|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til varme barnevotterPropellen bruker disse og han er alltid varm på hendene, selv om vottene er våte. De er mye og gode og ikke minst varme. Fra Nøstebarn
|
|
|
|
#22 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Tips til varme barnevotterHer har du beskrivelsen fra Nøstebarn
|
|
|
|
#23 |
|
saftig
|
Sv: Tips til varme barnevotterJeg syns ikke de nøstebarnvottene holder på varmen, absolutt ikke. De blir fort våte, og når det er bomull innerst mot hånden blir det iskaldt. Ullforet er dessuten veldig tynt. Jeg slår et slag for tovede/hjemmestrikkede ullvotter. De er aldri kalde på hendene, selv når de kommer inn med ganske våte votter. Vi har flere par, sånn at de kan bytte når det blir for mye snø i dem. Vindvott utenpå har vi aldri brukt.
|
|
|
#24 |
|
Audacious
|
Sv: Tips til varme barnevotterVi bruker også de Camomilla viser, fra Nøstebarn. safran, jeg skjønner ikke hva du mener med bomull mot hånden, det er jo ullfrotté mot hånden?
|
|
|
#25 |
|
saftig
|
Sv: Tips til varme barnevotterNå måtte jeg ned og sjekke, og du har rett, Acsa. Jeg blandet med vottene fra Ullvatten. Nøstebarnvottene har ull innerst, men de er likevel ikke varme nok fordi de blir for fort våte. Det er ikke nok ull, de er for tynne.
|
|
|
#26 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Tips til varme barnevotterTovede ullvotter med vindvott utenpå, det er varmest. Vi bor i den kaldere delen av innlandet, de siste dagene har det vært flere og 20 minus her.
|
|
|
#27 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Tips til varme barnevotterStrikk små votter i ull - de skal sitte godt rundt hånden - ikke være for lange. Bruk gjerne superwash. Ta vindvotter eller andre votter utenpå. IKKE REGNVOTTER!
|
|
|
#28 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Tips til varme barnevotterMange gode tips her. Vi hadde nøstebarnvotten med ullfor til eldstemann, men den var på ingen måte varm nok. Da er Gullik-votten (som ligner litt) bedre, men heller ikke den holder i denne kulda. Men nå skal jeg strikke ullvotter til å ha inni, så da kan de kanskje brukes. Må bare finne en oppskrift først...
|
|
|
#29 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Tips til varme barnevotterVi har også den Nøstebarnvotten til yngste. Den er ikke varm nok nå, men et par hjemmestrikkede ullvotter inni gjør susen. Men jeg foretrekker den fra Hestra med ullfor jeg la ut før i tråden. Gutten som bruker de er god og varm.
|
|
|
#30 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Tips til varme barnevotterHvis man ikke vil strikke votter selv så ha janus veldig gode. De beste vi har er de fra i fjor fra Blåfjell-serien, de er litt tykkere, men jeg har ikke sett dem i butikk i år. Lange mansjetter har de også.
|
![]() |
|
|