Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner dere Drømmehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 15:32   #41
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner dere Drømmehagen?

Jeg ser barne-tv med ungene, ja. Det synes jeg er naturlig i forhold til å engasjere meg i forhold til hva de er opptatt av.

Jeg synes nå også at målgruppen Drømmehagen henvender seg til er for unge til å se for mye tv. Min to-åring så også på det altså, men jeg ser det ikke som noen krise (heller en gode) at hun har mindre utvalg.

Gammel 06-01-10, 15:34   #42
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det var litt feil formulert, jeg sitter jo og ser selv. Dere skjønte hva jeg mente.

Jada.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:37   #43
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Bryr meg mindre om akkurat det. Det er "verre" at barneTV er flyttet fra ener'n, siden jeg med PVR'en min faktisk fikk sett Dagsrevyen, - vi henger ofte litt etter skjema slik at middagen ikke er ferdigspist til barneTV. Men, siden planene for 2010 inkluderer et mindre nært forhold til TV'en, så kommer det sikkert noe godt ut av dette også.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:40   #44
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Man får mene hva man vil om det, men ansiktsuttrykket til jentungen på 20 mnd er en fornøyelse å se hver gang Drømmehagen starter. Så står hun på gulvet og smiler, og gjør de samme bevegelsene.

Så får det bare være "hjernedødt" - det er ikke akkurat laget for å stimulere hjernen til voksne folk. Det blir det samme som med Teletubbies - "dumt", men ungene i aldersgruppen det er beregnet for elsker det ofte.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:42   #45
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det må da gå an å lage tv for barn uten å fordumme dem også?

Gammel 06-01-10, 15:42   #46
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge de har noe annet alderstilpasset i samme sendeflate så ser jeg ikke problemet. Ulike show kommer og går.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:42   #47
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Selvom alle mine liker drømmehagen så klarer jeg ikke å hisse meg så veldig opp over at det er borte. Vi fikk mye ut av drømmehagen de to årene som det gikk, men overlever nok at det ikke sendes lenger. Lurer på hvor aktiv hun på 2,5 er når moren må ut i Dagbladet for å klage på at hun ikke får sine 30 minutter på sofaen. Kan jo være at hun har flere barn, men fikk ikke det inntrykket. Misforstå meg rett, jeg liker også å slappe litt av mens de små ser på barnetv, men det hadde ikke falt meg inn å gå til avisen for å klage hvis jeg ikke fikk det.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:44   #48
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillebror ropte "neeeiiiii" hver gang det sto på på slutten, så jeg antar han var _litt_ lei

Gammel 06-01-10, 15:44   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når Redaktøren sier følgende så syns jeg disse foreldrene er over kanten sutrete:

Sitat:

Redaktør Nils Stokke i NRK Super sier Drømmehagen ikke forsvinner fra skjermen, men får en ny sendetid på formiddagen. Andre programmer — rettet mot samme målgruppe — vil gå inn i 17.30-halvtimen.

— «Drømmehagen» har gått klokka 17.30 i et par år og får nå en pust i bakken. Det kommer tilbake om en uke eller to, men da på formiddagen. Vi har erstattet det med «Fantorangen», som også har de aller minste barna som målgruppe. Jeg er ganske sikker på at det er like bra, sier Stokke til Dagbladet.

Gammel 06-01-10, 15:44   #50
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor er gruppen for oss som synes at verden er et bedre sted uten Drømmehagen?

Jeg skjønner forøvrig ikke problemet. Den finnes da på DVD?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:45   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

På hvilken måte fordummer man dem? Programmet er jo beregnet på de minste? Det er vel heller motsatt, jeg trodde det var et slags pedagogisk program.

Gammel 06-01-10, 15:46   #52
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvor er gruppen for oss som synes at verden er et bedre sted uten Drømmehagen?

Her!

Drømmehagen pedagogisk? Hvor da? Min minste fyller altså to i morgen og mister interessen midtveis i programmet.
Jeg mener ikke at alt barne-tv må være pedagogisk, men hvis så små barn først skal se på tv så burde det vel være noe som stimulerer og utvikler litt?

Gammel 06-01-10, 15:46   #53
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sauen Shaun er genialt! Det kan jeg være med og sutre over.

Den digger Lillebror Sendes ikke den lenger?

Gammel 06-01-10, 15:47   #54
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, men Drømmehagen er da ikke fordummende for en ettåring? Absolutt ikke. Ettåringer er jo domme som brø og elsker repetisjoner, fine farger og enkle historier.

Og så er jeg enig med Iset, at en voksen synes noe er kjedelig og repetitivt bør ikke ha noe å si for en barne-TV, herlighet, Drømmehagen er da ikke noe mindre repetitivt enn Skavlan for eksempel.

Gammel 06-01-10, 15:48   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Her!

Drømmehagen pedagogisk? Hvor da? Min minste fyller altså to i morgen og mister interessen midtveis i programmet.

Det at ikke alle barn liker det betyr ikke at det ikke er pedagogisk da. Jeg syns det er ganske pedagogisk lagt opp, med regler, sang, gjentakelse, farger, former og musikk. Så selv om jeg personlig ikke likte det, så kan jeg godt se at det er basert på noe som ikke bare er tull og fanteri.

Gammel 06-01-10, 15:48   #56
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Det finnes da vel ikke voksne som sitter og akker og stønner seg over barne-tv? Det er ikke det det er snakk om. Mer hva foreldre vil at barna skal få ut av det å se på tv. Og jeg er ikke enig i at 1-åringer er dumme.

Gammel 06-01-10, 15:48   #57
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, Mini har faktisk () vokst fra Drømmehagen. Hun er derimot blitt Teletubbiejunkie, og kommer stadig vekk trekkende med den ene TeletubbieDVDen vi har.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:49   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo ha litt å gjøre med smak også? Unger liker ikke alltid de samme programmene. Mulig din unge er smarte enn min (knegg) men min nesten-toåring elsker hvertfall Drømmehagen.

Gammel 06-01-10, 15:49   #59
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Den digger Lillebror Sendes ikke den lenger?

Joda, det sendes. Før jul og jula var det en rekke nye episoder (sesong 3).

Men Shaun blir vel gjerne for de som er kommet forbi Drømmehagen-stadiet.... (men riktignok genialt med at det kan være utrolig morsomt for noen på 3, 30 og 60+...)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:51   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Sauen Shaun kan jeg bruke litt mer kalorier på. Det irriterer meg at de har laget dukkene styggere med den utbyttbare munndelen. Hva skjedde med ordentlig håndverk. Hæ?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.