Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg der

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-10, 20:44   #41
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg der

Når vi først skal ha vinter syns jeg det er flott med snø og -5 til -10 grader. Men mer enn 10 kalde som det har vært en del av her nå er for kaldt for meg. Jeg fryser inn til margen og har mest lyst til å gå i hi.

Jeg vet søren ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb på torsdag og fredag om det blir så kaldt som de sier. Jeg begynner 4.30 om morgenen og har skjørt og nylonstrømper som uniform.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:53   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Snø er vel og bra det. Men å trille vogn ute er pyton for tida (Jada, jeg kan bære, men han sovner på turen, og sover gjerne videre i vogna ute. Våkner om jeg skal knytte ham løs, kle av og legge inne, sover dessuten best ute, men det er jo tidvis i kaldeste laget...) Å kjøre bil går greit, men å parkere? Vel, vi har garasjen vår slik at når jeg rygger ut av den ret bak slik jeg pleier, for å ikke sneie borti naboen, så rygger jeg rett inn i snøaugen brøytebilen legger igjen ved lekeplassen. Litt snø, liten haug. Mye snø, DIGER haug. Så det er en utfordting å manøvrere bilen mellom snøen og naboens bil, for å si det sånn...

Mye klær er greit nok, jeg tar på meg skibukse og jakke, så drar jeg guttungen opp akebakken og løper ned igjen i en halvtimes tid, så har jeg fått god trening, mildt sagt... At jeg sikkert ikke ser så lekkert kledd ut når jeg skal på jobb heller får jeg bare leve med (dog, jeg dropper stilongs og skibukse på jobb da...) Vinter er ikke så ille, rent bortsett fra at jeg er usikker på om jeg KOMMER meg på jobb, dvs, får ut bilen uten å skade naboens. Så om bare den der snøhaugen utenfor garasjoen forsvant, og fortauene muligens ble skrapet slik at man kan trille på dem (å trille i veien er den eneste muligehten, men veiene er smalere pga brøytekanter og det spruter fra biler på saltet vei, saltet vei er dessuten også småtungt å trille på i motbakke...) så hadde det ikke vært så ille.

Dog, det ER lettere å hente posten når man bare kan ta guttungen på hofta og rusle opp, i stedet for å måtte kle på ham tre lag med klær for å gjøre det. Da blir posten hentet når vi likevel er ute. Og siden gangveien vi pleier ta når vi skal på trilletur er umulig å forsere med vogn, det innebærer "fjellklatring" på en brøytekant, så går vi forbi postkassa på den litt tunge omveien vi må gå når vi skal ut på tur. Så det ordner seg nå.

Heller snø enn slaps, men jeg skal ikke nekte for at jeg gleder meg til vår og sommer...

Gammel 05-01-10, 20:54   #43
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Når vi først skal ha vinter syns jeg det er flott med snø og -5 til -10 grader. Men mer enn 10 kalde som det har vært en del av her nå er for kaldt for meg. Jeg fryser inn til margen og har mest lyst til å gå i hi.

Jeg vet søren ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb på torsdag og fredag om det blir så kaldt som de sier. Jeg begynner 4.30 om morgenen og har skjørt og nylonstrømper som uniform.

Ehh, bytte når du kommer frem? Det finnes vel et toalett der som du kan bytte fra ullstilongs til nylon på?

Gammel 05-01-10, 20:58   #44
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg har aldri vært det minste glad i vinteren, men etter å ha blitt mer og mer "allergisk" mot varme - klarer ikke gjøre stort annet enn å ligge rett ut med bordvifta mot meg når gradestokken kryper over 25 grader i skyggen - så har jeg funnet ut at jeg mer eller mindre elsker vinteren. :litt sjokkert over eget endringspotensiale:
Kulda kan man faktisk kle seg mot, varmen er helt umulig å skjerme seg fra. Selv de 20 minuttene i 10-12 minus og vind som jeg ventet på den forsinkete bussen var enkle å leve med. Bare jeg slipper varmen!
Og den nydelige vinteren vi har nå med masse snø og *knirk-knirk* når man går er flott, syns jeg.

Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:02   #45
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ha snø.
Sånn som det er her nå, med omtrent 5 cm snø og 25 minusgrader, r det rett og slett ikke levelig.
Vi har gått i dvale ...

Gammel 05-01-10, 21:07   #46
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En vinter hvor det er passe med snø, sol og 4-5 kuldegrader uten vind, se det kan jeg godt leve med. :kresen:

Gammel 05-01-10, 21:38   #47
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Synes faktisk det går ganske greit nå om det ikke blir stort kaldere enn minus 13-14. Har liksom vendt meg til det litt.

