Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?
Ja 136 55,06%
Nei 51 20,65%
Jeg gjorde før, men nå har jeg sluttet med sånt 50 20,24%
Annet (spesifiser i tråd) 10 4,05%
Deltakere: 247. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-10, 19:44   #141
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvorfor det?

Var egentlig mest ment som en spøk altså. Når det er sagt så har jeg ikke møtt så mange i mitt liv og de få jeg har møtt har vært rare......... *vokst opp i midt-norge*

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:20   #142
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg merker at jeg havner mer og mer på "noen glass rødvin og prating ut i de seine timer"-linjen, det er superkoselig og jeg takler det betydelig bedre enn "mange glass vin og drinker og nachspiel"-opplegg. Vi har ikke barn enda, så vi kan sånn sett gjøre begge deler, men jeg drikker relativt sjeldent og mer moderat nå enn jeg har gjort tidligere, både fordi vi prøver på å få barn (dermed drikker jeg ikke i de mest "utsatte periodene") og fordi jeg rett og slett var litt lei. Har vært på flere fester før jul der jeg var en av de få edrue, og det har gått helt fint. Men sitte oppe og fjase med eller uten vin? Superkoselig! En blir bare litt trøtt etterpå :fikk masse rødvin av svigermor natt til i dag:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 22:44   #143
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Var egentlig mest ment som en spøk altså. Når det er sagt så har jeg ikke møtt så mange i mitt liv og de få jeg har møtt har vært rare......... *vokst opp i midt-norge*

Hehe. Jeg kjenner et par jeg kan være på fest sammen med som er avholds, men bortsett fra det så drar jeg ikke ut sammen med noen som ikke drikker alkohol selv. Det har litt med holdninger, løssluppenhet og det å slippe seg litt fri å gjøre. Skal jeg ut og feste så er det for at jeg skal slippe meg litt løs. Jeg er særdeles introvert, og trenger alkohol for å ha det gøy ute. Enkelt og greit. Å være sammen med noen da som er veldig tilbakeholden, det vil ødelegge en del av kvelden for meg. Så fremt vi ikke er en del flere som er sammen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:05   #144
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stoler jo på folk som ikke drikker, men jeg gidder ikke feste med de. Kanskje jeg bare kjenner feil type avholdsfolk, men de få jeg vet om, er uten unntak kjedelige, både når jeg er full og edru.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:06   #145
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Mnjoda .

Dagen derpå blir dog verre og verre for hvert år som går...

Gammel 03-01-10, 14:44   #146
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg stoler jo på folk som ikke drikker, men jeg gidder ikke feste med de. Kanskje jeg bare kjenner feil type avholdsfolk, men de få jeg vet om, er uten unntak kjedelige, både når jeg er full og edru.

Helt uenig! Jeg setter for eksempel stor pris på å henge med Acsa, som ikke drikker, både når jeg drikker og når jeg ikke gjør det. Hun finnes ikke kjedelig! Ikke noen andre avholdsfolk jeg kjenner heller, for den saks skyld.

Gammel 03-01-10, 14:52   #147
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er jo edru 99% av tiden, og kan konstantere at jeg mye heller vil feste med Acsa og ingling enn Rine og Dronningen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 15:57   #148
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg er jo edru 99% av tiden, og kan konstantere at jeg mye heller vil feste med Acsa og ingling enn Rine og Dronningen.

Gammel 03-01-10, 18:42   #149
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah! Jeg setter pris på en fyllekule og er ikke alkis.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 23:59   #150
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at denne verdenen der man trenger alkohol for å i det hele tatt klare å slippe seg løs og ikke ønsker å ha med edru venner overhodet når man skal ha det "gøy" er veldig, veldig fremmed for meg.

Gammel 04-01-10, 00:09   #151
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at denne verdenen der man trenger alkohol for å i det hele tatt klare å slippe seg løs og ikke ønsker å ha med edru venner overhodet når man skal ha det "gøy" er veldig, veldig fremmed for meg.

Samme her!

Gammel 04-01-10, 00:17   #152
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Samme her!

Samme her også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 07:43   #153
ingling

ingling sin avatar

Standard

"Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Samme her!

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Samme her også.

Her også!

Gammel 04-01-10, 09:20   #154
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Så fint for deg.

Når man er ekstremt innadvent og håndterer sosiale settinger dårlig, så kan alkohol bidra til at man får det hyggelig, våger å prate med flere, ikke tar alt så alvorlig, og at man rett og slett klarer å være sosial. For noen er det er barriere i seg selv. Men for en del som ikke drikker oppleves det ikke nødvendigvis så morsomt å være sammen med folk som gjør det. Noen håndterer dette bra - så klart, mens andre ikke liker det. Jeg liker det ikke selv, dobbeltmoralistisk nok. Så derfor ønsker jeg ikke å gå ut sammen med noen som ikke trives i situasjonen der man nyter alkohol, og kanskje ikke blir like 100% rasjonell og reflektert som man er til daglig. SOm ikke liker den biten av meg. I en større grupper blir det på en måte ikke så nært og problematisk, men går man ut veldig få sammen, ønsker jeg ikke å føle at jeg må ta hensyn til hva andre måtte synes om alkohol. For jeg har noen bekjente som befinner seg et helt annet sted enn oss "drikkekulturmessig", og det blir veldig fremmed for oss når vi går ut. Vi har så sjelden mulighet til å dra ut, at vi blir litt desperate når sjansen byr seg.

Ja man burde kunne ha det gøy uten, men nei ikke alle klarer det. Det blir på en måte et sosialt handicap, og som med alt annet så gjelder det jo ikke alle.

Sist redigert av Dronningen : 04-01-10 kl 10:18.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:39   #155
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Når forholdene er optimale (les: jeg er sammen med bra folk, er opplagt, stemningen er god og alle koser seg) storkoser jeg meg som brisen, røykende og kanskje til og med rallende. Det skjer stort sett i middagsselskaper eller andre hjemmekoselige tilstelninger som eskalerer.

Noen ganske få ganger har det vært - og kommer det kanskje til å være - gøy å være på byen og være full etter at jeg fikk barn (før var det gøy hele tiden). Men det skal jaggu mer og mer til for at alt klaffer og en tur på utested blir gøy i grunn.

Ellers er det superkos å supe rødvin og skravle til morgengry, men da er det viktig at jeg drikker med måte, ellers bare sovner jeg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:40   #156
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg sier også ja. Dette er noe av det som minner meg veldig om årene før jeg fikk barn og masse ansvar, så jeg syntes det er befriende innimellom.

Er såå enig med deg. Det er veldig befriende!

Gammel 04-01-10, 10:11   #157
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Jeg krysset av for at jeg gjorde det før, men har sluttet med sånt nå, men det betyr ikke at jeg ikke liker en fest eller sosial sammenkomst lenger, men at jeg har sluttet å drikke så mye som da jeg var yngre og uten barn.

Gammel 04-01-10, 21:29   #158
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

Klarer desverre ikke å drikke meg full, liker ikke noe med alkohol så er ikke så lett da desverre

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:32   #159
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av maria78, her.

Klarer desverre ikke å drikke meg full, liker ikke noe med alkohol så er ikke så lett da desverre

Gjør det noe da?

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:52   #160
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar meg gjerne en fest.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.