|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Originala
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi har ikke mulighet til å velge hyppighet på tømming, kun størrelse på avfallsdunken. Vi har den minste dunken til restavfall og den tømmes hver 14. dag. Vanligvis er det ok med plass i den etter 14 dager. Vi har ett bleiebarn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Her blir restavfall henta berre kvar 4. veke, så det blir sortert, ja! Matavfall i eigen dunk som blir henta kvar 14. dag, papir blir henta kvar 4. veke og brukar å vere full (mange aviser får ta skulda her), plast og glas blir levert på miljøstasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?
Vi har det som Elisabet, men hverken far eller ungene er helt flinke nok til å sortere enda. Ungene kommer seg, men far tror jeg det er lite håp for - han vil liksom ikke helt ...
![]() |
#24 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi sorterer restavfall, papp og plast, som vi har egne dunker til. I tillegg så samler jeg opp galss og metall, som kjøres til miljøstasjoner.
![]() |
#25 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi har bleiebarn og produserer sykt mye. Sånn utenom bleiene så har vi også en god del vil jeg si. Tømmer nok søppel annenhver dag - dessverre mye matavfall.
![]() |
#26 |
Pauset
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Det blir endel papiravfall, men skal få merket postkassen så jeg slipper all reklamen. Vi kildesorterer i brennbart, mat, og glass/metall/lær/klær/younameit, samt farlig avfall. Begge de to bleiebarna bruker tøybleier, så der har vi ikke noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
frakoblet
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi går ut med en søppelpose hver kveld, det er heldigvis tømming hver uke her. Dunken er stort sett alltid full. Vi sorterer ut papir og glass/metall. Tips? Gå ut med søpla hver kveld, så lukter det ikke vondt om morgenen.
![]() |
#28 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi har utrolig mye papiravfall, mest på grunn av all reklamen. Papiravfallet tømmes kun hver 4.uke og da er dunken som regel overfylt. Vi må få bestilt en større papirdunk. Matavfallet blir sjelden full, muligens om sommeren når plenen klippes ofte. Restavfallet går som regel akkurat, dunken er som regel full når den tømmes. Vi sorterer også bort glass og metall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Jeg tror vi er ganske flinke
![]() |
![]() |
#30 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Jeg sorterer ut plast og papir.
![]() |
#31 |
Protonterapeut
|
Er det så enkelt å få tak i den store?
![]() |
#32 |
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi sorterer papir, glass, metall, plast og farlig avfall, i tillegg til hageavfall i sommerhalvåret. Kommunen har ikke henteordning for annet enn restavfall og papir, så alt det andre vi sorterer må vi levere selv. Etterhvert har vi planer om å lage kompostbinge i hagen, så vi kan sortere matavfall også.
![]() |
#33 |
Tankefull
|
Sortere plast!
![]() |
#34 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi sorterer plast, matavfall og restavfall i poser med forskjellige farger, men alt skal i samme dunken. Den blir tømt hver uke og er ca 2/3 full. Det blir en del søppel ja.
![]() |
#35 |
Ser lyst på livet
|
Det der klarte til og med jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi produserer forferdelig mye søppel. Veldig mye emballasje, alt for mye matavfall, og en god del restavfall, men vi har bleiebarn. Vi fyller minst to poser med papir/aviser i løpet av en uke, og sikkert tre poser med plast. |
![]() |
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Jeg er alene og produserer maks to poser med søppel hver uke. Jeg sorterer alt som kan sorteres. |
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Med 3 bleiebarn blir det ganske store mengder ja. Ca en bærepose med bleier hver/annen hver dag.
![]() |
![]() |
#39 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Foreløpig sorterer vi bare papir/papp, glass/metall og småelektrisk/batteri/lyspærer/sprayflasker, men fra februar skal vi også sortere matavfall og plast. Gleder meg til å få begynt med det, da det irriterer meg stort at vi sorterte plast i Trondheim for 10 år siden, mens Oslo har tatt seg gooooood tid. Vi tar en søppelpose ut hver dag og håper det blir færre med mer sortering.
![]() |
#40 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Jeg er god på sortering, enda så blir den grønne dunken full på 14 dager. Også papir blir full, og vi har den mellomstore dunken. Vi har de siste årene kastet veldig lite mat, og det er egen kasse. Metall/glass kjøres bort, plast sorteres i egne poser.
![]() |
|
|