Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Avsporing fra tråden om å gjenkjenne FP-ere. Ville du gitt deg til kjenne?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 19:37   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden om å gjenkjenne FP-ere. Ville du gitt deg til kjenne?

Jeg har bare opplevd å se Kirsebær uten å gjort meg til kjenne. Jeg synes man bør gjøre seg til kjenne (iallefall når det er folk jeg liker, sånn som bæret) - men jeg ble overveldet av en akutt sjenanse.

Jeg har opplevd at ei presentererte seg for meg - og jeg synes det var veldig hyggelig.

Gammel 10-01-10, 19:41   #22
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Neppe. Ikke uten at det var i en kontekst hvor jeg kunne få et inntrykk av vedkommende først.

Andre måtte gjerne hilst på meg, men da helst ikke med publikum.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 19:46   #23
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du gjenkjente en FP-er fra bilde som du har sett her i forumet/tidligere forum eller gjenkjente personen på en annen¨måte. Hadde du da gitt deg til kjenne og hilst på vedkommende?

Det kommer an på om jeg føler at jeg 'kjenner' vedkommende, eller har lyst til å bli nærmere kjent.

Hvordan ville du reagert dersom noen gjenkjente deg og gav seg til kjenne. Ville du synes det var koselig eller ville du helst at personen skulle latt være?

I de fleste tilfeller ville det vært kjekt, tror jeg. Jeg har aldri opplevd det.

Gammel 10-01-10, 19:49   #24
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Å sitte og snakke med noen i RL som jeg kjenner igjenn fra nett uten å gi meg til kjenne ville være vanskelig. Mere vanskelig dess mere vedkommende hadde sagt om seg selv. Informasjon de da ikke ville vite jeg hadde. Da hadde jeg nok gitt meg til kjenne.

Jeg hadde syntes det var ok om noen ga seg til kjenne. I noen tilfelle der noen tydelig missliker meg på nett, ville det kanskje ikke vært udelt positivt. Likevel ville jeg heller ha vist.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 19:50   #25
Left
Passiv

Standard

Enig med Nessie. Jeg gikk etter en annen bruker her på IKEA forleden, men sa ikke "hooooohoooooo her er jeg"

Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 19:52   #26
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis jeg gjenkjenner noen ville jeg sagt ifra, og hvis noen kjente igjen meg ville jeg likt å vite det. Om vedkommende fremdeles ønsket å være anonym hadde jeg satt pris på om vedkommende hadde sendt en melding til noen andre som kunne informert meg om i hvilken sammenheng vedkommende kjente meg.
Hvis det plutselig viser seg at MinaX er stesnuppas mamma, hadde det nok vært veldig greit for begge to at vi visste at den andre var her.

Jepp!

Gammel 10-01-10, 20:45   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg hadde likt det om noen ropte Kirsebær etter meg på gaten.

Gammel 10-01-10, 21:00   #28
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gikk forbi Elinblu på banen før jul og kunne godt presentert meg,men det var litt sånn i forbifarten. Husker jeg skulle til å si hei da jeg gikk forbi før jeg kom på at vi jo aldri har møtt hverandre IRL. Hadde jeg blitt stående for å vente på banen hadde jeg nok gått bort.

Gammel 10-01-10, 22:07   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan være smådårlig på navn, selv om jeg har hilst på folk. Så jeg kunne nok fint blitt fristet til å bruke nick. Men jeg hadde nok ikke ropt det etter vedkommende.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 22:15   #30
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, hva skulle det være godt for?
- Hei jeg heter Mani, du vet fp, ja du er jo der du også ikke sant? Det er vel du som er....?
- Ja.
- Ja, nei, det var nå bare det jeg ville.

Ser for meg at samtalen stopper opp der, dersom det ikke var noe spesielt man brant inne med ovenfor denne personen da.

Jeg har møtt folk fra fp i vikeligheten og jeg har ikke gitt meg til kjenne så langt.

