, som kanskje ikke berørte meg annet enn der og da, er, Loosing Isaiah.

Men den filmen som har rørt meg mest, er "The Road to Guantanamo", mest fordi de to eldste barnas tremenning satt der.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 11:46   #128
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Men den filmen som har rørt meg mest, er "The Road to Guantanamo", mest fordi de to eldste barnas tremenning satt der.

Oi.

Gammel 25-01-07, 11:52   #129
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, han svenske gutten, Mehdi Ghazali, faren hans er fra Algerie, moren er finsk, og faren hans er søskenbarn (med forbehold, de har veldig tette familieforhold i Algerie) med min exmann.

Hans bror bodde her i byen en god stund, men da broren ble sluppet fri, reiste han hjem til Sverige for å være sammen med broren.

Gammel 25-01-07, 14:26   #130
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Den filmen om Steve Biko, som jeg ikke husker navnet på, fra åttitallet...

"Cry Freedom"

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 15:47   #131
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Det er mange filmer som virkelig har berørt meg.

Betty Blue så jeg på kino som 16 åring og den gjorde stort inntrykk.
Tilværelsens uutholdelige letthet likeså. Den kom vel året etter?

Ellers er vel Breaking the Waves den som har gjort absolutt mest inntrykk, jeg var satt ut lenge, lenge etterpå. Filmene Requiem for a dream, Pianisten, La vita e bella, Maria - full of grace og Så som i himmelen også har gjort inntrykk, men ikke i like stor grad som Lars von Triers film.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 16:12   #132
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

"Cry Freedom"

Ja, takk. Satt så fast, at jeg nesten ringte far min, for det var irriterende.

Gammel 26-01-07, 13:24   #133
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

"Cry Freedom"

Jepp! En av de få filmene jeg husker fra så langt tilbake. Scenene fra fengselet...jeg ser det for meg enda.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:54   #134
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Tror kanskje "Lilja 4-ever" står øverst på den lista. Fy flate. Et knyttneveslag av en film.
Etter den kanskje "La vita e bella".

Etter sistnevnte satt jeg igjen med en god følelse i meg, uansett hvor trist den egentlig er, og jeg har sett den om igjen et par ganger i senere tid. Etter å ha sett førstnevnte film var jeg bare uvel og hadde mest lyst til å legge meg ned og hyle, og jeg kommer neppe til å se den flere ganger.

Kan bare signere dette i sin helhet. :lat og veldig enig:

Gammel 27-01-07, 09:45   #135
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Den siste filmen som berørte meg var Babel

denne syns jeg ikke var noe i det hele tatt. Brad Pitt og Cate Blanchett kunne vært byttet ut mot to helt ukjente skuespillere, det hadde ikke gjort noen betydning fra eller til, så kunne de brukt pengene til andre ting

Ellers må jeg si at Mystic Rivers også har satt spor!

Gammel 29-01-07, 01:09   #136
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Har akkurat sett Lilja 4-ever.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 23:15   #137
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Per idag, akkurat nå:; Children of men.

Jeg ble bare forbanna og irritert av å se filmen. Så irritert at jeg reiste meg opp og gikk ut av rommet. Så resten av filmen etterpå. ARGH!!

Gammel 04-02-07, 23:32   #138
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Ellers Purpurfargen[...]

Purpurfargen er en av mine også.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 02:16   #139
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

"Philadelphia"
"American History X"
"Schindlers liste"
"The Champ"

Gammel 15-03-07, 18:43   #140
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av en eller annen grunn kom jeg på denne tråden i dag da jeg plutselig tenkte på Lilja 4-ever. Den var sterk!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.