Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Navneskilt på vogn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-07, 23:20   #181
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Navneskilt på vogn

Navnesmokk har jeg heller ikke sett her borte. Det er uansett uaktuelt for oss siden snuppa kun vil ha en type smokk og de må kjøpes på spesialbutikk.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 00:33   #182
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi har hatt det helt likt. Vi var trendsettere. :rört: Men jeg fikk min först. verbevist:

Meget mulig at du var først DERSOM du bodde i Nederland før 2005 og DERSOM du har eldre barn enn meg.

Gammel 22-01-07, 00:35   #183
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Dette vet du mye mer om enn meg. :helt komfortabel med det: Jeg mente det siste, ja. Det var trangt, fullt av folk som klappet.

Jøss...da må det være noen år siden... Finnes det folk som fortsatt klapper?? Helt ærlig har jeg ikke opplevd klappende passasjerer siden begynnelsen av 90-tallet en gang.... Men så jobber jeg i ruuuuuuuuuuuuuuuteflyselskap jeg da :ypper:

Gammel 22-01-07, 00:41   #184
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Navneskilt på vogn

Navnesmokker har jeg heller aldri likt nei. Og ikke sett behovet for, da snuppa bare har brukt smokk til soving når hun var mindre, og i bhg. lå den i vogna hennes. Og uansett skulle hun kunn ha en type så.
Navneluer ol. er også bannlyst her.
Snuppa skal få refleksvest som man kan skrive navnet til barnet i refleks på, men det skal ikke stå navnet hennes, men et eller annet kallenavn.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 00:41   #185
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jøss...da må det være noen år siden... Finnes det folk som fortsatt klapper?? Helt ærlig har jeg ikke opplevd klappende passasjerer siden begynnelsen av 90-tallet en gang.... Men så jobber jeg i ruuuuuuuuuuuuuuuteflyselskap jeg da :ypper:

Det kan jeg erindre :yppertilbake:

Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 00:42   #186
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg antar forøvrig at alle som er mot skilt grunnet navn ei heller har navnesmokk.

Vannvittig praktisk i barnehagen med navnesmokk (selv om hun bruker den lite der)!!! Heller det enn at tulla mi sutter på en annen sin smokk Så man trenger ikke å like skilt selv om man synes det er praktisk med navnesmokk

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 00:46   #187
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg antar forøvrig at alle som er mot skilt grunnet navn ei heller har navnesmokk.

Neh, har akkurat fått tre i posten fra navnesutten.dk, som jeg fant link til her inne. De er nemlig praktiske på barnepassen på treningssenteret, og for 80 kr ble det ikke langt unna det jeg må betale for de smokkene snuppa vil ha i butikken. Ellers synes jeg Hattifnattens løsning er vel så god!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 00:48   #188
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri hatt noen produkter med noe navn på, til noen av ungene.

Da måtte jeg i så fall spesialbestilt, siden de har så skjeldne navn. Kan ikke kjøpe sånne bamser med navn på, engang, til de.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 09:23   #189
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Meget mulig at du var først DERSOM du bodde i Nederland før 2005 og DERSOM du har eldre barn enn meg.

Jeg bodde i Nederland för det, ja, men fant vognen da jeg var paa besök der en gang etter at jeg hadde flyttet. Hadde aldri hört om den för, men falt pladask. Det var i begynnelsen av 2003. Har ikke angret etterpaa :blid: , men jeg synes det er komisk med alt det hysteriet omkring vognen. Det er jo tross alt bare en vogn, dog den beste.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 09:47   #190
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så lite opplyst at jeg ikke visste at man driver og henger på navneskilt på vognene. Jeg kan ikke si at jeg noen gang har sett navneskilt på vogner heller. Men altså, jeg måtte jo finne ut av det da, hvordan dette ser ut og greier. Havnet på et navneskilt side, og da lo jeg høyt og støyende. Noe så teit.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 11:20   #191
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Navneskilt på vogn

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Snuppa skal få refleksvest som man kan skrive navnet til barnet i refleks på, men det skal ikke stå navnet hennes, men et eller annet kallenavn.

