Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Noe pels ok?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 14:17   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe pels ok?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg synes ingen pelser er pene. For å si det sånn.
Oppdrett er grusomt synes jeg. Jeg har ikke noe forhold til pels egentlig, og kommer aldri til å bruke det, uansett opphav og dyr.

Men skinnsko og saueskinn da?

Jeg tror det er så og si umulig å unngå å på noen måte bruke biprodukter av skinn eller pels.

Når det gjelder fuskepels så syns jeg disse har blitt så fine og ekte utseende at mange av dem sender ut akkurat samme signal som ekte pels. Og om man er mot pels, hvorfor bruke det som likner da?

Kanskje man heller burde diskutere med generell dyrevelferd enn akkurat pels også, for det er ikke bare i pelsdyrnæringen at dyrene sliter. Dyr på bås er vel ikke akkurat plaget med å ha for god plass å røre seg på de heller. Når man sammenlikner størrelse i forhold til bur/bås.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.