Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

My cinnamon girl-kjoler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 12:54   #41
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: My cinnamon girl-kjoler

De er normale/litt store i størrelsene, både til voksne og barn.
Jeg bruker 42/44 og tunika i L er helt perfekt. Kunne kanskje hatt M også, iallefall i fleece-kjolen.

Kjøpte lys blå cordkjole til niesen min på snart 16 mnd, hun fikk i str 1 år og kunne ikke brukt 2 år. Kjolen var ganske lang til henne men fin på ermene. Hun kan bruke den til hun er 2.

Kusine 2 er 4 år og normal i størrelsen, hun fikk kjole str 5 år og den virket bittelitt stor men helt grei siden det var strikk i ermene. Hun kan bruke den til hun er 6 vil jeg tro.

Datteren min er 2 år og 4 mnd (normalt stor) har bukse i str 2, den har hun brukt fra hun var 1 og bruker fint fortsatt. Fordi det er strikk nede og i livet går dette fint. Tunikaen er i str 2, med strikk på ermene, så den har hun også brukt fra hun var 1 år og den passer fortsatt fint.
Nå har hun en annen bukse i str 3 år (beige cord) med strikk i ben og livet, den sitter fint og passer sikkert til hun er godt over 3.

Så strikk her og der gjør at størrelsene er fleksible, og likevel får et herlig design.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 18:00   #42
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Fått pakkelappe i dag, skal stikke og hente etterpå. Bra med post på den lokale bensinstasjonen!!

Jeg lurer på om kjolen kan bli litt stor for meg. Og ungene også, tok i litt der, men det er bomullskjolene.

Gammel 06-01-10, 18:30   #43
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Fått pakkelappe i dag, skal stikke og hente etterpå. Bra med post på den lokale bensinstasjonen!!

Jeg lurer på om kjolen kan bli litt stor for meg. Og ungene også, tok i litt der, men det er bomullskjolene.

Blir spennende og høre hvordan kjolene du bestilte passer.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 19:06   #44
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Er de store i størrelsen altså? Er den lang til henne også som ordentlig kjole?

Kjolen går ned til leggen på henne, så det er som en ordentlig kjole, ja.

Jenta mi har denne:

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 22:38   #45
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Nå er pakken åpnet, klærne var kjempefine!!

Men det ser ut til at jeg må returnere og bytte, kjolen min ble for stor. Jeg bestilte XL, og jeg må nok ha L. Bruker rundt 44 i andre klær nå, men er jo på vei nedover. Kanskje jeg skulle tatt M? Den var romslig og god, og litt for lang i armene også.

Har ikke fått prøvd barnas kjoler, det var de cord-kjolene. Bestilte 2-3 år til snart toåringen, og 5-6 år til 4-åringen. Men det haster jo ikke med å bruke de, så mulig jeg beholder dem.

Gammel 07-01-10, 18:30   #46
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvordan er voksenkjolene i størrelse? Hvilken størrelse har du i denne kjolen og hvilken størrelse kjøper du da i andre klær?

Jeg gikk ned en størrelse i denne ifht annet tøy. Jeg drar en størrelse ekstra bare over brystet og akkurat der har disse god elastisitet.

Gammel 07-01-10, 21:13   #47
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vi fikk i går. Nydelig kjole, i lyseblå cord. Snuppa fikk 2-3 år (hun er 22 mnd) og den var stor, men ikke altfor stor.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 18:55   #48
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Tips: de begynner med salg på nettsidene til fredag.

Jeg finner ikke noe salg, jeg.

Gammel 08-01-10, 19:33   #49
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg finner ikke noe salg, jeg.

Ikke jeg heller.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 20:41   #50
IOA

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke jeg heller.

Det var da enda godt at det ikke bare gjaldt meg!

Gammel 09-01-10, 11:33   #51
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer tilbud snart, de var litt sene med å legge ut, ca 30%.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 14:56   #52
IOA

IOA sin avatar

Standard

Kult!

Gammel 09-01-10, 17:30   #53
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mer eller mindre bodd i min fleecekjole den siste uken....

Den har vært helt herlig i -20 grader og flere!

Gammel 09-01-10, 17:47   #54
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg gikk ned en størrelse i denne ifht annet tøy. Jeg drar en størrelse ekstra bare over brystet og akkurat der har disse god elastisitet.

Ja, den er faktisk ganske stor i størrelsen med unntak av plass til puppene. Jeg klarte ikke å samle alt av pupper over sømmen, selv ikke med minimizer-BH.

Gammel 09-01-10, 19:50   #55
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken størrelse må jeg ha da når jeg er en str. 38? Holder det med S når jeg ikke har noe puppestell som trenger god plass?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 13:15   #56
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, den er faktisk ganske stor i størrelsen med unntak av plass til puppene. Jeg klarte ikke å samle alt av pupper over sømmen, selv ikke med minimizer-BH.

Skulle jeg hatt puppene over sømmen burde jeg gått opp tre-fire størrelser, da er det penere med søm på puppen enn en gedigen sekk.

Gammel 10-01-10, 13:17   #57
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Skulle jeg hatt puppene over sømmen burde jeg gått opp tre-fire størrelser, da er det penere med søm på puppen enn en gedigen sekk.

Antageligvis. Jeg klarte forresten å dra nok i den til at de kom over sømmen.

Gammel 10-01-10, 13:35   #58
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Voksen kjolene; er det stor krage påde med krage?

Gammel 10-01-10, 14:19   #59
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Det kommer tilbud snart, de var litt sene med å legge ut, ca 30%.

Er det salg i butikken i Bogstadveien? For det er ikke noe nettsalg ennå.

Gammel 13-01-10, 13:28   #60
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Finner ikke noe salg på nettstedet enda jeg - noen som vet?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.