Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan tenker du når du gir gaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 13:17   #21
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tenker du når du gir gaver?

Jeg prøver å finne gaver som jeg tror mottaker har bruk for, eller kunne tenke seg å ha. Er jeg usikker på dette, eller ikke fått noen spesifikke ønsker, kjøper jeg ofte gavekort på en butikk jeg vet vedkommende liker, eller på et senter som har flere aktuelle butikker.

Selv liker jeg også godt å få gavekort. Da kan jeg kjøpe noe jeg har tenkt på å kjøpe lenge men ikke tatt meg råd til feks.

Gammel 03-01-10, 13:28   #22
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg styrer lenge på med dette, og forsøker å finne noe nyttig, noe de blir glade for, noe de kan trenge. Den nærmeste familie har gjerne noen ønsker, og det synes jeg er veldig greit. Jeg søker tips hos svigerfamilie for å finne gaver som treffer der. Jeg forsøker å legge merke til ting hos folk, til smak, hva de bruker, hva de liker, hva de snakker om. Svigermor og ei svigerinne kan bidra i forhold til oldeforeldre og diverse på den sida, et.c. I tillegg synes jeg en del av gavene skal være av et visst omfang og verdi, og at det er balanse i ting. Jeg betaler heller litt mer enn planlagt hvis jeg finner noe som passer perfekt, enn å vri på hver en krone. Dessverre, kan man kanskje si, når januar kommer. Men det føles godt når alt er ordna og man klarte å komme i land med greie ting til alle på lista. I år var det litt annerledes, for minstemor var til fotografen i år, og da fikk mange i familien bilde. De hadde fått av de andre to, så da skulle det bli likt. Andre år er det desto mer styr for å finne ut av ting. Men vi pleier å klare det. Vi har ikke brukt å gi penger til noen foreløpig, for det er ingen andre barn enn våre. Enkelte i familien gir derimot våre barn og oss penger, men det er mer av praktiske grunner. De som ligger på rundt 80 år kan ha nok med å holde orden på barn og oldebarn, om de ikke skulle trave rundt i butikker også. De vet også at vi sørger for at de får noe de trenger eller ønsker seg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:01   #23
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Gjelder dette også dersom noen har ønsket seg noe spesielt? Som du altså ikke ville hatt?

Jeg forsøker å gi noe mottaker vil like å få. Dersom det foreligger en ønskeliste, velger jeg gjerne fra den.

Haha, nei så klart ikke.
Om noen ønsker seg noe jeg selv synes er ræl/unyttig/ikke noe for meg/stygt/etc. blir det selvfølgelig annerledes.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:02   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes gaver kan være veldig vanskelig. Spesielt til tenåringer. Jeg prøver å finne gaver de enten ønsker seg eller jeg kan tenke meg at de får bruk for. Hvis jeg ikke har peiling (vi har en fin gjeng i vår familie som aldri ønsker seg noe, i hvertfall ikke noe som koster under 1000 kr), gir jeg noe man altids kan få bruk for. Kjedelig kan det være, men heller en kjedelig boxer eller et par kjedelige votter enn noe ræl som havner på søppelberget. Hvis jeg vet om noe folk ønsker seg kan jeg godt strekke budsjettet mitt litt. Gavekort er helt fint, jeg tenker sjelden på at det er en mulighet. Penger synes jeg er kjedelig med mindre det er spesifikt ønske om det.

Gammel 03-01-10, 21:09   #25
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøver å komme på noe jeg vet mottakeren blir glad for. Skal jeg gi penger til jul gir jeg de ALDRI i en konvolutt. Julaften skal det være GAVER under treet, ikke penger. Kjøper gjerne en liten ting og pakker pengene sammen med det.

Gammel 03-01-10, 21:19   #26
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Prøver så godt jeg kan å finne noe som passer til mottakeren, gjerne noe de trenger og har nytte av, samtidig som jeg hører hva de ønsker seg. Fks gav jeg paiform til søstersen som må låne min hver gang hun skal lage pai

myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:21   #27
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jeg prøver å komme på noe jeg vet mottakeren blir glad for. Skal jeg gi penger til jul gir jeg de ALDRI i en konvolutt. Julaften skal det være GAVER under treet, ikke penger. Kjøper gjerne en liten ting og pakker pengene sammen med det.

Jeg fikk penger sammen med en liten ting i julegave, men det så jeg ikke så jeg kastet det sammen med julepapiret (fant det etter å lete litt da)

myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:23   #28
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av myr, her.

Jeg fikk penger sammen med en liten ting i julegave, men det så jeg ikke så jeg kastet det sammen med julepapiret (fant det etter å lete litt da)

Oj sann! Det er fort gjort å overse. Jeg pleier å legge pengene i en brødpose og om mulig tape posen fast i gaven slik at pengene ikke skal bli flerret sund sammen med papiret.

Gammel 03-01-10, 21:23   #29
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av myr, her.

Godt du fant pengene da

Gammel 03-01-10, 21:33   #30
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Du vet hva jeg mener Inka, truser i XS ene året, XXL andre året. ikke OK!

Jeg gir gaver etter hva jeg mener passer til den jeg skal kjøpe til. Vet jeg ikke så spør jeg,også finner jeg på noe.
Som Inka sier vist ikke blir det en flaske vin, eller noe annet spiselig. Det liker jeg og gi til de som "har alt". Noe deilig sjokolade,kaffe,te, eller annet godt, som er litt kavlitet av noe jeg vet disse menneskene liker.
En veinne sa til meg "Det er nesten flaut og få julegaven hos deg, de er så fint pakket inn,og alltid så bra innhold"
Men jeg har endelig lært i år, hvem som nesteår ikke får SÅ "omtenksomme gaver".

Det som forundrer meg er mennesker som spør hva man ønsker seg, men så har de allerede bestemt hva de skal gi til deg. Unødvendig, og det gir forhåpninger noen ganger.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.