Synes det var mer slitsomt i fjor da det snødde og snødde så vi ikke ante hvor vi skulle gjøre av all snøen til slutt.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:43   #48
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Godt det er flere enn meg.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:46   #49
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

En vinter hvor det er passe med snø, sol og 4-5 kuldegrader uten vind, se det kan jeg godt leve med. :kresen:

Må bare si meg enig med Inagh.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:53   #50
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fungerer bra ned til -10. Nå er det -20, og det er kaldt.
Har mest lyst til å holde ungene hjemme fra skole og barnehage og bare kose oss hjemme med vedfyring og spill. Men, det går jo ikke.
Ellers syns jeg det er helt greit med vinter når det er vinter. Slapsevinter er ikke å foretrekke, men hvis alternativet er -20 så er det kanskje det allikevel.

Gammel 05-01-10, 21:56   #51
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Er det bare meg som ikke liker snø og kulde? Jeg er drittlei og skikklig negativ.
Det er iskaldt, man må ha mye klær på bare for ut å starte bilen. Ikke går det å gå i pene støvletter for de passer ikke med tykke ullsokker oppi. Ingen pene jakker og bukser passer for man må jo ha to,tre lag med klær under. Jeg går her som en "boms".
Det er kaldt i kjelleren, kaldt å ta en dusj. Ungene er lei snøleking og fryser, dermed er det inn etter 15 min. utelek og vått og hvitt i hele gangen.
Ingen lysning i følge yr.no heller.
Noen mer negativ?

Uff, da.

Nei, dessverre. Ingen sympati. Jeg elsker snø og kulde. Vel vitende om at det nok ikke varer så lenge.

Jeg blir derimot trøtt og irritabel av varme. Ikke i "syden", men i Norge, av en eller annen grunn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 22:20   #52
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes uten tvil at -20 er mye bedre enn slapsføre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 22:27   #53
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klaget veldig over varmen her i fjor og fikk til svar at "det ikke var lov". Er det lov å henvise til denne tråden neste gang jeg forgår av varme?

Gammel 05-01-10, 22:42   #54
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Uff, da får du vondt i sjela av meg. Jeg føler at det ikke er "lov", men orker nesten ikke temperaturer over 25. I syden er det annerledes, der kan man kjøle seg ned i basseng eller sjø, liksom. Og være svett hele dagen. Her er det bare ekkelt. Men er ikke det ok, da, synes du, det at man reagerer ulikt? Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal ha mindre lov til å klage over varmen, faktisk. Det er jo ikke moro (og ikke selvvalgt) å være kronisk trøtt og svett og irritabel av varme.

Gammel 05-01-10, 22:56   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, det kan jeg skjønne. Det må være pyton å ikke kunne komme seg ut. Det har jeg all respekt for at er kjipt. Det er ikke så kaldt her som hos deg, antakelig, men jeg nyter nå den kulda som er og håper at sommeren bringer med seg masse fint vær, men helst ikke over 25...

Gammel 05-01-10, 23:12   #56
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Skjønner den. Men jeg bor i helt feil klima for min helse. Er muggsoppallergisk og bor i fuktig klima. Dessuten haater jeg vind og regn og slaps. Det er bare det verste. Nei, jeg foretrekker tørt klima, kaldt som varmt.

Gammel 05-01-10, 23:14   #57
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fryser så lett, og jeg sliter med å holde varmen nå for tiden. Og det er et pes å passe på at barna har nok klær på seg, og det er et evig rot i gangen på grunn av alle lagene med klær som skal av og på - på fem familiemedlemmer. Og det er altfor kaldt for ettåringen å være ute, så det blir mye innesitting. Nok nå.

Men jeg klarer jo å se at det er pent ute med snøen og frosten.

Gammel 05-01-10, 23:25   #58
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Selv om jeg setter pris på vinteren, vil ikke det si at jeg ikke ser frem til å ta på ungene shorts og t-skjorte og labbe ut døra. Hilsen bruker minst 20 min på yttertøy hver morgen og har på fire lag med ull - inne.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 00:15   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det eneste som kan være plagsomt er kald bil

Ikke bare kald bil, men alle disse humpene av is og snø i veiene (ikke på hovedveiene da, heldigvis), som gjør at bilen hopper opp og ned og i alle retninger når man kjører. DØDSIRRITERENDE! Gleder meg veldig til all snøen er borte, mye bedre å kjøre bil da.

Gammel 06-01-10, 00:58   #60
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg hater kulde. Kroppen min virker ikke i det hele tatt. Jeg bruker opp mot 2 timer på å mykne opp stive ledd hver morgen. Må kle på meg tonnevis med klær og det tar uhorvelig lang tid å komme seg ut døra. For ikke å snakke om at bilen aldri blir varm. Det å kjøre iskald bil lenge er vondt.
Og så er det jo Lillen da, som ikke tåler kulde. Hun får utslett og frostskader bare hun ser ut omtrent nå for tiden. Og så er det full runde med feber og sutring når vi har fått tint henne opp.
Nei, gi meg heller mange måneder med temperaturer på over 25 plussgrader, da begynner jeg å fungere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.