|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
"De"
|
![]() Den tåpelige stearintrådenDette er egentlig en helt meningsløs tråd. Men siden jeg irriterer meg så inni hampen over dette må jeg likevel få klarhet i dette;
![]() |
#2 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenEtt tips til brenning av kubbelys: La det brenne ca 3 timer første gangen, da brenner det hele lyset.
![]() |
#3 |
I farta!!
|
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenSlike rillekubbelys kjøpt på matbutikken er dei beste. Dei brenn fint og brenn ned så og si alt.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenJeg har kjøpt kubbelys av 100 % stearin som brenner hele. Dvs. det blir en liten grop, men sidene smelter også ned.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenLa det brenne lenge, og hjelp det litt med å trykke inn kanten når det slukkes/unerveis, det hjelper på mange lys. Men ikke alle. Vi har et helt idiotisk et nå, det har en helt sprø konsistens og knekker rett og slett om man prøver, og selvo m det brenner i timesvis, klarer det ikke brenne helt ut, og det fargede laget ytterst smekter i alle fall ikke av seg selv, men brekker evt om man prøver brette det litt inn... Jadda, gleder meg til det er oppbrent. Måtte skjære av en god del igår, for at det skulle være mulig å komme helt ned til veiken for å tenne det, og at flammen skulle stikke opp over kanten.
![]() |
#7 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenEllers så jeg på et program der det var noen som smeltet den stearinen som var igjen, helte den opp i et glass, satt oppi en ny veke og vips hadde de et nytt lys.
![]() |
#9 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenJeg har ikke lest andre svar i tråden, men svarer allikvel. Jeg har fått tips flere plasser om å la lyset brenne helt ut til kanten første gangen jeg brenner lysene. Da skal de brenne skikkelig.
![]() |
#10 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenDe kubbelysene i 4 eller 5 pack fra Nille funker kjempefint hos oss. Ikke renner de og de brenner kjempefint og lenge.
![]() |
#11 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenTyri sine lys brenner godt syns jeg. De selges på plantasjen og har rillete overflate
![]() |
#12 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenMin erfaring er at er kubbelysene tykke nok blir det en grop i de uansett. Men jeg synes lyseffekten av det kan være ganske fin jeg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Den tåpelige stearintråden
Jeg tar vare på alle stumper og rester av lys, og lager nye :-)
![]() |
#16 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenJeg har brukt kremmerhuset sine kubbelys i jula, og mine har ikke blitt sånn.
![]() |
#17 |
Pauset
|
Glemte å si at Nillelys soter fælt, men det positive er at de drukner ikke i stearin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenJeg synes alle mine kubbelys drukner i sitt eget indre jeg, samme hvor kort eller lenge de brennes eller hvilken produsent de er fra, så jeg har i grunnen resignert. Må det ikke være sånn, altså? :øyner håp: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tåpelige stearintrådenBare ikke kjøp snøballysene (stearinlys som ser ut som en snøball) på Nille. De brenner kun halvveis ned og så er det slutt på veken (skrives det sånn?). Har et halvbrent lys i vinduet hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Det har jeg ikke svar på, men vet at neste års 3-åringer kan læres å ikke gjøre det
![]() |
|
|