Jøss, dette synes jeg er litt overdrevent. Er det så farlig at barnet har navnet sitt synlig skrevet på noe så praktisk som en refleksvest?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 11:29   #192
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

April 2006. Fremdeles litt skuddredd.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:19   #193
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Navneskilt på vogn

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jøss, dette synes jeg er litt overdrevent. Er det så farlig at barnet har navnet sitt synlig skrevet på noe så praktisk som en refleksvest?

Hva er det praktiske med å ha navnet hennes på den da?

Det blir som med navneluer, jeg vil ikke ha det heller.
Man annonserer jo for hele verden hva barnet heter.
Ikke det at hun noen gang er alene, men tenk om marerittet skulle intreffe og hun ble borte for meg, da vil jeg ikke at uvedkommende skal vite hva hun heter.
Barn blir lettere med noen som vet navnet dems fordi navnet er så personlig.

(og hvis det ikke kom fram så er det navnet i tillegg til refleksstripene på vesten, man kan velge mellom refleks, svart og hvit skrift tror jeg det var, så det har ingen funksjon, det er bare ekstra dill)

Gammel 22-01-07, 14:32   #194
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Navneskilt på vogn

Ikke det at hun noen gang er alene, men tenk om marerittet skulle intreffe og hun ble borte for meg, da vil jeg ikke at uvedkommende skal vite hva hun heter.

(og hvis det ikke kom fram så er det navnet i tillegg til refleksstripene på vesten, man kan velge mellom refleks, svart og hvit skrift tror jeg det var, så det har ingen funksjon, det er bare ekstra dill)

Hva med merking av tøy i barnehagen da?

Gammel 22-01-07, 14:33   #195
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Eeehm... Kanskje at det er lettere å skille vesten hennes fra et titalls andre vester når man omgås andre barn?

Gammel 22-01-07, 14:39   #196
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Navneskilt på vogn

Eeehm... Kanskje at det er lettere å skille vesten hennes fra et titalls andre vester når man omgås andre barn?

Kan ikke si jeg har hatt det problemet før gitt, hun har hatt vest uten navn til nå, ikke engang merket har den vært :shock:

Gammel 22-01-07, 14:42   #197
lil'c
Passiv

Standard

Hva med merking av tøy i barnehagen da?

Ja hva med det?
Den brukes ikke i bhg. faktisk, de har egne vester, så den ligger bare i bunn av sekken hennes, umerket som nevnt.
Den nye kan jeg jo altids prøve å huske å stemple navnet hennes inni.
Jeg merker jo klærne hennes, men det er jo inni dem, ikke utenpå, det blir litt forskjell.
Og man må jo ikke skrive navnet engang, initialer holder lenge.

Gammel 22-01-07, 14:42   #198
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Her tenker jeg helt omvendt av deg. Jeg ville synes at det var betryggende at noen kunne nevne barnet mitt ved navn dersom hun kom bort fra meg. Nettopp for at hun da ville føle seg tryggere.
Jeg anser sjansen for at hun treffer på noen som ønsker å hjelpe henne er vesentlig større enn at hun møter noen med skumle hensikter. Men her er vi jo forskjellig!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:43   #199
lil'c
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Her tenker jeg helt omvendt av deg. Jeg ville synes at det var betryggende at noen kunne nevne barnet mitt ved navn dersom hun kom bort fra meg. Nettopp for at hun da ville føle seg tryggere.
Jeg anser sjansen for at hun treffer på noen som ønsker å hjelpe henne er vesentlig større enn at hun møter noen med skumle hensikter. Men her er vi jo forskjellig!

Hvis noen spør, kan hun jo selv si navnet sitt til dem. Men ingen kan si det først og skape falsk trygghet.
Man vet aldri hvem man møter, det er vel poenget.

Gammel 22-01-07, 14:43   #200
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.