Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du i stand til å se en sak fra flere sider?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-10, 10:25   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?

Slenger meg på Glitters innlegg. Det kommer altså helt an på saken, og også på om den berører meg personlig eller ikke. Gjør den det kan det av og til være litt vanskelig å se saken fra andre sider og jeg kan bli litt mer opphisset.

Gammel 04-01-10, 10:31   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Slenger meg på Glitters innlegg. Det kommer altså helt an på saken, og også på om den berører meg personlig eller ikke. Gjør den det kan det av og til være litt vanskelig å se saken fra andre sider og jeg kan bli litt mer opphisset.

Det er klart. Jeg har mine saker hvor jeg har store vansker med å se ting fra alle kanter jeg også. Men som regel har jeg ikke noe problem med å godta at det finnes flere kanter.

Og at en og samme ting kan være flere ting samtidig. Man kan føle noe sterkt selv, samtidig er det en regel på akkurat dette fra samfunnets side som motstrider det man føler mest selv. Om man da velger å følge sin egen vilje så inntar man et egoistisk standpunkt i saken. Om man velger å avstå fra egen opplevelse og godtar den tolkningen som er klargjort fra samfunnet så velger man en ikke egoistisk vinkling.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.