Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Jeg syns ikke videre synd på dem som er med i luksusfellen nei. De programmene jeg har sett handler hovedsaklig om mennesker som ønsker å fremstå med en livsstil de ikke har råd til, det har ikke vært skikkelig fattige mennesker som kjører seg opp i uføre fordi det ikke finnes noen annen utvei. Det handler om fine biler, flatskjermer, klær, sko, interiør, Pepsi Max og dyre ferier.
Det jeg syns er synd, er at man ikke lærer mer om økonomi i skolen, siden det helt tydelig er en hel haug med foreldre som ikke evner å videreføre denne kunnskapen. Når jeg bodde i USA kunne man ta et fag som het Family Planning, mye på grunn av høye tall med tenåringsgrviditeter og giftemål, slik at disse ungdommene skulle greie å ta vare på seg selv på et vis. Hovedandelen av det faget var økonomistyring og budsjettering.
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

nei, ikke akkurat. Det er nok en mikrodel av alt sammen. Men det er nok litt sånn at en pris vi betaler for å ha et godt sikkerhetsnett er vel at vi føler oss, ja, ganske sikre.
Hvis det er slik at det er sosialdemokratiets feil så hadde det jo ikke vært gjeldsofre i USA. I luksusfellens tilfelle heller jeg heller mot curlingforeldreteorien, samt AprilRyans klassespørsmål.