|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Det lurer jeg på i dag. |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Joda, jeg kan under tvil og påtrykk se ting fra flere sider, men jeg liker det ikke.
![]() |
#3 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Ja, jeg mener jeg stort sett klarer det, kanskje med mindre jeg er veldig personlig berørt av saken. Likefullt tar jeg som regel et standpunkt på den ene eller den andre siden, men jeg mener jeg stort sett ser den andre siden også.
![]() |
#4 |
seru
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Nei, jeg er ikke spesielt flink til det. Når jeg har gjort meg opp en mening er det jo fordi jeg mener den er riktig og at alternativet er feil. Det kommer selvsagt litt an på hvor heftig jeg brenner for en sak. I jobbsammenheng er jeg nok mye mer ydmyk for innvendelser. Men for all del: Det hender at jeg skifter mening også.
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Jeg føler meg ofte som om jeg ser så mange sider at det er vanskelig for meg å ta et ordentlig standpunkt, jeg også. Men jeg tror ofte jeg oppfattes som noe helt annet, fordi det jeg i praksis ofte gjør i en diskusjon, er å dra inn argumenter/vinklinger som jeg synes har kommet for dårlig frem, og avhengig av temperaturen på diskusjonen, kan jeg sikkert høres både mer kategorisk og mer hissig ut enn jeg egentlig er.
![]() |
#6 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Jeg er enig med HI i at enkelte ting er så viktige at uansett hva man føler er riktig, skal en standard følges. Likevel mener jeg å klare å se en sak fra flere sider. Av og til er det litt problematisk fordi "alle" føler at jeg er i mot akkurat dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Jeg mener selv at jeg er flink til å se ting fra flere sider. Dette er av de tingene jeg får skryt for på de årlige medarbeidersamtalene.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Det kommer selvsagt helt an på saken. Noen ganger så forstår jeg virkelig ikke hvordan andre kan mene det de gjør, mens andre ganger kan jeg se så mange sider at det hele blir skikkelig vanskelig.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Du har et poeng, Glitter. Det finnes saker jeg ikke klarer å forstå andres synspunkter i. Helt klart. Men jeg kan ha respekt for at det tydeligvis er mulig å ha det synspunktet da. (Og i enkelte saker kommer jeg vel ned på nivå at jeg får bare godta at det går an å bli så dum å mene noe sånt. |
![]() |
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?
Sånn er det for meg også, og jeg kan godt bruke dette forumet f.eks til å teste ut argumenter for den ene eller den andre siden før jeg klarer å bestemme meg for hva jeg synes.
![]() |
#11 |
Passiv
|
Altså - når det gjelder fp så finner jeg bare ut hva Skilpadda har formulert om saken - også kjenner jeg at det kjennes veldig smart ut. :erfaren: |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Slenger meg på Glitters innlegg. Det kommer altså helt an på saken, og også på om den berører meg personlig eller ikke. Gjør den det kan det av og til være litt vanskelig å se saken fra andre sider og jeg kan bli litt mer opphisset.
![]() |
#13 |
flisespikker
|
![]() |
#14 |
Passiv
|
Det er klart. Jeg har mine saker hvor jeg har store vansker med å se ting fra alle kanter jeg også. Men som regel har jeg ikke noe problem med å godta at det finnes flere kanter. |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Jeg ser saken ofte fra mange sider og derfor er det ikke alltid like lett å ta standpunkt. Jeg forstår f.eks. handlingen og det som kan ligge bak, men godtar ikke handlingen f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Det er ofte jeg kan være helt "avvisende" til et standpunkt, men jeg synes ofte det er interessant å prøve å se hva det er som gjør at folk mener slike ting likevel. Det å se en sak fra en "forkastelig" side betyr jo ikke at man trenger å si seg delvis enig, det handler jo egentlig bare om å prøve å forstå. (Og f.eks. rasisme eller pedofili er jo ting som jeg tror det er veldig viktig å prøve å forstå, i den forstand at man prøver å skjønne hva det er som gjør at folk ender opp med slike synspunkter eller tendenser.)
![]() |
#18 |
Smugleser
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Ja, jeg mener at jeg er i stand til å se en sak fra flere sider - siden de aller, aller, aller fleste sakene har mer enn en side. Det er ekstremt nyttig og har vært 100 % nødvendig i jobbsammenheng. Det medfører også at jeg i en del sammenhenger lider av langt fremskreden beslutningsvegring.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Dronningen av å Se Ting Fra Den Andre Siden på FP er uten tvil him. Hun kan komme inn i en tilsynelatende avgjort diskusjon med argumenter som får de mest hardnakkede til å tvile. |
![]() |
![]() |
#20 |
superbruker
|
![]() Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?Jo, jeg tror at jeg har evnen til å se en sak fra flere sider. På den måten kan man føre temmelig spennende diskusjoner med seg selv.
![]() |
|
|