|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
136 | 55,06% |
Nei |
51 | 20,65% |
Jeg gjorde før, men nå har jeg sluttet med sånt |
50 | 20,24% |
Annet (spesifiser i tråd) |
10 | 4,05% |
Deltakere: 247. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?
Var egentlig mest ment som en spøk altså. Når det er sagt så har jeg ikke møtt så mange i mitt liv og de få jeg har møtt har vært rare......... *vokst opp i midt-norge* |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?Jeg merker at jeg havner mer og mer på "noen glass rødvin og prating ut i de seine timer"-linjen, det er superkoselig og jeg takler det betydelig bedre enn "mange glass vin og drinker og nachspiel"-opplegg. Vi har ikke barn enda, så vi kan sånn sett gjøre begge deler, men jeg drikker relativt sjeldent og mer moderat nå enn jeg har gjort tidligere, både fordi vi prøver på å få barn (dermed drikker jeg ikke i de mest "utsatte periodene") og fordi jeg rett og slett var litt lei. Har vært på flere fester før jul der jeg var en av de få edrue, og det har gått helt fint. Men sitte oppe og fjase med eller uten vin? Superkoselig! En blir bare litt trøtt etterpå :fikk masse rødvin av svigermor natt til i dag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe. Jeg kjenner et par jeg kan være på fest sammen med som er avholds, men bortsett fra det så drar jeg ikke ut sammen med noen som ikke drikker alkohol selv. Det har litt med holdninger, løssluppenhet og det å slippe seg litt fri å gjøre. Skal jeg ut og feste så er det for at jeg skal slippe meg litt løs. Jeg er særdeles introvert, og trenger alkohol for å ha det gøy ute. Enkelt og greit. Å være sammen med noen da som er veldig tilbakeholden, det vil ødelegge en del av kvelden for meg. Så fremt vi ikke er en del flere som er sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?Jeg stoler jo på folk som ikke drikker, men jeg gidder ikke feste med de. Kanskje jeg bare kjenner feil type avholdsfolk, men de få jeg vet om, er uten unntak kjedelige, både når jeg er full og edru. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?Mnjoda
![]() |
#146 |
|
Helt uenig! Jeg setter for eksempel stor pris på å henge med Acsa, som ikke drikker, både når jeg drikker og når jeg ikke gjør det. Hun finnes ikke kjedelig! Ikke noen andre avholdsfolk jeg kjenner heller, for den saks skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?Jeg er jo edru 99% av tiden, og kan konstantere at jeg mye heller vil feste med Acsa og ingling enn Rine og Dronningen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Borte
|
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?Jah! Jeg setter pris på en fyllekule og er ikke alkis.
![]() |
#150 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?Jeg kjenner at denne verdenen der man trenger alkohol for å i det hele tatt klare å slippe seg løs og ikke ønsker å ha med edru venner overhodet når man skal ha det "gøy" er veldig, veldig fremmed for meg.
![]() |
#151 |
frakoblet
|
Samme her!
![]() |
#152 |
© All rights reserved
|
Samme her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?"Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her. Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Her også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Så fint for deg. Sist redigert av Dronningen : 04-01-10 kl 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
*_*
|
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?Når forholdene er optimale (les: jeg er sammen med bra folk, er opplagt, stemningen er god og alle koser seg) storkoser jeg meg som brisen, røykende og kanskje til og med rallende. Det skjer stort sett i middagsselskaper eller andre hjemmekoselige tilstelninger som eskalerer.
![]() |
![]() |
#156 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Er såå enig med deg. Det er veldig befriende!
![]() |
![]() |
#157 |
snart helsesøster
|
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?Jeg krysset av for at jeg gjorde det før, men har sluttet med sånt nå, men det betyr ikke at jeg ikke liker en fest eller sosial sammenkomst lenger, men at jeg har sluttet å drikke så mye som da jeg var yngre og uten barn.
![]() |
#158 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?Klarer desverre ikke å drikke meg full, liker ikke noe med alkohol så er ikke så lett da desverre |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?Jeg tar meg gjerne en fest. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|