|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derNår vi først skal ha vinter syns jeg det er flott med snø og -5 til -10 grader. Men mer enn 10 kalde som det har vært en del av her nå er for kaldt for meg. Jeg fryser inn til margen og har mest lyst til å gå i hi.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derSnø er vel og bra det. Men å trille vogn ute er pyton for tida (Jada, jeg kan bære, men han sovner på turen, og sover gjerne videre i vogna ute. Våkner om jeg skal knytte ham løs, kle av og legge inne, sover dessuten best ute, men det er jo tidvis i kaldeste laget...) Å kjøre bil går greit, men å parkere? Vel, vi har garasjen vår slik at når jeg rygger ut av den ret bak slik jeg pleier, for å ikke sneie borti naboen, så rygger jeg rett inn i snøaugen brøytebilen legger igjen ved lekeplassen. Litt snø, liten haug. Mye snø, DIGER haug. Så det er en utfordting å manøvrere bilen mellom snøen og naboens bil, for å si det sånn...
![]() |
#43 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg der
Ehh, bytte når du kommer frem? Det finnes vel et toalett der som du kan bytte fra ullstilongs til nylon på?
![]() |
#44 |
Passiv
|
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derJeg har aldri vært det minste glad i vinteren, men etter å ha blitt mer og mer "allergisk" mot varme - klarer ikke gjøre stort annet enn å ligge rett ut med bordvifta mot meg når gradestokken kryper over 25 grader i skyggen - så har jeg funnet ut at jeg mer eller mindre elsker vinteren. :litt sjokkert over eget endringspotensiale: |
![]() |
![]() |
#45 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derJeg vil ha snø.
![]() |
![]() |
#46 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derEn vinter hvor det er passe med snø, sol og 4-5 kuldegrader uten vind, se det kan jeg godt leve med. :kresen:
![]() |
#47 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derSynes faktisk det går ganske greit nå om det ikke blir stort kaldere enn minus 13-14. Har liksom vendt meg til det litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derGodt det er flere enn meg.
![]() |
![]() |
#49 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Må bare si meg enig med Inagh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derJeg fungerer bra ned til -10. Nå er det -20, og det er kaldt.
![]() |
#51 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derJeg synes uten tvil at -20 er mye bedre enn slapsføre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derJeg klaget veldig over varmen her i fjor og fikk til svar at "det ikke var lov". Er det lov å henvise til denne tråden neste gang jeg forgår av varme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derUff, da får du vondt i sjela av meg. Jeg føler at det ikke er "lov", men orker nesten ikke temperaturer over 25. I syden er det annerledes, der kan man kjøle seg ned i basseng eller sjø, liksom. Og være svett hele dagen. Her er det bare ekkelt. Men er ikke det ok, da, synes du, det at man reagerer ulikt? Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal ha mindre lov til å klage over varmen, faktisk. Det er jo ikke moro (og ikke selvvalgt) å være kronisk trøtt og svett og irritabel av varme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derJa, det kan jeg skjønne. Det må være pyton å ikke kunne komme seg ut. Det har jeg all respekt for at er kjipt. Det er ikke så kaldt her som hos deg, antakelig, men jeg nyter nå den kulda som er og håper at sommeren bringer med seg masse fint vær, men helst ikke over 25... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derSkjønner den. Men jeg bor i helt feil klima for min helse. Er muggsoppallergisk og bor i fuktig klima. Dessuten haater jeg vind og regn og slaps. Det er bare det verste. Nei, jeg foretrekker tørt klima, kaldt som varmt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derJeg fryser så lett, og jeg sliter med å holde varmen nå for tiden. Og det er et pes å passe på at barna har nok klær på seg, og det er et evig rot i gangen på grunn av alle lagene med klær som skal av og på - på fem familiemedlemmer. Og det er altfor kaldt for ettåringen å være ute, så det blir mye innesitting. Nok nå.
![]() |
#58 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derSelv om jeg setter pris på vinteren, vil ikke det si at jeg ikke ser frem til å ta på ungene shorts og t-skjorte og labbe ut døra. Hilsen bruker minst 20 min på yttertøy hver morgen og har på fire lag med ull - inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ikke bare kald bil, men alle disse humpene av is og snø i veiene (ikke på hovedveiene da, heldigvis), som gjør at bilen hopper opp og ned og i alle retninger når man kjører. DØDSIRRITERENDE! Gleder meg veldig til all snøen er borte, mye bedre å kjøre bil da.
![]() |
#60 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg derJeg hater kulde. Kroppen min virker ikke i det hele tatt. Jeg bruker opp mot 2 timer på å mykne opp stive ledd hver morgen. Må kle på meg tonnevis med klær og det tar uhorvelig lang tid å komme seg ut døra. For ikke å snakke om at bilen aldri blir varm. Det å kjøre iskald bil lenge er vondt.
![]() |
|
|