Gammel 10-01-10, 22:26   #31
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant ut at en nabo var aktiv bruker her. Og la ut en tråd om det. Spm. i tråden var "om du fant ut at en nabo var aktiv her, hadde du da gjort deg til kjenne?" Tilfeldigvis svarte hun, og sa at det ville hun gjerne visst. Så da sendte jeg henne en beskjed om hvem jeg var.

Jeg ville likt å vite om noen kjente meg igjen. Om jeg hadde sagt fra til andre? Trolig ikke ved forbipassering på gata eller noe sånt, men om jeg hadde fått en ny kollega jeg kjente igjen, for eksempel, så ja.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 22:31   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok det, og jeg hadde satt stor pris på om folk som gjenkjenner meg sier i fra. aC er kosher å bruke i alle sammenhenger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 22:48   #33
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg legger ikke ut bilder av meg selv, så i forbifarten på gaten blir jeg nok ikke gjenkjent. Ikke ville jeg kjent igjen noen heller. Fordi jeg er ussel på ansikter. Husker knapt nok de jeg burde kjenne en gang...

Men om jeg ble nærmere kjent med noen jeg tilfeldigvis hadde gjenkjent så hadde jeg nok spurt om det var mulig at h?n var på FP.

Men så er jeg en sånn type som regner med at ingen husker meg. Føler meg som en grå mus. :-)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 23:12   #34
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Kjenner jeg meg selv rett, så hadde jeg nok feiget ut om jeg gjenkjente noen på gata. Mulig jeg hadde tatt kontakt med vedkommende om jeg følte jeg "kjente" personen veldig godt via nettet.Mest sannsynlig hadde jeg tilkjennegitt meg via PM i ettertid. Jeg hadde ihvertfall ikke knegget av det med kryptiske henvisninger på åpent forum, uten først å ha gitt beskjed til vedkommende. For det hadde jeg ikke likt selv.

Gammel 10-01-10, 23:12   #35
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hvis det var en jeg har "snakket" mye med på nett, ville jeg presentert meg.
Hvis det var noen jeg snakket med der jeg etterhvert i samtalen skjønte at dette var en FP'er, ville jeg også presentert meg.
Men jeg ville ikke presentert meg for en jeg tilfeldigvis så og kjente igjen fra et bilde, dersom vi ikke kom i kontakt med hverandre på andre måter først.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 23:45   #36
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Jeg ser på det som svært usannsynlig at jeg treffer noen som jeg faktisk klarer å kjenne igjen, men kanskje. Kommer an på situasjon og på hvem det var.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 23:51   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde syntes det var hyggelig, tror jeg, om folk hilste på om de kjente meg igjen "der ute."

Selv tror jeg at jeg hadde sett an konteksten litt. Hadde det vært naturlig, hadde jeg nok gitt meg til kjenne - men hadde jeg bare passert noen på gata, sånn i farta på vei fra A til B, tviler jeg på det. I jobbsammenheng, eller andre sosiale sammenhenger, tror jeg nok jeg hadde spurt, på en litt diskret måte, om det var rette vedkommende, men jeg tror jeg skulle følt meg bra sikker først. Det hadde jo vært litt merkelig å spørre: Unnskyld, er ikke du Hattifnatten? - Og så var det feil person.

Gammel 10-01-10, 23:54   #38
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det hadde jo vært litt merkelig å spørre: Unnskyld, er ikke du Hattifnatten? - Og så var det feil person.

Ja, det vil jeg si.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:02   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk må gjerne rope Divine etter meg om de vil.

Men jeg tror ikke jeg ville ha hilst på FP-ere, i og med at svært mange her inne vil være anynyme. OK, jeg ville ha hilst på de jeg faktisk har møtt IRL. For da vet jeg jo hva de heter. Jeg ville ha syntes det var rart om jeg sa "Hei, Olga" til noen jeg tildligere har møtt, og vedkommende hadde blitt sur for det.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:15   #40
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde antakelig sett på personen i forbifarten og hilst litt halvveis før jeg slo meg til ro med at det nok var en kjendis, man hilser liksom ikke på kjendiser bare fordi man har sett ansiktet en rekke ganger på tv... Tror ikke jeg hadde koblet ansikt med Fp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.